המטוסים יוצאים לייבא ביצים: 12 מיליון ביצים יגיעו בחול המועד

במטרה להתגבר על החוסר בשוק: מעל לעשרה מטוסי תובלה אווירית יוצאים במיוחד בשיירה אווירית לאירופה • המטרה: ייבוא שנים עשר מיליון ביצים לארץ • היבואנים: במשרד החקלאות נזכרו מאוחר מדי • משרד החקלאות: הקצנו מכסות, היבואנים לא הספיקו לקנות • היבואנים: אם המכסות היו מוקצות שלשה ימים קודם, התמונה הייתה נראית אחרת

תבניות ביצים | צילום: ביזנעס

מבצע אווירי חסר תקדים ערב חג הפסח: מעל עשרה מטוסי תובלה אווירית יביאו מיליוני ביצים מאירופה בראשית השבוע במטרה להתגבר על החוסר בשוק. עתה, קיים חוסר של מעל לעשרים מיליוני ביצים. אולם לאור המחסור הנובע מהסתערות הצרכנית והצטיידותם, מחסור – שיורגש בציבור החרדי עוד יותר, בשל צריכת הביצים המוגברת מאוד בחג הפסח – הורה רה"מ למשרד החקלאות לצאת כעת במבצע לאיתור מיליוני ביצים ממדינות אירופה העומדות בקריטריונים.

לפי הודעת לשכת ראש הממשלה שהעתק ממנה נשלח ללשכת ח"כ מקלב שפעל רבות בנידון מול משרד רה"מ ומשרד החקלאות, "בהנחיית ראש הממשלה ושר האוצר, יסבסדו משרדי האוצר והחקלאות יבוא ביצים בהטסה לישראל מאירופה, לאור המחסור שנוצר בשל הקושי בייבוא ביצים מאיטליה וספרד".

נציין כי ח"כ אורי מקלב עמד בקשר צפוף עם מנכ"ל משרד החקלאות שלמה בן אליהו, אבי שמחון יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה ועם משה כחלון שר האוצר, עד שביום שישי האחרון פרסם  משרד ראש הממשלה את ההודעה על פיה, תסובסד הטסת הביצים לישראל. היקף הסבסוד עומד על כ-12 מיליון שקלים, שיעבור אל יבואני הביצים, כדי שאלה ייבאו כ-20 מיליון ביצים לישראל.

אלא שלפי דברי היבואנים, הביצים צפויות להגיע לישראל לא לפני ערב החג הראשון של פסח. בחברת שיווק הביצים מ.לסר אמרו ל'דה מרקר' בתגובה כי "הגענו לדקה ה-90. אם האישור היה מגיע לפני שלושה ימים קרוב לוודאי שהיינו מספיקים להביא את הביצים לישראל לפני ערב החג. אנחנו בוחנים ברגעים אלה את כל האפשרויות שעומדות בפנינו במטרה להביא ביצים לפני ערב החג".

במשרד החקלאות השיבו לטענה, כי "אף שהוקצו על ידי המשרד מכסות ליבוא ביצים בפטור ממכס ליבואנים בהיקף של כ-100 מיליון ביצים, לא הצליחו היבואנים לרכוש ביצים בכמות מספקת לפני ערב החג, לצורך מתן מענה לביקוש ולדרישות הצרכן הישראלי, לקראת חג הפסח והתקופה שלאחריו".

כתיבת תגובה