החזרי מס ? מי זכאי להם

החזרי מס: צילום pixabay

רבים לא מודעים לנושא של החזרי מס שמתבצעים על ידי המדינה. אמנם אנו רגילים לכך שבמס ההכנסה גובים מאתנו כסף, אך במקרים שונים נהיה זכאים להחזרים של מיסים, כאלו שנצברו לטובתנו בקופת האוצר של המדינה. אחת הבעיות הינה שהמדינה לא תפנה לכל אותם זכאים ותחזיר להם את הכסף באופן אוטומטי, על כן השיטה היחידה להשגת הכסף שמגיע לכם היא על ידי הגשה של בקשה מסודרת. את הבקשה אפשר להגיש למדינה באופן עצמאי שכולל הגשה של כל הטפסים הדרושים ומילוי של טפסים שונים שמחייבים עמידה בקריטריונים שונים.

החזרי מס ניתן להשיג גם על ידי פניה לאנשי מקצוע שעוסקים בנושא זה. ישנן חברות שהתבססו בתחום ומכירות את כל הצדדים הפועלים. בחירה בחברה מסוג זה תאיץ את קבלת הכסף שמגיע לכם ותחסוך לכם את ההתנהלות מול מוסדות המדינה.

מהו היתרון בפניה לחברה להחזרי מס

ישנם כמה יתרונות בהגשת של בקשה על ידי חברה מסודרת. מכיוון שישנן תקנות רבות אשר גם הן משתנות מידי פעם הסיכוי להצליח בתהליך זה לבד הוא לא גבוה במיוחד. לעיתים גם אם הצלחתם לקבל החזר מס, לא בטוח שמדובר בכל הסכום שמגיע לכם. חברה מסודרת מחזיקה צוות של עובדים שמתמחים בכל הדינים והתקנות ובקיאים בהליכים השונים שיש לנקוט בהם כאשר פונים אל רשויות המדינה לצורך החזר כספי.

פונים לחברה מוכרת

Taxref היא חברה שמתמחה בהחזרי מס מכל סוג וניתן לפנות מאליה ולקבל מידע רב בנושא זה. ישנם סוגים שונים של זכאים להחזרי מס ולהלן חלק מן הרשימה:

  • חיילים משוחררים שסיימו את המסלול הצבאי לפני פחות משלוש שנים יכולים להיות זכאים להחזר מס. מומלץ להגיש בקשה ולראות כמה כסף מגיע לכם.
  • החזרים בעבור חלק משנת המס – אם עבדתם במקום מסוים לזמן שהוא פחות משנה שלמה קיים סיכוי גבוה שגם אתם יכולים להימצא כזכאים להחזר מס בעבור החודשים שבמהלכם לא עבדתם אגב תשלומים של המעסיק.
  • אם עבדתם תחת כמה מעסיקים במהלך שנת המס, החלפתם מקומות עבודה והשכר שלכם לא היה קבוע אז יש לכם סיכוי לקבלת החזר מס.
  • גם הפועלים בשוק ההון יכולים להיות זכאים להחזרי מס, אם זה קרה לאחר שנת 2007.

ישנם מקרים רבים ומגוונים בהם ניתן לקבל החזרי מס ביניהם גם שכירים, החזר בגין נכות, בעבור תשלומי מזונות ועוד רבים. מומלץ בכל מקרה להתייעץ ולקבל את כל המידע הנחוץ כך שלא תפסידו כסף שמגיע לכם.

כתיבת תגובה