הבורסה בישראל בדרך למדדי הבנצ'מרק האירופיים?

חברת המדדים העולמית MSCI בוחנת את הכללתה של ישראל במדדי הבנצ'מרק האירופאיים | אם ההחלטה תתקבל זהו הישג נוסף לרשות לניירות ערך שעמלה בשנתיים האחרונות על צירוף שוק ההון בישראל למדדים אלה, כדי לגרוף השקעות נוספות מצד משקיעים בינלאומיים בהיקפים של מיליארדי דולרים | הדיונים יסתיימו בינואר ובחודש פברואר יפורסמו התוצאות

הבורסה לניירות ערך | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חברת המדדים העולמית MSCI בוחנת את הכללתה של ישראל במדדי הבנצ'מרק האירופאיים. ההודעה החלטה זו, שהגיעה לשולחנה של יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, מבשרת על הבשלתו של תהליך שהתנהל בשנים האחרונות.

הצטרפות ישראל למדדי הבנצ'מרק האירופאיים צפויה להזרים השקעות בהיקפים של מיליארדי דולרים אל שוק ההון הישראלי, וחשיפה מוגברת של חברות ציבוריות ישראליות למשקיעים בינלאומיים מגוונים, אשר נוכחותם צפויה לייצר ערך מוסף רב לשוק ההון המקומי ולכלכלה הישראלית בכללותה.

היתרונות הרבים הגלומים למשקיעים הבינלאומיים, כוללים בין היתר, חשיפה למטבע הישראלי החזק, גיוון תיק ההשקעות, וחשיפה למגזרים שהשוק הישראלי מצטיין בהם, דוגמת ענף ההייטק.

לפי הודעת הרשות, ההחלטה התקבלה "על רקע תהליך מקצועי שניהל סגל הרשות בשנתיים האחרונות, בהובלת מנהל המחלקה הבינלאומית ופיתוח עסקי, עו"ד אופיר איל, מול חברת המדדים וגורמים נוספים בתעשיית המדדים, כחלק מהתכנית האסטרטגית של רשות ניירות ערך לביסוס והרחבת שוק ההון הציבורי בישראל, בין היתר, באמצעות פתיחת השוק בפני שחקנים בינלאומיים ובכך להציב את שוק ההון הישראלי בקו אחד עם שוקי ההון המובילים בעולם".

עורכת המדדים MSCI צפויה לקיים בחינה מקצועית ועצמאית של התהליך מול מנהלי נכסים מובילים ובעלי עניין נוספים בזירה הגלובלית. בחינה זו צפויה להסתיים בסוף חודש ינואר ותוצאותיה יפורסמו במהלך חודש פברואר 2022.

כתיבת תגובה