הוצג לנד רובר דיפנדר החדש

לאחר תקופת המתנה ארוכה שכללה ניחושים, הדלפות והשערות, הבוקר נחשפו מגוון דגמי הדיפנדר החדשים • הרכבים החדשים יושקו בישראל רק בעוד כחצי שנה

דיפנדר החדש | צילום: יח"צ לנד רובר

חברת JLR – יגואר לנד רובר העולמית – חשפה הבוקר (ג') את הלנד-רובר דיפנדר החדש, בתערוכת המכוניות המתקיימת בימים אלו בפרנקפורט שבגרמניה. זאת, לאחר תקופת ציפייה ארוכה, אשר כללה ניחושים והדלפות.

לנד רובר יצרה לפני שנים, כאשר המציאה את רכב ה-4X4 הראשון שלה, הגדרה מחודשת ליכולת שטח גבוהה וקשיחות. דגמי הסדרות והדיפנדר שקדמו לדגם הנוכחי, עשו מעל ומעבר במהלך עשורים רבים והשיגו מעמד אייקוני בזכות יכולתם לעזור לאנשים חובבי שטח להפיק יותר מעולמם.

הלנד רובר דיפנדר החדש הוא אייקון שהומצא מחדש עבור המאה ה-21: חכם ורב יכולת.

צללית הרכב מוכרת וחדשה בו זמנית.

הדיפנדר החדש זמין ב-6 גרסאות זמינות: דיפנדר, S, SE, HSH, דינפנדר X ו"First Edition", אך בעת ההשקה יהיו זמינות רק גרסאות S ו-First Edition וגרסאות נוספות תהיינה זמינות בהמשך.

גארי מקגוברן, המעצב ראשי של לנד רובר אמר: "הדיפנדר החדש מכבד את עברו, אך אינו כבול על ידו. זהו דיפנדר חדש לעידן חדש. אישיותו המיוחדת באה לידי ביטוי בצללית הייחודית ובפרופורציות האופטימליות, שהופכות אותו לנחשב ביותר ורב יכולת – רכב 4X4  בעל מראה מושך הנושא את העיצוב שלו והיושרה ההנדסית במחויבות חסרת פשרות".

חרטום הדיפנדר הינו קשוח ונגיש ומודגש על ידי הצורות הגאומטריות של הפנסים , בעוד הפגושים משלבים בתוכם את קשתות הגלגל הרבועות, כשהכל יחד מעניק תחושה סולידית ומוצקה, אותה הרכב משדר.

הדיפנדר החדש עבר למעלה מ-62,000 מבחנים הנדסיים, כשהשלדה וגוף הרכב תוכננו לעמוד מול מהלומות חוזרות ונשנות. בזמן בדיקות הפיתוח עברו אבות טיפוס של הרכב, למעלה מ-1.2 מיליון ק"מ בתנאים הנחשבים לקשים ביותר בעולם, מחום של 50 מעלות במדבר ועד מינוס 40 בחוג הארקטי ובגבהים של עד 3,000 מטר בהרי הרוקי בקולורדו.

בדיפנדר החדש מושק הדור החדש של מערכת ה-Terrain Response של לנד רובר הניתנת להתאמה אישית ומאפשרת לנהגי שטח מנוסים, לכוונן את המערכות השונות כדי להתאים בצורה מושלמת לתנאים, בעוד נהגים מנוסים פחות יכולים לתת למערכת לבחור לבד את המצב המתאים ביותר לשטח, תוך שימוש בפונקציית ה-AUTO החכמה. מערכת ה- Terrain Response2 אף מבטיחה שנהגים יוכלו לחצות מים עמוקים בביטחון מלא.

מערכת ה-ClearSight Ground View המתקדמת של לנד רובר עוזרת לנהגים לנצל במלואן את יכולות השטח של הדיפנדר על ידי כך שהיא מראה לנהג את השטח שבדרך כלל מוסתר על ידי מכסה המנוע, ממש לפני הגלגלים הקדמיים, על ידי המסך המרכזי תוצע כאופציה ברכב.  כתוצאה מכך הדיפנדר החדש מציע רמה חדשה של יכולות ומעלה את הרף בקושי בשטח ובנוחות בכביש. הדיפנדר החדש מתמודד עם רחובות עירוניים צפופים באותה קלות בה הוא יכול לטפס על ההרים, לחצות מדבריות ולעמוד בטמפרטורות קיצוניות.

 

מבחר מנועי בנזין מתקדמים ומנועי דיזל נקיים מבטיחים שלדיפנדר יש את הכוח, השליטה והיעילות הנדרשים להתמודד עם כל סביבה.  היצע מנועי הבנזין יכלול מנוע 4 צילנדר P300 ומנוע 6 צילנדרים חזק P400 המציע מערכת היברדית מתונה (MHEV) . לחילופין, ניתן לבחור מתוך צמד מנועי הדיזל בעלי 4 צילנדרים: ה-D200 וה-D240 רב העוצמה, ששניהם צורכים דלק בכמות של 7.6 ליטר למאה ק"מ (13.2 ק"מ לליטר) ופליטת CO2 של 199 גרם לק"מ, בהתאם לתקן הנדרש.

הדיפנדר החדש מתקדם טכנולוגית ומציג את מערכת המולטימדיה החדשה של לנד רובר – יגואר – Pivi Pro. ממשק מסך מגע ידידותי למשתמש הדולק תמיד מקל על הנהג ועוזר לו.

בנוסף לחבילות האבזור, הדיפנדר החדש יהיה זמין עם המבחר הרב ביותר אי פעם אותו הציגו לנד רובר. מבחר זה נע בין כננת חשמלית עם שלט רחוק, אוהל גג וסוכך עמיד למים ועד אביזרים מקובלים יותר כוו גרירה וגגוני מטען.

פליקס ברוטיגם, מנהל מסחרי ביגואר לנד רובר, אמר: "הדיפנדר החדש יהיה זמין ב-128 שווקים ברחבי העולם ועומד בדרישות זיהום האוויר והבטיחות המחמירות ביותר בעולם ואף עולה עליהן. הדיפנדר החדש עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כדי לספק את האופי הייחודי לדיפנדר, רכב ה-4X4 שלנו שפותח עבור לבבות הרפתקניים ומוחות סקרניים".

לנד רובר דיפנדר החדש יושק בישראל במרץ-אפריל 2020. הרכב הזמין בתקופת ההשקה יהיה דיפנדר בעל מרכב ארוך (110 – 4 דלתות). מרכב 90 יגיע בהמשך.

כתיבת תגובה