המעסיקים נוטים להחזיר את העובדים למקומות העבודה

סקר התעסוקה: המעסיקים מדווחים על אופטימיות זהירה ביחס לתוכניות גיוס העובדים לרבעון השני של 2021 • צפי התעסוקה נטו בישראל לרבעון הקרוב עומד על 9%+ • 15% מהמעסיקים צופים גידול במצבת כוח האדם • 67% מהמעסיקים צופים יציבות • לא כל המעסיקים ידרשו חיסון ורובם יעדיפו להשיב את העובדים מהבית אל המשרדים

עבודה מהבית | צילום: ביזנעס

המעסיקים מדווחים על אופטימיות זהירה ביחס לתוכניות גיוס העובדים לרבעון השני של 2021, כך עולה מסקר התעסוקה הבינלאומי של ManpowerGroup. צפי התעסוקה נטו בישראל לרבעון הקרוב עומד על 9%+, כאשר 15% מהמעסיקים צופים גידול במצבת כוח האדם ואילו 67% מהמעסיקים צופים יציבות.

תחזית הגיוס בישראל משתפרת ב-2% בהשוואה לרבעון הקודם בו התרחש הגל השני של הקורונה ונשארת ללא שינוי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. צפי התעסוקה החזק ביותר צפוי באזור ירושלים, עם עלייה של 21%+ בהשוואה לרבעון הקודם, ואילו תוכניות הגיוס החזקות ביותר דווחו בענף הכספים והשירותים העסקיים, עם תשקיף תעסוקה נטו של 20%+.

למעשה, גם מעסיקים בינוניים, צופים את העלייה הגבוהה ביותר בתוכנית הגיוס, עם צפי של 18%+. ואילו מחצית מהמעסיקים השיבו שמתכונת העבודה תהיה שהות במקום העבודה כל הזמן. מי שבנה על עבודה מרחוק, נו. שיהיה. טוב לחלום. נקווה שלא בניתם משרד ביתי בהשקעה ניכרת כי, שימו לב, הבוס רוצה לראות אתכם.

ומה באשר לחיסונים? 79% מהמעסיקים השיבו, כי אין להם תוכנית להחלת מדיניות ספציפית על התחסנות עובדים – כל פרט יחליט בעצמו  ורק 9% מהמעסיקים השיבו כי תחול חובת התחסנות על כל עובד שיגיע לעבודה.

גם בעולם המצב מזהיר: מעסיקים ב-31 מתוך 43 המדינות והטריטוריות שנסקרו על-ידי ManpowerGroup צופים גידול במצבות כוח האדם.

המעסיקים בישראל מדווחים על תכניות גיוס מתונות, כשלקראת הרבעון השני של 2021, מדווחים המעסיקים הישראליים על תכניות גיוס זהירות: 15% מהמעסיקים צופים עלייה במצבת כוח האדם, 6% חוזים ירידה ואילו 67% צופים יציבות, 12% מהמעסיקים אינם יודעים  אם יחול שינוי במצבת כח האדם.

לפיכך, צפי התעסוקה נטו עומד על 9% נטו. 'צפי תעסוקה נטו'  נגזר מאחוז המעסיקים הצופים עלייה בפעילות הגיוס, פחות אחוז המעסיקים הצופים ירידה בהיקף התעסוקה באזורם ברבעון הבא. תוצאת החישוב היא 'צפי התעסוקה נטו'.

 צפי התעסוקה בחלוקה גיאוגרפית

מעסיקים בחמישה מתוך ששת האזורים צופים גידול במספר העובדים ברבעון הקרוב.

תחזיות הגיוס החזקות ביותר דווחו בירושלים, עם צפי תעסוקה נטו של +18%. גם בחיפה המעסיקים מדווחים על עלייה יציבה במספר העובדים, עם צפי של +13%. לעומתם, המעסיקים בתל אביב מדווחים על צפי של +8%. גידול מוגבל במספר העובדים צפוי במרכז ובצפון, שם דווח על צפי של 4%+ ו-2%+, בהתאמה. לעומתם, המעסיקים בדרום צופים קיצוץ במספר העובדים ומדווחים על צפי של -2%.

מיכל דן הראל, מנכ"לית Manpower ישראל: "אנו מציינים החודש שנה לקורונה. על פי סקר המעסיקים העדכני, כבר ניתן לראות את האור בסוף המנהרה. בהשוואה לרבעון הקודם יותר מעסיקים, מציפים תחזיות אופטימיות של יציבות תעסוקתית ואף עליה קלה בצפי הגיוס. נותר רק לקוות שכמה שיותר עובדים במשק יתחסנו ויאפשרו למשק להחלים סופית מהמגפה הכלכלית שנוצרה בעקבות הקורונה"

כתיבת תגובה