הדור ה-5 כבר כאן: מי בפנים ומי נותרה בחוץ?

סלקום טרם קיבלה רישיון, אך לקוחות פלאפון, הוט מובייל ופרטנר שמחזיקים במכשירים תומכים ונמצאים באזורים שבהם בוצעה פריסת אנטנות ייעודית יוכלו ליהנות מנפלאות הקדמה והמהירות של הדור החמישי • הצפי: סלקום תצטרף למהלך בהשלמת פריסת האנטנות וקבלת הרישיון כבר ברבעון הקרוב

שר התקשורת יועז הנדל | צילום: דוברות משרד התקשורת

העתיד כבר כאן: היום תופעל לראשונה רשת הדור החמישי בישראל 5G.IL. שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל, העניק הבוקר רישיונות להפעלת תדרים בטכנולוגיית דור 5 בישראל, לחברות: פלאפון, פרטנר ו-hot mobile.

נציין כי לחברות הזוכות, עמדה העובדה שעמדו בתנאים שהציב המכרז אך לא בהכרח יש ברשותן די אנטנות כדי לספק את השירות למספר רב והמוני של משתמשים.

הדור החמישי יכול לאפשר שיחות וידאו ברמה גבוהה, בדומה לבתים המחוברים לסיב אופטי. עם זאת, טרם נמצאה הנוסחה שתוביל את החברות הזוכות לבצע פריסת אנטנות ותשתיות נוספות בישראל, על אלה הקיימות כיום. נציין עוד, כי המעלות של הדור ה-5 פתוחות בפני מכשירים תומכים בלבד. גורמים בענף התקשורת העריכו כי סלקום תצטרף למהלך בפריסת אנטנות ובהשלמת תהליך קבלת הרישיון ברבעון הקרוב.

האירוע התקיים במעמד מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין ואנשי ועדת המכרזים, בשיחת וידאו, מלשכת שר התקשורת בירושלים ובהשתתפות מנכ"לי החברות שקיבלו את רשיונות ההפעלה: מנכ"ל פלאפון, רן גוראון, מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי ומנכ״ל Hot mobile, אילן ברוק.

רשת הדור החמישי מביאה בשורה אמיתית לכל אזרח במדינת ישראל ותאפשר ליהנות מהטכנולוגיה המתקדמת בעולם. טכנולוגיית זו תוביל את ישראל לחזית הטכנולוגיה העולמית לצד המדינות המתקדמות בעולם.

שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל: "אנחנו בעיצומו של אחד המשברים הקשים שפקדו את מדינת ישראל, מרבית התהליכים החברתיים בזמן הקורונה מתבססים על תשתיות תקשורת ויכולים להיות ברי קיימא רק עם תשתיות תקשורת מתקדמות, משבר במאפיינים אלו מחייב מעבר לתשתיות תקשורת מתקדמות ואינטרנט אולטרה מהיר שמגיע לכולם. מהרגע הראשון שנכנסתי למשרד ידעתי שזו תהיה המשימה. להצעיד את המדינה קדימה באמצעות האצת פרישת תשתיות התקשורת המתקדמות בנייח ובנייד. אני גאה בתהליכים המואצים שנעשו במשרד, גם במהפכת הסיבים שכבר יצאה לדרך וגם בדור 5.

"כדי למצות את מגוון הפוטנציאל של הדור החמישי אנו פועלים במקביל לדחיפת הפרישה גם ליצירת אקו- סיסטם לתעשיית הזנק מתקדמת לטכנולוגיית הדור החמישי בשיתוף עם רשות החדשנות.

"אני שמח על כך שמרגע קבלת תוצאות המכרז החברות לא שקטו על השמרים ועבדו בצורה מהירה על מנת לעמוד בתנאים לקבלת הרישיון.

"אני רוצה להודות לשותפינו במשרד האוצר, לצוות המשרד בהובלה ובניצוחה של מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין. מדינת ישראל והעולם כולו עוברים ימים קשים וטוב שיש כמה נקודות אור לבנייה וצמיחה במדינת ישראל".

מנכ״לית המשרד, לירן אבישר בן- חורין: "אנחנו נמצאים היום בפתחו של עידן חדש. פרישת דור 5 במדינת ישראל תאפשר לייצר מנועי צמיחה ותוביל לקידום התעשייה, ההייטק ערים חכמות וטכנולוגיית IOT. ההישג חשוב מתמיד בימים אלו ועל רקע הפוטנציאל הכלכלי האדיר למשק הישראלי, אני קוראת לחברות ולתעשיית ההזנק הישראלית לממש את הפוטנציאל בפיתוחים בסביבת דור 5.

"משרד התקשורת מברך את החברות הזוכות, שכעת מוטלת לפתחן הזכות והחובה לפרוש רשת סלולרית מתקדמת ולהביא את ישראל לעידן הבא של הטכנולוגיה. כזכור המכרז תוכנן באופן ייחודי המתמרץ את החברות להשקעה בתשתיות מתקדמות ושדרוג הרשתות הקיימות. ועדת המכרזים במשרד התקשורת כבר עמלה על הכנת מכרז להקצאת תדרים נוספים לדור 5. משרד התקשורת הגדיר לעצמו יעד שהמחלפים יקדימו את הפקקים וזאת בכדי להבטיח את המובילות והעוצמה של ישראל בעידן הדיגיטלי החדש. אני רוצה להודות לצוות המשרד אשר עשה לילות כימים כדי להבטיח שהעבודה תסתיים עד סוף החודש".

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון אמר כי "זהו יום היסטורי בשוק בתקשורת; פלאפון, חלוצת הסלולר בישראל, גאה להפעיל עוד היום ובשעה הקרובה 250 אתרים סלולריים בכל רחבי הארץ תומכי דור 5, כך שכבר היום תושבי ישראל יוכלו לגלוש בדור הבא של הסלולר באזורים שונים מדן ועד אילת; זוהי רק ההתחלה ואנו נמשיך להשקיע בפיתוח הרשת בשנים הקרובות, ולממש את הבשורה הטכנולוגית הגדולה שמובאת היום לציבור בישראל״.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר הביע "תודה לשר התקשורת יועז הנדל ולמנכ"לית המשרד לירן אבישר בן-חורין. זאת דרך מרגשת לפתוח את השנה החדשה, עם בשורה כל כך משמעותית ללקוחות פרטנר, שמהיום מצטרפים למהפכה העולמית של הדור ה-5 באמצעות Partner 5G. ההשקעה בתשתיות המתקדמות ביותר בסיבים האופטיים ובדור 5 היא חלק מהאסטרטגיה שלנו לספק ללקוחותינו גלישה במהירות של עד ג'יגה עם Partner 5G גם בבית וגם בנייד.״

אילן ברוק, מנכ"ל HOT mobile אמר כי "HOT MOBILE נרגשת להתקדם לדור החמישי ולהיות מהראשונות להשיק את הרשת החדשה. אחרי עשור מוצלח, בו חוללנו מהפכות בשוק הסלולר בישראל, אנו גאים להתחיל פרק חדש מלא אפשרויות עבור הלקוח, עבור הכלכלה ועבור שורה ארוכה של תחומים במדינת ישראל. אנו מודים לשר התקשורת ולמשרדו על קבלת הרישיון ונרגשים לצאת לדרך ולהשיק את דור חמש לצרכן".

3 תגובות ל: "הדור ה-5 כבר כאן: מי בפנים ומי נותרה בחוץ?"

  1. ומי ישלם בבריאות שלו
    על הצורך של המכורים לדור 5
    נמאס מהקרינה הזו

  2. מתי המגזר החרדי ייהנה מדור 5 ?

  3. מי אמר שמישהו ישלם בבריאותו

כתיבת תגובה