'הלל יפה' לא לבד: עוד בתי חולים תחת איום סייבר

"משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי מבצעים בימים האחרונים פעילויות רבות מול גופים במגזר הבריאות לחיזוק נוסף של רמת ההגנה תוך איתור נקודות תורפה חדשות במרחב שעשויות לשמש לתקיפות ופנייה לגופים לסגירתם", כך מסרו הבוקר ממשרד הבריאות ומערך הסייבר | זאת, בעקבות חשש לניסיונות תקיפה דומים לתשעה בתי חולים בנוסף ל'הלל יפה' בחדרה שהותקף כבר בשבוע שעבר | בשל היותה בראשיתה, ובשל רגישותה הרבה, צו איסור פרסום עדיין מוטל על פרטי החקירה

האקר בפעולה | צילום אילוסטרציה: Andrey_Popov, שאטרסטוק

בשבוע שעבר ביום רביעי דווח כי בית החולים הלל יפה בחדרה נמצא תחת מתקפת כופר זדונית במיוחד, ונכון לליל אמש דווח כי מבית החולים נשללה על ידי קבוצת ההאקרים DeepBlueMagic הגישה לכלל התיקיות ומידע, ומול בית החולים ניצבת דרישת כופר בסך 10 מיליון דולר.

על פי הדיווח ב-ynet, העובדה כי מדובר בבית חולים ממשלתי, מעמידה עוד יותר את בית החולים במצב מסובך כאשר מדינת ישראל לא יכולה להיכנע למתקפת כופר של קבוצת ההאקרים החדשה יחסית בפעילותה, וגורמי הסייבר בישראל נמצאים במבוי סתום.

הבוקר דווח כי בית החולים הלל יפה הוא לא היחיד, ולפחות עוד 9 בתי חולים דווחו על ניסיונות תקיפה במהלך סוף השבוע האחרון, כאשר למרבה המזל כעת רק במקרה של ביה"ח הלל יפה נסיונות אלו צלחו. מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר הפרופסור חזי לוי המנהל את בית החולים ברזילי צוטט הבוקר: "גם אצלנו בברזילי היו ניסיונות למתקפות סייבר".

במשרד הבריאות פרסמו הבוקר הודעה מיוחדת בשיתוף מערך הסייבר הלאומי: "משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי מבצעים בימים האחרונים פעילויות רבות מול גופים במגזר הבריאות לחיזוק נוסף של רמת ההגנה תוך איתור נקודות תורפה חדשות במרחב שעשויות לשמש לתקיפות ופנייה לגופים לסגירתם".

יצוין, כי כבר בסוף השבוע האחרון הוטל צו איסור פרסום על פרטי החקירה או פרטים העלולים לחשוף את החשודים במתקפה: "במסגרת החקירה מתבצע שיתוף פעולה בין-לאומי עם גורמי אכיפת החוק במדינות זרות", נאמר בהודעת המשטרה, "כאשר בעקבות הרגישות הרבה של ביצוע המתקפות הזדוניות על בתי חולים שהם מטבע הדברים נושא רגיש במיוחד, הפיקוד על האירוע נתפס על ידי משרד ראש הממשלה ומערך הסייבר, כאשר בית החולים עצמו המצליח לתפקד על ידי מערכות חלופיות כמעט ולא מעורב בפרטי החקירה".

כתיבת תגובה