הוותק של נהגי התח"צ יעבור איתם ל'מטרופולין'

הסכם פורץ דרך בענף התחבורה הציבורית • לראשונה, נהגי תחבורה ציבורית שיצטרפו לחברת "מטרופולין" ייקלטו עם כל שנות הוותק שצברו אצל המעסיק הקודם • המשמעות: שכר בסיס גבוה יותר בהתאם למספר שנות הוותק ושימור ימי החופשה וההבראה השנתיים שנובעים מהוותק

מימין: יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר חברת מטרופולין ערן כץ | צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

מהפכה לנהגים בתחבורה הציבורית: ההסתדרות וחברת מטרופולין חתמו על הסכם פורץ דרך וראשון מסוגו, שבמסגרתו, כל הנהגים מהתחבורה הציבורית שייקלטו בחברה יוכלו "לגרור" את הוותק שצברו מהמעסיק הקודם ולקבל בגינו שכר בסיס גבוה. כמו כן, יתאפשר גם לשמור על ימי החופשה וההבראה השנתיים שנובעים מהוותק שנצבר – בכפוף להצגת אישורים רלוונטיים. בנוסף, עם החלת ההסכם, גם נהגים שכבר מועסקים במטרופולין ייהנו מהכרה בוותק מהמעסיק הקודם.

חברת מטרופולין – מהגדולות והמובילות בענף התחבורה הציבורית – פעילה כבר 21 שנים, מעסיקה כ-1,600 נהגות ונהגים ופועלת באשכולות שונים ברחבי הארץ דוגמת השרון, הנגב וגוש דן. עובדי החברה מאוגדים בהסתדרות מזה כחמש שנים ובמהלך השנים נחתמה שורת הסכמים קיבוציים לרווחת העובדים ולשיפור תנאיהם.

יו"ר מטרופולין ערן כץ: "נהגות ונהגי התחבורה הציבורית מחזיקים על כתפיהם את כל התחבורה הציבורית במדינת ישראל, ומספקים שירות יומיומי לציבור בתנאים מורכבים ביותר. לא יתכן שעובדות ועובדים מסורים אלו ייאלצו להיות במצב של חוסר ודאות לגבי הביטחון התעסוקתי שלהם.

"חברת מטרופולין בשיתוף ההסתדרות גאה להוביל את סיום העיוות הזה ואת חוסר הוודאות האישי שנבע ממנו. כל נהגת ונהג תחבורה ציבורית שיגיעו למטרופולין, יידעו שזכויות הוותק שלהם יישמרו ויימשכו, וזאת בנוסף לשיפור תנאי השכר הקיימים. נמשיך לפעול כדי לקדם את מעמדם של הנהגות והנהגים ולשפר את תנאי ההעסקה שלהם".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ברך על ההסכם שמיטיב משמעותית את תנאי ההעסקה של הנהגים בחברה ואמר: "אנחנו פוגשים את נהגי התחבורה הציבורית יום-יום, ומוקירים את עבודתם הקשה בדרכים. הם עושים זאת שנה אחר שנה, בכל מזג אוויר, בשגרה או בחירום, כשלנגד עיניהם המטרה החשובה: לאפשר לכולנו להגיע ליעדנו בזמן ובבטחה.

"מה שעשתה היום ההסתדרות זה תיקון של עוול ארוך-שנים בענף, והודות להבנות עם מטרופולין – מהחברות ההוגנות ביותר בתחום – הצלחנו סוף סוף לשנות את פני הענף: כעת, יש כבוד אמיתי לנהג, יש כבוד גם לוותק. אנחנו נמשיך להיטיב את תנאיהם ואת זכויותיהם של העובדים בתחבורה הציבורית כדי לאפשר לענף הזה להמשיך לצמוח".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי הוסיף: "אנחנו גאים להסדיר נושא קריטי ופורץ דרך זה יחד עם חברת מטרופולין, ומקווים ששאר החברות בתחבורה הציבורית יאמצו את ההסכם על מנת שנהגים ימשיכו ליהנות מרציפות זכויות במעבר בין מעסיקים. נמשיך להוביל את הנהגים שלנו בתחבורה הציבורית הן בתנאי שכר והן בתנאי העסקה".

כתיבת תגובה