המשפיע ה-35: עו"ד ומומחה נדל"ן שמקדם התחדשות עירונית

ישי איציקוביץ'

עו"ד ישי איציקוביץ'

עו"ד ישי איציקוביץ (42, רחובות) שותף במשרד עורכי הדין אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות', מנהל מחלקת עסקאות הנדל"ן וההתחדשות העירונית במשרד והוא נחשב אחד המומחים בתחום הנדל"ן בדגש על תחום התחדשות עירונית.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

לחצו כאן למעבר לדירוג 'המשפיעים' המלא של 'ביזנעס'.

כאחד החלוצים בתחום, הוא מלווה את התחום כמעט מראשיתו, קרוב ל-15 שנה. לעו"ד איציקוביץ ניסיון וידע רב בתחום ההתחדשות העירונית והוא מלווה יזמים רבים ובעלי דירות רבים בכל השלבים הנדרשים להוצאתם לפועל של הפרויקטים.

לעו"ד איציקוביץ בקיאות רבה ברגולציה של תחום ההתחדשות העירונית וזאת, בין היתר, בשל המעורבות הרבה שלו בדיונים הרבים בוועדות הכנסת שקדמו לאישור החוק להקמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית שאושר בשנת 2016, לחוק המארגנים שאושר בשנת 2017 ולתיקון מס' 6 החדש לחוק פינוי בינוי (פיצויים) שאושר במהלך 2018.

התיקון החדש, מבוסס על ההכרה כי לא כל סרבן הוא בהכרח סחטן וכי הסרבנות נובעת לעיתים מחששות והעדר מידע נדרש ומנגד כי יש לקדם הליכים כנגד סחטנים 'התוקעים' ומעכבים את קידום הפרויקט.

התיקון החדש שנכנס לתוקף לאחרונה, מחייב את היזם לערוך כנס לפני החתמת בעלי הדירות על ההסכמים תוך מתן כל האינפורמציה הנדרשת וזאת כדי לסייע בהתארגנות בעלי דירות ומניעה של התנהלות בדרך של 'הפרד ומשול'.

בנוסף, אחד מהדגשים בתיקון החדש עניינו בהעמדת חלופות לקשישים בפרויקטים במסגרת פינוי בינוי ומעניק להם פתרונות מתאימים במסגרת הפרויקט ומחוצה לו, כמו גם אפשרות לקבל את שווי הדירה החדשה בטרם בפינוי ולחסוך לקשישים את הצורך במעבר למגורים חלופיים במהלך תקופת הבניה. זאת, על מנת לדאוג לטובת מרבית בעלי הדירות המעוניינים בקידום הפרויקט ושיפור רווחתם.

עו"ד איציקוביץ אף שותף לדיונים בפורומים שונים, שנערכים גם על ידי משרד השיכון והרשות להתחדשות עירונית, ואשר נועדו לקידום ולהסרת החסמים בתחום ההתחדשות העירונית. בנוסף, הוא משמש כיו"ר משותף של ועדת התחדשות עירונית של מחוז תל אביב/מרכז של לשכת עורכי הדין וסגן יו"ר הועדה הארצית להתחדשות העירונית של הלשכה.

איציקוביץ מרבה בקיום הרצאות וימי עיון ליזמים, בעלי דירות, נציגויות, רשויות, עורכי דין וסטודנטים ובפני פורומים מקצועיים רבים והוא פועל רבות לקידום התחום ופיתוחו ולהנגשת המידע לציבור הרחב. בהשכלתו. עו"ד איציקוביץ הוא בוגר תואר ראשון במשפטים בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובעל תואר MBA במנהל עסקים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה.

עו"ד איציקוביץ מלווה פרויקטים רבים בהיקפים גדולים בכל רחבי הארץ והכוללים בעלי דירות רבים. אחד מהפרויקטים הבולטים והייחודיים אותם מלווה עו"ד איציקוביץ הוא הפרויקט ברחוב שלם בשכונת רמת השקמה ברמת גן, במסגרתן יפונו 144 יחידות דיור, ותחתם ייבנו מעל 500 יחידות דיור במגדלים בני 30 קומות ושטחי מסחר.

הבניינים הקיימים ישנים מאוד ונבנו בשנות ה-50 ברובם ובעלי הדירות יזכו לשיפור משמעותי של רווחתם. לאחר תהליך ממושך של בניית אמון וקידום תכנית חתמו כבר כל בעלי הדירות על הסכמים עם היזם, וממש בקרוב עומדים להתחיל בהליך הפינוי-בינוי, כאשר אנשי מקצוע מיומנים ובעלי ניסיון מלווים לאורך כל ההליך את בעלי הדירות.

לצד זאת, מתוקף מומחיותו בתחום, מתראיין איציקוביץ רבות לכלי התקשורת הכלכליים המובילים בנושאי התחדשות עירונית, נדל"ן, השבחת נכסים ותחומים נוספים.

כתיבת תגובה