המהלך החדשני שיאפשר לבעלי עסקים לקבל אשראי במהירות

בשורה לחברות שזקוקות לאשראי בנקאי באופן מיידי: שירות מקוון חדש יאפשר רישום שיעבוד באופן ישיר מבנק מזרחי-טפחות למשרד המשפטים | עד היום, רישום השיעבודים נעשה ידנית ובאופן מסורבל, ועסקים נאלצו להמתין ימים ארוכים, עד לקבלת האשראי הבנקאי

מזרחי טפחות | צילום: יח"צ

יחידת רשם החברות ברשות התאגידים שבמשרד המשפטים, השיקה בימים אלה בשיתוף עם בנק מזרחי טפחות, שירות טכנולוגי חדש של רישום שיעבוד באופן מקוון, שמהווה בשורה לעסקים, במיוחד לעסקים בינוניים וקטנים, שחלקם נפגעו כלכלית בעקבות מגפת הקורונה.

עד לאחרונה בעלי העסקים נדרשו ללכת לסניפי הבנק, למלא טפסים ולהעביר אותם פיסית למשרדי רשם החברות. כעת, באמצעות ממשק מקוון חדש אשר מחבר את הבנק ישירות למאגר רשם החברות, יוכלו עסקים, אשר זקוקים לאשראי בדחיפות לצורך המשך פעילותם, לקבל את האשראי באופן מיידי. זאת לעומת המתנה של ימים ולעיתים מעבר לכך, שהיה עליהם לחכות ללא השרות המקוון. לפי הערכת ממשל זמין, מדובר בחיסכון של כ-430 שקלים לכל פעולה מקוונת. 

שיעבוד הינו ערובה להחזר חוב של חברה, למשל לשם קבלת אשראי מהבנק לצורך פעילותה העסקית. באמצעות התהליך החדשני, יתאפשר ללקוחות בנק מזרחי טפחות ביצוע רישום שיעבוד באופן מקוון, נוח, יעיל ומהיר. בהתאם לתהליך החדש, יתבצע רישום השעבוד על ידי משלוח מסר מקוון מהמערכת בבנק למערכת של יחידת רשם החברות, ועדכון מיידי של רישום השעבוד במאגר רשם החברות ובספרי הבנק. המהלך יחסוך המתנה לרישום נפרד ברשם החברות, ללא צורך בשליחת החומרים בשליחים מיוחדים או בכל דרך אחרת, על כל העלויות הכרוכות בכך.

לצד הנוחות וקלות הביצוע, לרישום המקוון יש יתרון חשוב נוסף – מנקודת מבטם של הלקוחות, והוא היכולת שלהם לצרוך אשראי, לקדם ולהרחיב את עסקיהם, מיד כשהרישום המקוון נקלט. זאת, בשונה מהמצב בתהליך הידני, שבו הם נאלצים להמתין זמן ארוך יחסית, עד להשלמת הרישום.

 לפני כחצי שנה העלה רשם החברות, בשיתוף מזרחי טפחות, שירות סילוק שיעבוד באופן מקוון, שמאפשר עדכון מיידי ומקוון של סילוק שעבודים. 

 יצוין, כי מזרחי טפחות הינו הראשון מבין הבנקים, שעושה שימוש במערכת השיעבודים המקוונת. ההערכה היא שבשלב מאוחר יותר גם בנקים אחרים ייצרו שיתוף פעולה דומה עם רשם החברות.

רישום שעבוד כנגד אשראי בנקאי מהווה פעולה נפוצה בסקטור העסקי. מדי שנה מגיעות לרשם החברות במשרד המשפטים כ-120 אלף בקשות לשיעבודים, המיועדות לאפשר לסקטור העסקי ליהנות ממימון בנקאי לפעילותם.

 

ערן דוידי, מנכ"ל משרד המשפטים: "מיד לאחר תקופת הקורונה פעלנו במשרד המשפטים כדי לסייע לעסקים בישראל לצאת מהמשבר. אשראי זמין ומהיר חשוב ביותר לצורך פיתוחם של העסקים וקידום הכלכלה הישראלית. משרד המשפטים פועל לקדם מערכות דיגיטליות מתקדמות ולהוביל את ההאצה הדיגיטלית בממשלה, וזאת לטובת שיפור השירות לציבור. אני מודה לרשות התאגידים ולאגף מערכות מידע במשרד המשפטים, על הובלתו של מהלך חשוב זה".

משה לארי, מנכ"ל מזרחי טפחות: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה המוצלח עם משרד המשפטים וגאים להיות הבנק הראשון שמוביל בשירות חדשני זה. מזרחי טפחות חרת על דגלו את השירות האנושי, אך בה בעת אנו מפתחים כל העת פתרונות טכנולוגיים שיש להם ערך רב מנקודת המבט של הלקוח. המהלך המשותף עם רשות התאגידים יחידת רשם החברות הוא חשוב מאוד, ויתרום משמעותית לחוויית השירות ללקוחותינו העסקיים. אנו מודים לאגף הנדסת תהליכים, שהוביל את המהלך מטעם הבנק".

 

כתיבת תגובה