הביקור הממלכתי של ביידן: אלה השינויים הצפויים

היערכות שיא לקראת ביקור נשיא ארה"ב: אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יפעלו במהלך ימי הביקור | אלה הסדרי התנועה הצפויים | שיבושים בלוח הזמנים של הטיסות היוצאות והנכנסות – כלל הטיסות הבינלאומיות ייצאו מטרמינל 3 | בכל ימי הביקור חל איסור להעלות רחפנים במרחב האווירי של נתב"ג וירושלים

חסימת צירים | צילום ארכיון: דוברות המשטרה

משטרת ישראל משלימה בימים אלו את ההכנות לקראת ביקורו בישראל של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, במבצע הלאומי שיקרא ׳מגן כחול 3׳. במהלך כל ימי הביקור יפעלו מעל 16,000 שוטרים, לוחמי מג״ב ומתנדבים, שיתפרסו החל מיום רביעי בצהריים על מנת לאבטח, לשמור על הסדר הציבורי ולהכווין את התנועה במהלך הביקור הממלכתי שצפוי להיערך בישראל בין התאריכים 13-15.07.22.

״מגן כחול 3״ הינו מבצע לאומי מורכב ומשולב, אשר יתוכלל על ידי משטרת ישראל. היערכות המשטרה תתמקד במספר גזרות, ובפרט: מרחב נתב״ג, ירושלים והצירים הראשיים המובילים לבירה. בנוסף לפריסת הכוחות בשטח, יפעלו מרכזי שליטה ומוקדי משטרה על מנת להבטיח פיקוד ושליטה אפקטיביים לאורך כל המבצע.

לפני מספר שבועות החלה היערכות המשטרה לקראת ביקורו הצפוי של נשיא ארה״ב בישראל. היערכות המשטרה למבצע המורכב כללה תכנון בהיבטי אבטחה, סדר ציבורי ותנועה ביחד עם יתר הגופים העוסקים במלאכה. כחלק מהשלמת ההכנות וההיערכות של משטרת ישראל לקראת המבצע, התקיימה תרגולת מודל ליווי ואבטחה של מערך השיירה שעתיד להוביל את נשיא ארה״ב ופמלייתו בין האתרים השונים בהם הוא עתיד לבקר. משטרת ישראל ביצעה ומבצעת תרגולות נוספות כחלק מהיערכות הכוחות לקראת הביקור החשוב שיתקיים במהלך השבוע.

במהלך ימי הביקור, החל מיום רביעי (13.07.22) בשעות אחר הצהריים ועד ליום שישי (15.07.22) בשעות הצהריים, צפויים שיבושי תנועה וחסימות בצירים שונים באזור המרכז, בכבישים המובילים לירושלים וברחבי העיר ירושלים. כמו כן ייתכנו שינויים בהסדרי התנועה בכבישים הראשיים המובילים לירושלים לפרקי זמן קצרים ונקודתיים.

הסדרי התנועה הצפויים

ביום רביעי (13.07.2022) צפוי להיסגר לתנועה כביש מספר 1 ממחלף שפירים ועד למחלף סחרוב בשני הכיוונים. כמו כן תחסם הגישה לכביש 1 מכביש 6 במחלף בן שמן וממחלף נשרים, והתנועה תופנה לכביש 44, 444 וכביש 443.

המשטרה תעדכן במהלך השבוע, בסמיכות לביקור ובמהלכו, אודות כלל החסימות המתוכננות והשינויים הצפויים בהסדרי התנועה.

במשטרה מבקשים להדגיש כי במהלך כל הביקור חל איסור מוחלט להעלאת כל כלי טייס (לרבות רחפנים) למרחב האווירי של נתב״ג וירושלים.

משטרת ישראל תמשיך לפעול לקיומו התקין של המבצע הלאומי ׳מגן כחול 3׳, בהיבטי פיקוד ושליטה, אבטחה, שמירה על הסדר הציבורי ותנועה, תוך צמצום הפגיעה בשגרת החיים של הציבור ככל שניתן.

שינויים בהסדרי התעופה

רשות שדות התעופה הודיעה היום על שורת שינויים בהמראות ובנחיתות בימים בהם יבקר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל.

ביום רביעי אחה"צ ינחת מטוס האיירפורס 1 וכל הטיסות הבינלאומיות היוצאות מטרמינל 1 תועתקנה לטרמינל 3, כאשר כבר החל מיום רביעי (13/7) ב-01:00 (אחת לפנות בוקר) טיסות החסך (הלואו קוסט) הבינלאומיות תצאנה מטרמינל 3. הטיסות הפנים ארציות תצאנה מטרמינל 1 ללא כל שינוי. מרשות שדות התעופה נמסר: "אנו ממליצים לציבור הנוסעים להגיע לנמל התעופה בן גוריון באמצעות רכבת ישראל החל מהשעה 13:00 בצהריים".

החל מיום חמישי בשעה 01:00 תחזור הפעילות בטרמינל 1 לטיסות הבינלאומיות בטיסות החסך. טרמינל 1 ייסגר שוב לטיסות בינלאומיות ביום חמישי בחצות (שבין יום חמישי לשישי) הטיסות יועתקו לטרמינל 3.

החל מיום שלישי ועד יום שישי אחר הצהריים עם עזיבת פמליית הנשיא הנוסעים הנוחתים בטיסות הפנים ארצי יצאו גם הם מטרמינל 3. הפעילות הבינלאומית של טיסות החסך תוחזר לטרמינל 1 החל מיום א' (17/7 בשעה 01:00 לפנות בבוקר. במהלך הביקור, לפניו ולאחריו, ניתן יהיה להתעדכן באתר שדה התעופה.

כתיבת תגובה