המדד המשולב לחודש דצמבר ירד ב-0.05%

המדד הושפע החודש לרעה מירידת מדד הייצור התעשייתי (נובמבר), מדד הפדיון במסחר הקמעונאי (נובמבר), יבוא מוצרי הצריכה (דצמבר), יבוא התשומות לייצור (דצמבר) והירידות בהתחלות הבנייה (ספטמבר) | לעומת זאת, מדד הפדיון בשירותים (נובמבר), יצוא השירותים (אוקטובר) ומשרות השכיר (אוקטובר) עלו והשפיעו חיובית על המדד | ומה שיעור המשרות הפנויות במשק?

המדד המשולב | צילום אילוסטרציה: shutterstock, g0d4ather

המדד המשולב לחודש דצמבר ירד ב-0.05 אחוזים – עם תחילת הגל החמישי (גל האומיקרון) של נגיף הקורונה. מכיוון שמרבית הנתונים לבניית המדד מתקבלים בפיגור, המדד לחודש דצמבר משקף רק חלקית את השינוי בפעילות הכלכלית בעקבות תחילת הגל החמישי.

בתחילת גל זה הוחלט על סגירת השמיים, מה שהביא לירידה בתיירות הנכנסת שרמתה הייתה ממילא נמוכה מאוד.

המדד הושפע החודש לרעה מירידת מדד הייצור התעשייתי (נובמבר), מדד הפדיון במסחר הקמעונאי (נובמבר), יבוא מוצרי הצריכה (דצמבר), יבוא התשומות לייצור (דצמבר) והירידות בהתחלות הבנייה (ספטמבר).

לעומת זאת, מדד הפדיון בשירותים (נובמבר), יצוא השירותים (אוקטובר) ומשרות השכיר (אוקטובר) עלו והשפיעו חיובית על המדד. שיעור המשרות הפנויות בדצמבר נותר ברמת שיא המשקפת את המשך הרצון של המעסיקים להרחיב את הפעילות בעקבות פתיחת המשק. יצוא הסחורות (דצמבר) נותר בקירוב ללא שינוי. 

בבנק ישראל מציינים כרגיל, כי לנוכח ייחודו של המשבר והקשיים במדידה המתלווים אליו, אין להסיק מהשינויים במדד לגבי העוצמה המדויקת של השינויים בפעילות. 

כתיבת תגובה