הטבות המס חוזרות ל-13 יישובים בפריפריה ולאשקלון

לבקשת חברי הכנסת, סמוטריץ׳ החליט: מאריכים את הטבת המס לעכו וטבריה ושורת יישובים נוספים | אבו סנאן, בענה, גדיידה מכר, דייר אל אסד, דייר חנא, טמרה, כאבול, מגד אל כרום, מזרעה, סאגור וסחנין | הטבות המס לאזה"ת הצפוני בעיר אשקלון יחולו גם בשנת 2023

סמוטריץ' באישור הטבות המס ל-13 יישובי הפריפריה | באדיבות המצלם

בשורה לאשקלון: הטבות המס לאזה"ת הצפוני בעיר יחולו גם בשנת 2023

ההטבה שהינה במסגרת עידוד השקעות הון, הייתה אמורה להסתיים בעוד כשבוע, ובמשרד הכלכלה הציגו במהלך הדיון כי במסגרת פרשנות, ההטבה תוארך בשנה נוספת. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, ציין כי בכוונתו לעגן את ההטבות לעיר מעבר לכך, בשיתוף שרי הכלכלה והאוצר.

בנוסף דנה הוועדה בהוראת השעה העומדת להסתיים ומעניקה הטבות מס ל-13 ישובים, בהם הערים עכו וטבריה, וקראה להארכתן. במהלך הדיון הציגו ראשי רשויות שונות מורכבויות רבות, המצריכות לעמדתם עדכון הטבות מס לישובים. יו"ר הוועדה קרא לממשלה לחוקק חוק הטבות מס חדש: "החוק שהיה נכון לפני 6 שנים, אינו נכון כעת. ישראל השתנתה, דברים השתנו, על הממשלה לעשות זאת. במידה ולא, נתכנס ונבחן את הדברים".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני ציין כי "שר האוצר הביע נכונות להארכה, ברגע שהוא יאשר נתכנס ונעשה זאת". נציג השר ציין כי השר יכנס ישיבה בנושא בקרוב- ואכן ישיבה כזו התכנסה כעבור מספר שעות וההטבות הוארכו.

13 הישובים הרלוונטיים להוראת השעה שנידונה הינם, עכו, טבריה, אבו סנאן, בענה, גדיידה מכר, דייר אל אסד, דייר חנא, טמרה, כאבול, מגד אל כרום, מזרעה, סאגור וסחנין.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הסביר בישיבה  כי ״הפריפריה והגליל חשובים לי באופן אישי ולממשלה כולה. החלטתי להאריך את הוראת השעה. לא אתן שעכו וטבריה ייפגעו. אני מבקש להודות ליו״ר ועדת הכספים הרב גפני לח״כ אופיר כץ ולח״כ ינון אזולאי שקידמו את הדיון בועדת הכספים ולנציגים המוניציפאליים שלנו שדוחפים את הנושא הזה מהשטח. תושבי עכו, טבריה ואזרחי ישראל כולם, בתקציב הקרוב יש הרבה בשורות לכלכלה הישראלית וגם לאזרח הקטן. יוקר המחיה פוגע בכל משפחה בישראל, אני מתחייב בפניכם, אנחנו עושים כל שביכולתנו להוביל את המאבק הזה עבור כל אחת ואחד מאזרחי ישראל, עבור כולנו.״

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר, כי "המשך הטבות המס לטובת תושבי עכו, טבריה והאיזור הוא דבר חשוב. כפי שהוכח – החוק להטבות המס מביא תושבים רבים ותורם תרומה גדולה לפיתוח היישובים הללו, ואני מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על ההחלטה המהירה אחרי הדיון הבוקר בוועדה".

יו״ר הקואליציה אופיר כץ אמר: ״הצלחנו להביא לצעד חשוב למען התושבים. הטבות המס מחזקות את הפריפריה, מעודדות זוגות צעירים להגיע ולהתיישב בצפון ובדרום ומזניקות את הרשויות המקומיות. כמי שחרט על דגלו את צמצום הפערים בין הפריפריה למרכז, אני שמח שהיה לי חלק בצעד החשוב הזה. נמשיך לפעול למען האזרח בקצה.״

יו״ר סיעת ש״ס חה״כ ינון אזולאי בירך אף הוא, ואמר, ״אני מודה לשר האוצר על קבלת ההחלטה ועל היעילות להאריך את תוקפם של הטבות המס בחוק עכו. ברצוני גם להודות ליו״ר ועדת כספים חה״כ הרב גפני וליו״ר הקואליציה חה״כ אופיר כץ על שיתוף הפעולה המהיר והיעיל״.

ראש העיר עכו שמעון לנקרי הודה מקרב לב לשר האוצר "על עמידתו המיידית והחד משמעית לצידה של העיר עכו". בועז יוסף, ראש וועדה הממונה בטבריה אמר "תודה רבה לשר האוצר סמוטריץ וליו"ר וועדת הכספים של הכנסת על ההענות והתגובה המהירה לבקשת טבריה להאריך את הטבות המס. 50 אלף תושבי טבריה מודים על הסיוע לו אנו זוכים מהממשלה הנוכחית , והממשלה מוכיחה שהיא אכן מסייעת לפריפריה לא רק במילים אלא גם במעשים".

תגובה אחת ל: "הטבות המס חוזרות ל-13 יישובים בפריפריה ולאשקלון"

  1. כותרת שגוייה ומטעה

    הטבות המס מוארכות ואלו לא הטבות חדשות או מוחזרות לערים הנ"ל

כתיבת תגובה