החל מ-7:00: שביתת אזהרה בביה"ח ובמרפאות 'כללית'

בית הדין האזורי לעבודה התיר אמש לעובדי קופת חולים כללית לשבות היום מ-7:00 ועד 15:00 • בשלב זה מדובר בשביתת אזהרה בת שמונה שעות, בבתי החולים ובמרפאות של קופ"ח כללית • ההסתדרות פועלת לפתרון המשבר

שביתה | צילום אילוסטרציה: מאיר פרטוש, פלאש 90

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, התיר אמש לעובדי קופת חולים כללית לשבות היום, יום שני, החל מ-7:00 ועד 15:00. בשלב זה מדובר בשביתת אזהרה בת שמונה שעות, בבתי החולים ובמרפאות של קופ"ח כללית. ההסתדרות פועלת לפתרון המשבר.

השביתה כוללת עובדי מינהל ומשק, כוחות עזר וסניטרים, אקדמאים במח"ר, טכנאים והנדסאים, מהנדסים ועובדי דור ב'.

בין העילות לשביתה: עדכון שכר לעובדי מינהל ומשק, לאחר שלמעלה משנתיים משרד האוצר מעכב את עדכון השכר. כבוד השופטת יפית מזרחי לוי, קבעה: "התרשמנו כי קיומה של שביתה תקדם את עניינם של המשיבים ועשויה להשפיע על המו"מ בין הצדדים".

במכתב שהעביר יו"ר הוועד הארצי של עובדי קופ"ח כללית, פרוספר בן-חמו, לעובדים, הוא כתב: "אין ראויים מהעובדים בשירותי בריאות כללית, לעדכון שכר ייחודי, לאחר ששנים לא זכו לעדכון. ארגון עובדי קופ"ח כללית לא יאפשר לנצל את מסירותם ולהוליך שולל את העובדים הנ"ל, אשר מהווים את אחד מעמודי התווך של שירותי בריאות כללית כארגון הבריאות המוביל בעולם, בימי שגרה, וקל וחומר בעתות משבר, כפי שחזינו בתקופת הקורונה".

עוד מסר יו"ר הוועד: "נמשיך להיאבק למען העובדים שמגיע להם התוספת, כפי שהוסכם עם הנהלת קופת החולים ב-2019. היום בית הדין, אני שמח שהשופטת הבינה את המאבק צודק שלנו, לטובת העובדים שמגיעה להם התוספת, ואפשרה לנו לצאת משביתה, החל ממחר מ-7:00 עד 15:00".

בשביתה יעבדו במתכונת כדלהלן:

בבתי החולים: בשירותים האמבולטוריים, כולל מרפאות, מכונים ואשפוזי יום העובדים השובתים יעבדו במתכונות חירום. בחדרי הניתוח יעבדו כרגיל. במחלקות האשפוז העובדים השובתים יעבדו במתכונות חירום. במחלקות לטיפול נמרץ העובדים השובתים יעבדו בהיקף מצומצם כנדרש. במחלקות פגים, יונקים, חדרי לידה, דיאליזה, אונקולוגיה, יחידות פריון וטיפול נמרץ – יעבדו כל הצוותים כרגיל.

במרפאות הקהילה: העובדים השובתים יעבדו במרפאות במתכונת חירום.

השירותים אשר ימשיכו להינתן והמוחרגים מהשביתה: טיפולי בית. מתן אינסולין. טיפול בפוריות. טיפול בחולים אונקולוגיים. מוקדים יפעלו במתכונת חירום. טיפולי דיאליזה.  מכון גסטרו. יחידות לאשפוז יום. בנוסף, בדיקות וחיסוני קורונה ייערכו כרגיל. מחלקת הביטחון תעבוד כרגיל. טיפולים דחופים, ניתוחים וצילומי דימות – יוחרגו מהשביתה.

יישובים בפריפריה בהם קיימת רק מרפאה אחת של הכללית יוחרגו מהשביתה. הודעה על כך תצא בהמשך.

בארגון העובדים עדכנו כי יעדכנו "בהתאם לפגישות שיתקיימו בשבוע הקרוב בין הממונה על השכר, יו"ר ההסתדרות, ומנכ"ל הכללית".

כתיבת תגובה