המדינה תשקיע 30 מלש"ח בשנה בתחומי התחבורה החכמה

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי תמיכה בחברות הסטארט אפ בתחום התחבורה, תאפשר לחברות הסטארט אפ בישראל הפועלות בתחום להיבנות טוב יותר ולחדור לשוק מהר יותר

תחבורה חכמה | shutterstock

משרד התחבורה, רשות החדשנות והתוכנית הלאומית לתחליפי נפט במשרד רה"מ,  השיקו תכנית חדשה לקידום תכניות פיילוטים בתחומי התחבורה החכמה בתקציב של 30 מיליון שקלים בשנה. התוכנית תתמוך בחברות שיקדמו את תחום התחבורה החכמה בישראל ויפתחו את היכולות הטכנולוגיות בענף.

מטרות התכנית העיקריות הן:  פיתוח ויישום טכנולוגיות חדשניות במערך התחבורה, אשר יקדמו את המצב התחבורתי בישראל ויפתחו את התעשייה הישראלית עתירת הידע; קידום נושא התחבורה החכמה בדגש על עידוד השימוש בתחבורה ציבורית וצמצום זיהום האוויר, תאונות הדרכים והגודש בכבישים; עידוד ותמיכה בחברות טכנולוגיה בתחומי התחבורה בישראל, וטיוב הרגולציה של המדינה בהתאם להתפתחות הטכנולוגית.

מדובר בין היתר בטכנולוגיות של כלי רכב אוטונומיים, כלי רכב חשמליים, כלי רכב מקושרים, מודלים שיתופיים לתחבורה ועוד.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי תמיכה בחברות הסטארט אפ בתחום התחבורה, תאפשר לחברות הסטארט אפ בישראל הפועלות בתחום להיבנות טוב יותר ולחדור לשוק מהר יותר. בנוסף, הפרויקט יאפשר הכוונה טובה יותר של השוק המקומי בישראל וישפר את יכולת הרגולציה הממשלתית. בנוסף, הפרויקט ישפר את יכולת הרגולציה הממשלתית והתאמתה לשינויים המתפתחים.

לדבריו, "משרד התחבורה בראשותי ימשיך להוביל את מדינת ישראל ולהפוך אותה לראש חץ לתחבורה עתידנית ולשימוש בטכנולוגיות חכמות. הטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק, והחובה שלנו כממשלה היא ללוות אותה מהבחינה הרגולטורית כדי שניתן יהיה ליישם אותה בהקדם".

יו"ר רשות החדשנות, ד"ר עמי אפלבום, הוסיף: "כדי לעלות רכב אוטונומי על הכביש צריך את אישור הרגולטור במשרד התחבורה, גם בפיתוח תוכנה לשליטה וניתוב במערכת הרמזורים יש צורך בשיתוף פעולה של המשרד. התכנית החדשה הזאת תיתן מענה לנושאים הללו: צוות ייעודי פנימי של המשרדים יבחן חברות טכנולוגיות ופיתוחים טכנולוגיים חדשים וניתן יהיה לקדם בקשות לאישורים רגולטוריים שיתמכו בטכנולוגיה החדשנית שהתפתחה.

מטרת המסלול היא לספק לחברות טכנולוגיה מימון לשלבי פיתוח הטכנולוגיה המתקדמים הדרושים לצורך מסחור הטכנולוגיה והחדרתה לשוק, ולאפשר להן גישה לתשתיות, נתונים ואתרים עליהם יש רגולציה והשפעה ממשלתית, ובשל כך הינם פחות נגישים כיום. בכך יוכלו חברות לפתח ולאמת טכנולוגיות חדשניות באותם מגזרים וגופי הממשל יוכלו לקדם רגולציה שתתמוך במיזמים הללו. ברגע שאנחנו מייצרים רגולציה יותר מתקדמת, שתדע לעבוד עם טכנולוגיות חדשות, אנו פותחים פתח לחברות הטכנולוגיה לבצע ניסויים שלא היו אפשריים בעבר, ומייצרים הזדמנות להתוות בעתיד רגולציה חדשנית ומובילה של המשק הישראלי כולו".

כתיבת תגובה