הניסוי שיאפשר בדיקת קורונה עם תוצאה בתוך דקה

חברת Scentech הישראלית קיבלה אישור ועדת הלסינקי של בית החולים מאיר לניסוי על חולי קורונה של בדיקת ינשוף לאיתור נגיף הקורונה תוך כדקה • החברה עובדת על בידוד של תרכובת הגזים של הנגיף ולמצוא את החתימה הגנטית שלו

הנשיפה שתאפשר תוצאה בתוך דקה | צילום: מתוך סרטון החברה

ועדת הלסינקי של המרכז הרפואי מאיר בכפר סבא אישרה ניסוי על חולי קורונה בטכנולוגיה חדישה המבוססת על בדיקת נשיפה אותה פיתחו חברות הישראליות נקסט ג'ן ו-Scentech.

הבדיקה נערכת בדומה לבדיקת הינשוף המשטרתית המאפשרת זיהוי של חומר האתנול המצוי בדם, כך גם הבדיקה החדישה צפויה לזהות את הסימנים הביולוגיים הקשורים לנגיף הקורונה ולמחלה אותה הוא גורם, ובאמצעות בדיקה קצרה ופשוטה לאפשר אבחון של המחלה בפרק זמן קצר.

חברת נקסט ג'ן הבורסאית יחד עם הטכנולוגיות של חברת Scentech Medical, העוסקת בזיהוי תרכובות אורגניות נדיפות, חברו לבית חולים מאיר לביצוע הניסוי שיאפשר בדיקת קורונה בנשיפה וצפוי להביא כבר בזמן הקרוב בשורות חיוביות ולאפשר קיצור משמעותי של זמני הבדיקות כפי שנערכות היום.

הניסוי יתבצע על חולי קורונה בדרגות מחלה שונות וינסה לבודד את תרכובות הגזים בנשיפה, מתוך אלפי גזים שונים, הקשורים לנגיף ולמחלה עצמה. בחברות מסבירים כי לבדיקה מסוג זה כמה יתרונות שעונים על הקשיים עמם מתמודדים היום הצוותים הרפואיים באיתור הנגיף. ראשית, הבדיקה תאפשר זיהוי חולים כבר בשלב האסימפטומטי, כך שניתן יהיה לזהות את הנגיף אצל החולה כבר בשלב מוקדם ולאפשר את בידודו במהירות ולמזער ואף לעצור את התפשטות המחלה.

בנוסף, בדיקת הנשיפה מאפשרת יכולות דיגיטליות שיחסכו זמן רב עד לקבלת התוצאות לעומת הבדיקות המקבילות המצויות היום בשימוש, ועל ידי כך להגדיל משמעותית את כמות הבדיקות ומהימנותן. כמו כן, היכולת הטכנולוגית תאפשר לזהות את "טביעת האצבע" הגנטית של הנגיף, שתאפשר למצוא בשבועות ספורים גם את טביעת האצבע של הנגיף הבא ובכך לחסוך זמן ולהציל חיים במלחמה העתידית בנגיפים.

"אני מאמין שבעזרת הטכנולוגיה של החברה נצליח כבר בקרוב לזהות את החתימה של הנגיף ושל המחלה שהוא מחולל", אומר שולם לפידות שכיהן בעבר כמנכ"ל IDB והתמנה לאחרונה ליו"ר חברת נקסט ג'ן, "בכך נאפשר כבר בעתיד הקרוב בדיקה מהירה ופשוטה, הניתנת לשינוע לכל מקום דוגמת שדות תעופה, מלונות, אתרי תיירות, אצטדיוני כדורגל ועוד. ההצלחה שלנו תסייע לקהילה ולכלכלה לחזור לפעילות מלאה ולשגרה כמה שיותר מהר".

"מדובר בטכנולוגיה מהפכנית, המציבה את תחום האבחון בשלבים הראשונים של מצבי חולי שונים ובכך תורמת לאיכות הטיפול, הפחתת נזקי המחלה וסיכויי החלמה גבוהים יותר", אומר ד"ר אודי קנטור, המנהל הרפואי של חברת Scentech Medical, "הבשורה של הפיכת הבדיקה לדיגיטלית דומה למהפך שהתרחש בעולם הצילום, עם המעבר לצילום הדיגיטלי שאיפשר קבלת תמונה והערכתה מיד לאחר הצילום".

צפו בסרטון המתאר את התהליך:

כתיבת תגובה