הג'וב החדש בענף הנדל"ן: עוזר בטיחות בכל אתר בנייה

דרישות הגו'ב: עוזר הבטיחות יהיה אדם בעל נסיון מוכח בביצוע עבודות בנייה, ויעבור הכשרה בת 45 שעות לפחות, יוטל עליו לבדוק את קיום הוראות הבטיחות באתר הבניה

מפקחי בניה shutterstock

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת איל בן ראובן (המחנה הציוני), יו"ר הוועדה אלי אלאלוף (כולנו) ועבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת), לפיה בכל אתר בנייה ימנה הקבלן עוזר בטיחות שיפעל לצידו, לצורך אכיפת הבטיחות באתר הבנייה.

עוזר הבטיחות יהיה אדם בעל נסיון מוכח בביצוע עבודות בנייה, ויעבור הכשרה בת 45 שעות לפחות. על העוזר יוטל לבדוק את קיום הוראות הבטיחות באתר הבניה, לדווח למנהל העבודה ולעובד על ליקויי בטיחות בסמוך לגילויין, ולתעד את הדיווח ואת מהות הליקוי. עוזר הבטיחות יהיה נוכח באתר הבנייה בכל עת בו מבוצעות העבודות.

עוד קובעת הצעת החוק כי מנהל העבודה ינקוט באמצעים מתאימים לתיקון הליקויים עליהם התריע עוזר הבטיחות. ח"כ בן ראובן אמר בדיון: כל עוד החוק הזה לא מאושר סופית, אנחנו משלמים בדם של אנשים. אנחנו במירוץ נגד הזמן לאשר אותו סופית עד סיום הכנס בשבוע הבא.

יו"ר ועדת המשנה למאבק בתאונות העבודה בענף הבניה, ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא, הודיע כי בקרוב תאשר הוועדה תקנות האוסרות כניסת ועבודת קטינים באתרי בנייה. יו"ר ועד מנהלי עבודה בהסתדרות החדשה, אמנון שינדלר, אמר בדיון כי הצעת החוק נכונה וצודקת, אך המבחן יהיה באכיפה בשטח.

 

תגובה אחת ל: "הג'וב החדש בענף הנדל"ן: עוזר בטיחות בכל אתר בנייה"

  1. וכך מחירי הדירות ירדו
    חחח
    את העובד הזה ישלמו רוכשי הדירות.
    שימו לב משכורתו תהיה כ10,000 לחודש במשך שנה זה 120,000 שקל
    כשנתיים לוקח לבנות בניין והופ המחיר קפץ ל240,000 שקל
    24 דירות בבניין? כל דייר יכין עוד עשרת אלפים שקלים שיתווספו להוזלה של כחלון

כתיבת תגובה