הממשלה פרסמה מתווה פיצוי לעסקים | "מתווה מנותק"

פורסם המתווה הממשלתי לפיצוי עצמאים ושכירים עבור ימי הבידוד | כ-430 שקלים ליום, עבור ארבעה ימי בידוד | בקשות לפיצוי יוכלו להיות מוגשות ע"י עצמאים באופן רטרואקטיבי, כבר מיולי אשתקד | דובי אמיתי: "לא כולם הייטקיסטים שיכולים לעבוד מהבית"

ראש הממשלה במסיבת העיתונאים בה הוכרז על מתווה הפיצוי החדש, הערב | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן מפרסמים את מתווה הפיצויים שיקל על בעלי העסקים ועל השכירים במשק.

לפי סיכום שאליו הגיעה לשכת מנכ"ל רה"מ בנט עם לשכת שר האוצר – בתיווכו של סגן השר אביר קארה – מתווה הפיצויים בחוק ימי הבידוד לעצמאים נקבע לפי החישוב הבא: המדינה תממן סך של כ-430 שקל ליום לכל יום בידוד ועד ארבעה ימי בידוד.

בקשות הפיצוי יוגשו על ידי העצמאים אם יחפצו בכך, כבר מחודש יולי אשתקד, אך אלה יוגבלו לשלשה ימי בידוד. מינואר 2022, מספר הימים שניתן לבקש עליהם החזר יהיה ארבעה.

כמו כן, לפי מתווה שגיבש משרד האוצר, שכירים שייאלצו לשהות בבידוד, יקבלו את השתתפות המדינה, באמצעות המעסיקים, החל מיום הבידוד הראשון, ולא מהיום השני כפי שהיה נהוג עד כה. החישוב נותר כשהיה: המעסיק מקבל החזר עבור השכר ששילם לעובד (50% למעסיקים בינוניים וגדולים ו-75% למעסיקים של פחות מ-20 עובדים).

באוצר הדגישו כי לא תהיה מגבלת בידודים, והפיצוי יינתן גם אם עובד או עצמאי יידרש למספר כניסות לבידוד.

בין 200 מיליון לרבע מיליארד – זה הסכום שמקצה עתה הממשלה וכ-150 מיליון שקל מתוכם מוקצים למימון בקשות הכיסוי הרטרואקטיבי לימי הבידוד לעצמאים.

כמו כן הודיע שר הבריאות כי הבידוד למאומתים יקוצר ל-7 ימים. לעומתו, במשרד האוצר סבורים כי יש לקצר את ימי הבידוד ל-5 ימים, כנהוג בארה"ב.

מתווה של מנותקים

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, אמר בתגובה למתווה שפירסם האוצר: "המתווה שהוצג מנותק מהמציאות העסקית ורחוק מלתת את המענה הדרוש לענפים הפגיעים. המשק הישראלי אינו רק הייטק, וברובו לא יכול לעבוד מהבית. נדרשת חזרה מיידית למתווה סיוע ממוקד ואמיתי שפוגש את המציאות העסקית של ירידה חדה ביכולת התפקודית של המשק, פגיעה בכושר הייצור וירידה בביקושים.

"אני קורא לממשלת ישראל להתעורר ולגבש מתווה אמיתי כפי שעשו באנגליה ובקנדה או כפי שנעשה בישראל במבצע צוק איתן – תכנית אמיתית שתפצה את העסקים לאלתר".

כתיבת תגובה