הממונה על מאגר נתוני האשראי פורש מתפקידו

רו"ח צוריאל תמם, הממונה על שיתוף בנתוני אשראי, הודיע כי הוא מבקש לסיים תפקידו ולפרוש מבנק ישראל • תמם, שזוכה להערכה מקיר לקיר בבנק ישראל ומחוצה לו – הודיע כי יפרוש רק לאחר שיימצא לו מחליף

צוריאל תמם | צילום: דוברות בנק ישראל

הממונה על שיתוף בנתוני אשראי, רו"ח צוריאל תמם, הודיע למנכ"ל בנק ישראל על רצונו לסיים את תפקידו ולפרוש מבנק ישראל לאחר שיימצא לו מחליף.

צוריאל תמם מונה בחודש אוקטובר 2015 לתפקיד "מנהל התחום העסקי" בפרויקט הלאומי של מאגר נתוני אשראי ובחודש אפריל 2017 מונה על ידי נגידת בנק ישראל דאז, ד"ר קרנית פלוג, לממונה על שיתוף בנתוני אשראי, בכפיפות למנכ"ל הבנק מר חזי כאלו ולמשנה לנגידה ד"ר נדין בודו-טרכטנברג.

תמם מונה לתפקידו לאחר ששימש במשך למעלה מ- 20 שנה בתפקידים שונים בפיקוח על הבנקים. בתפקידו האחרון בפיקוח שימש כסגן המפקח על הבנקים וראש האגף להערכה מוסדית, אשר אמון על המעקב השוטף אחר התאגידים הבנקאיים ועל הערכת פרופיל הסיכון של שלהם.

במסגרת תפקידו כממונה על השיתוף בנתוני אשראי, פעל תמם ליישום חוק שיתוף נתוני אשראי ולבניית "מערכת נתוני אשראי" שהוקמה על ידי בנק ישראל מתוקף החוק, כחלק מהצעדים לקידום התחרות בשוק האשראי בישראל ולשיפור מעמדו של הלקוח בשוק האשראי.

המערכת הוקמה בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו בחוק, תוך פיתוח עסקי מורכב ויישום טכנולוגי מתקדם ורחב היקף, והחלה לפעול באפריל 2019. כ-30 נותני אשראי במשק מדווחים למערכת מדי יום ורבים אחרים בתהליכי הצטרפות, ובחודשיים הראשונים לפעולתה בוצעו באמצעותה למעלה מ-1.5 מיליון שאילתות.

מאגר הנתונים כולל נתוני אשראי באיכות גבוהה מאוד עם עומק היסטורי של כשלוש שנים, המאפשר פיתוח של מודלים איכותיים. שתי לשכות אשראי קיבלו רישיון מהממונה ולשכה שלישית נמצאת בעיצומו של הליך הרישוי. הלשכות מספקות מדי יום דוחות ודירוגי אשראי ונערכות להציע שירותים מתקדמים בתחום האשראי הקמעונאי, הייעוץ הפיננסי והשוואת העלויות.

רו"ח צוריאל תמם: "אני מבקש להודות לנגיד פרופ' אמיר ירון, לנגידה הקודמת ד"ר קרנית פלוג, למשנה לנגידה ד"ר נדין בודו טרכטנברג, ולמנכ"ל בנק ישראל מר חזי כאלו, על האמון הרב והתמיכה להם זכיתי במילוי תפקידי. בנוסף, אני מבקש להודות לעמיתיי בבנק ישראל ובעיקר לעובדים הנאמנים אשר סייעו להוביל, להקים ולבסס את מערכת נתוני אשראי ולאפשר את הפעלתה בזמן ובאיכות הראויה לטובת המשק ולרווחתם של אזרחי מדינת ישראל. הייתי שותף למהלך חשוב במשק הישראלי ועמדנו בכל היעדים שהצבנו לעצמנו. זה המועד המתאים להסתכל לאחור בסיפוק רב ולפנות לאתגרים חדשים".

מנכ"ל בנק ישראל מר חזי כאלו: "אני מבקש להודות לרו"ח צוריאל תמם (צורי) על שנות שירותו הרבות בבנק ישראל. הידע הנרחב של צורי בתחומים נרחבים בעולם הפיננסי ובדגש על תחום הבנקאות והאשראי היו נכס לבנק ישראל. צורי גיבש ויישם את תורת העבודה של הממונה על שיתוף נתוני אשראי. הוא עשה זאת בהצלחה תודות לראייתו הייחודית שמשלבת קבלת החלטות מושכלות על סמך ניסיון רב שנים ומבט קדימה תוך הבנת התמורות במערכת האשראי והשאיפה להיטיב עם ציבור הלווים. אני מאחל לצורי הצלחה, ומקווה שגם בתפקידו הבא ימצא את הדרך להמשיך להעמיד את הידע שלו לטובת כלכלת ישראל והציבור".

כתיבת תגובה