ההתחדשות העירונית הגדולה בישראל יוצאת לדרך

הותמ"ל החליטה לאשר תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת קריית משה ברחובות • התוכנית כוללת 10,000 יחידות דיור, שייבנו על שטח של כ-1,300 יח"ד ישנות – בזכות תוספת הקצאת קרקע שהעניקה ישימות כלכלית לפרויקט • יוקצו כ-470,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה

המרכז המסחרי בשכונה החדשה | הדמיה: בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים

היסטוריה ברחובות: הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) החליטה לאשר אתמול (ד) את התוכנית להתחדשות עירונית בשכונת המגורים קריית משה ברחובות.

התוכנית שקודמה על ידי הרשות להתחדשות עירונית ועיריית רחובות, ונערכה ע"י משרד בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים, משתרעת על כ-1,500 דונם בדרום מערב העיר והיא כוללת 4,000 יחידות דיור במקום כ-1,300 יחידות דיור במבני שיכון במצב תחזוקתי ירוד וכ-6,000 יחידות דיור נוספות בקרקע משלימה שהוקצתה לטובת הפרויקט ע"י רשות מקרקעי ישראל, זאת על מנת לאפשר לו ישימות כלכלית. בסה"כ מדובר ב-10,000 יח"ד יחידות דיור, שייבנו במבני מגורים בני 7-20 קומות.

מתוך כלל יחידות הדיור, 2,000 יוקצו עבור דירות קטנות. כמו כן, 300 יחידות דיור יוקצו עבור דיור לסטודנטים. מלבד יחידות הדיור, התוכנית כוללת גם שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-470,000 מ"ר, כ-120 דונם של שטחים פתוחים וכ-350 אלף מ"ר שטחים למבנים ומוסדות ציבור.

בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת מחלף על כבישים 411/410 ומסוף תחבורה ציבורית בהיקף של 14 דונם.

מדובר בתכנית המפורטת להתחדשות עירונית הגדולה ביותר שאושרה עד היום במסגרת הוועדה למתחמים מועדפים לדיור ובכלל, הכוללת מורכבות של התחדשות מגורים זאת לצד התחדשות אזור תעשיה פעיל ותוך מתן מענה לכלל צרכי השכונה ובין היתר להיבטי תחבורה, חינוך, שטחים פתוחים ותשתיות.

שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון אמרה בתגובה לתוכנית, כי "תוכנית הדגל בשכונת קריית משה ברחובות מהווה שיא נוסף בפעילות המשרד לקידום תחום ההתחדשות העירונית בישראל. אני גאה על התכנית אשר כוללת התייחסות להיבטים חברתיים חשובים כגון דיור מוגן, דירות לסטודנטים, חיבור לתחבורה ציבורית ועוד, ונותנת מענה לצרכי התושבים שגם היו שותפים מלאים בגיבושה. אין לי כל ספק כי התכנית תהווה דוגמא לאופן שבו יש לתכנן ולבצע תהליכי התחדשות עירונית בישראל".

ראש העיר, רחמים מלול בירך על התוכנית. "אישור הותמ"ל לתוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה בישראל היא בשורה ארצית בתחום ההתחדשות העירונית ובכלל, בשורה לעיר רחובות, ובשורה לשכונה ולתושביה. זהו רגע היסטורי בתום עשור של עבודה מאומצת והשקעה רבה של תשומות ומשאבים מצדנו".

 

עוד אמר ראש העיר כי השלב הבא הוא חתימת הסכם גג עם המדינה. לצורך הקמת תשתיות צמודות ותשתיות על, מבני ציבור ומבני חינוך, הקמת פארקים ומגרשי ספורט ועוד, על המדינה לחתום הסכם גג עם הרשות לכיסוי כל ההוצאות הכרוכות בהקמת השכונה החדשה, אשר בלעדיו לא נוכל להתחיל ביישום התוכנית.

"זהו פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול בישראל – אך טבעי שזהו אינטרס של המדינה להשקיע בו ובתשתיות להגדלת השכונה. אין לי ספק שהפרויקט יהווה דוגמא מאלפת על מנת להתניע את תהליך ההתחדשות העירונית ביתר הרשויות בישראל", דברי מלול.

כתיבת תגובה