המרוויחים הגדולים מהמגיפה: עובדי הפרילנס

מחקר של פיוניר מצא: עובדים עצמאיים נהנים מזינוק בביקוש ובשכר מוגדל על רקע המגיפה המתמשכת | דו"ח הכנסות פרילנסרים העולמי של פיוניר לשנת 2022 מגלה שהשכר השעתי הממוצע של פרילנסרים ברחבי העולם עלה בכמעט 40% בהשוואה למהדורה הקודמת שיצאה בינואר 2020

עבודה מכל מקום. אילוסטרציה | צילום: mirtmirt, שאטרסטוק

פיוניר (NASDAQ:PAYO), חברת טכנולוגיית המסחר המאפשרת תשלומים וצמיחה מקצועית בכלכלה העולמית החדשה, הוציאה היום את המהדורה הרביעית של דו"ח הכנסות פרילנסרים שלה. הדו"ח מבוסס על סקר שבדק 2,000 פרילנסרים ממעל 100 מדינות ושופך אור על המצב שלהם מאז תחילת מגיפת הקורונה. בעוד שהאבטלה העולמית הגיעה לשיאים היסטוריים עקב המגיפה, פרילנסרים הצליחו להתמודד עם המשבר בצורה טובה יחסית. מעל 30% מהמשיבים דיווחו על עליה בביקוש לשירותים שלהם מאז תחילת המגיפה, בעוד ש-45% דיווחו שהביקוש נותר יציב, ללא האטה. הצמיחה הגדולה ביותר נרשמה בענפי התכנות, השיווק והפיננסים.

ממצאי הדו"ח כוללים עלייה משמעותית בשכר השעתי של פרילנסרים ברחבי העולם.

בהשוואה לדו"ח הקודם שיצא לפני שנתיים, חלה עלייה בשכר השעתי הממוצע של פרילנסרים ברחבי העולם. הממצאים מראים שהשכר השעתי הממוצע של פרילנסרים ברחבי העולם עומד כיום על 28 דולר, סכום גבוה משמעותית מהשכר השעתי הממוצע של 21 דולר, שצוין בדו"ח הכנסות פרילנסרים העולמי לשנת 2020. 40% מהפרילנסרים דיווחו שעבור השירותים שלהם הם כעת גובים תעריפים גבוהים יותר מאשר בתחילת המגיפה, ושהביקוש ממשיך לעלות, כך שההזדמנות של פרילנסרים להצלחה עסקית מעולם לא הייתה מבטיחה יותר. פרילנסרים צעירים נהנו הכי הרבה ממגמה זו, ולפי הדיווחים שלהם, חלה עלייה הן בשכר השעתי שלהם והן בביקוש.

הדו"ח מדגיש כי למרבה הצער פערי השכר בין המינים גדלו מעט מאז 2020. בעוד שחל גידול במספר הנשים המצטרפות לעולם הפרילנסרים, שכרן של פרילנסריות נותר נמוך ממקביליהן הגברים, כאשר פער זה גדל בשנתיים האחרונות. פערי השכר בין המשיבים בסקר בולט ביותר בצפון אמריקה, שם נשים מדווחות על שכר שעתי בגובה 37 דולר בממוצע, בהשוואה לגברים שדיווחו על ממוצע של 52 דולר לשעה. ואכן, נשים דיווחו שהן מרוויחות פחות מגברים בכל אחת מ-100 המדינות שנסקרו, מלבד דרום אמריקה, שם נשים מרוויחות 4 דולר יותר לשעה מאשר מקביליהן הגברים, ככל הנראה תודות לתעשיות המשלמות שכר גבוה יותר הנפוצות יותר באזורים אלה.

כפי שאושש במחקר של הפורום הכלכלי העולמי, המגיפה החזירה לאחור את התקדמותן של נשים בשוק העבודה העולמי הכולל, הן מבחינת שכר והן מבחינת הזדמנויות תעסוקה. עם זאת, אחד הממצאים היותר אופטימיים מהדו"ח של פיוניר הוא שהשתתפות הנשים בשוק העבודה העצמאי המשיכה לצבור תאוצה ועלתה מ-24% בדו"ח הפרילנסרים העולמי לשנת 2020 ל-29% בדו"ח של 2022. ואכן, ייתכן ששוק התעסוקה המקרטע פתח את הצוהר ליותר נשים להיכנס לכלכלת הפרילנסרים הדיגיטליים. בנוסף, נשים דיווחו על רמות גבוהות יותר של שביעות רצון מאשר מקביליהן הגברים, מה שמעיד על הפוטנציאל העצום שקיים עבור נשים הבוחרות בעבודה עצמאית כחלופה אטרקטיבית לשוק העבודה המסורתי.

"ככל שכוח העבודה הופך נזיל יותר, עסקים רבים יותר מבינים את הערך של משאב גמיש שהם יכולים לגייס בעת הצורך", אומר רוברט קלארקסון, מנהל ההכנסות הראשי של פיוניר. "במקביל, יותר ויותר עובדים מבינים כי עבודה עצמאית בתור פרילנסר היא מסלול קריירה שמציע שכר טוב וגמישות רבה יותר, ופתוח לאנשי מקצוע מיומנים כולל בתחום הפיננסים, השיווק והתכנות. כלכלת הפרילנסרים מאפשרת לאנשים מכל מקום בעולם לקבוע את שעות העבודה וגובה השכר שלהם, ולעבוד בתפקידים המתאימים ביותר למערך הכישורים שלהם, תוך ניצול של מגוון הזדמנויות. אנחנו נרגשים לשתף פעולה עם העסקים הקטנים האלה, שמהווים את עמוד השדרה של הכלכלה העולמית, ולהעניק להם גישה למשאבים ולכלים שהם צריכים כדי לממש את הפוטנציאל שלהם".

לדו"ח המלא: דו"ח הכנסות פרילנסרים לשנת 2022.

כתיבת תגובה