הלבינה 39 מיליון שקלים: אישום נגד חברה להתקנת מבנים

חברה להתקנת מבנים מברזל ושני מנהליה הואשמו בקיזוז חשבוניות פיקטיביות בסך כולל של כ-39 מיליון שקלים, לפי כתב האישום, במטרה להסוות את ביצוע העבירות החברה נרשמה בתקופות שונות גם על שמות אחרים

רשות המסים בת"א | צילום: באדיבות המצלם

רשות המסים הגישה שני כתבי אישום נגד הלל טלקר (57) מכפר סבא ונגד אבנר אלוק (50) מסביון, מנהליה הפעילים של חברת סגיב טכנולוגיות מיגון אש בע"מ מסביון, בגין קיזוז חשבוניות מס פיקטיביות בסכום של כ-39 מיליון ₪

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

כתבי האישום הוגשו לבית משפט השלום בכפר סבא על ידי עו"ד מירי בנהרדיתי מהיחידה המשפטית מחוז מרכז (מע"מ פלילי), בעקבות חקירה שנוהלה על ידי חקירות מכס ומע"מ תל-אביב.

על פי כתבי האישום, החברה עסקה בהתקנת מבנים מברזל ומפלדה ומנהלה הפעיל היה אבנר אלוק, אולם לצורך הסוואת מעורבותו ובמטרה להעלים את חלקו בביצוע העבירות, החברה נרשמה בתקופות שונות גם על שמם של אחרים.

במשך כ-3 שנים, בתקופה שבין אפריל 2012 לבין פברואר 2015, מנהליה של החברה היו הנאשמים – אלוק וטלקר, האחרון אף שימש כמנהל חשבונות ואחראי על התקשרויות מול ספקיה של החברה וכן על ניהול ספרי הנהלת החשבונות והכנת הדוחות למע"מ.

כמצוין בכתבי האישום, במטרה להקטין את תשלומי המס, הנאשמים ניכו שלא כדין בדוחות התקופתיים למנהל מע"מ, מס תשומות בהתבסס על 139 חשבוניות מס פיקטיביות, משמע מבלי שעשו או התכוונו לעשות את העסקאות שלגביהן הוצאו החשבוניות. סך החשבוניות הפיקטיביות עמד על כ-39 מיליון ₪, והמס שנגרע מקופת המדינה עמד על כ-5.7 מיליון ₪.

כתיבת תגובה