החלו העבודות להקמת קריית 'אור המאיר' בראדין שבבלארוס

בקומפלקס הענק ייבנו לצד בתי המדרש מאות חדרי אירוח, מקווה טהרה, חנויות מזון כשרות ועוד

הדמיית חלק מהמבנים בקריית 'אור מאיר' בראדין שבבלארוס

בהתרגשות רבה התקבלה הידיעה בקרב תפוצות ישראל על תחילת עבודות החפירה לקראת הקמת קריית 'אור המאיר' בעיירה ראדין שבבלארוס – מקום שהיווה בירה של תורה ויראה ומעביר התרגשות בקרב כל לומדי ומוקירי התורה.

בקריה שתתפרס על פני שטח של כ-30 דונם ייבנו קומפלקס ענק ובו בית מדרש ענק לתורה ולתפילה, מקווה טהרה ומתחם הכנסת אורחים מרווח אשר יכלול 240 חדרים, חדרי אוכל מרווחים, חנויות מזון כשרות וסופרמרקט כשר.

המתחם צפוי להפוך בשנים הקרובות למקום אירוח מרווח ומכובד לאלפים מעמך ישראל המבקשים לפקוד את הציון הק' של מרן בעל החפץ חיים בראדין זי"ע.

בחודשים האחרונים קיבלו גדולי ישראל והאדמו"רים שליט"א בלבביות רבה את חברי הוועד להצלת ישיבת ראדין שפקדו את מעון קודשם ובישרו להם על גאולת בניין הישיבה הק' בראדין.

הבשורה על גאולת בניין הישיבה הק' בראדין מידיים נוכריות העבירה רטט של התרגשות בקרב רבבות עמך בית ישראל וגדולי ישראל שהתוודעו לפרטים הביעו אף הם את התרגשותם וברכתם.

על חברי המשלחת המכובדת נמנים הרה״ג ר׳ חנוך פרידמן שליט״א בעמח״ס על החפץ חיים זי״ע, הרב חיים וייכלדר, הרב חיים מרדכי ויינר והרב אריה קליין.

חברי המשלחת הציגו בפני גדולי ישראל את ההשתדלויות והמאמצים הרבים שהושקעו על מנת לגאול את המקום הקדוש בו הגו בתורה הק' רבות בשנים.

גדולי ישראל קיבלו סקירה מלאה על הקומפלקס שייבנה במקום,  ועל מרכז מורשת ה׳חפץ חיים׳ שיכלול אלפי מסמכים וכתבי יד, וכן אוצר בלום מתורתו ומורשתו.

יצויין כי כבר בקיץ הקרוב מתוכנן להתקיים במקום מעמד הנחת אבן הפינה ברוב עם הדרת מלך למבצר הענק והקדוש וכולם מברכים את העוסקים במלאכה שיצליחו להאדיר את המקום הקדוש ואת שמו של החפץ חיים.

 

כתיבת תגובה