הסוכנים הסמויים חשפו: כך בוצע הסחר בפרטי האשראי

כתב אישום הוגש נגד תושב בית ג'אלה שבין היתר, הציע למכירה פרטי כרטיסי אשראי של אזרחים ותושבים ישראלים, בפורום באינטרנט | הנאשם מכר לסוכן משטרתי סמוי, פרטי אשראי גנובים של משתמשים ישראליים, כאשר חלקם כללו את מספרי הזיהוי של בעלי הכרטיסים | בעת מעצרו, החזיק הנאשם עשרות פרטי כרטיסי אשראי של אזרחים ישראליים ומאות כרטיסי אשראי של תושבים מרחבי העולם

תשלום באשראי | צילום: אחמד ארדיטי מ- Pixabay

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, הגישה היום לבית משפט השלום ברמלה כתב אישום נגד אליאס דאר קעבר, תושב בית ג'אלה כבן 20, בגין עבירות של הונאה בכרטיסי חיוב בנסיבות מחמירות, החזקת פרטי כרטיסי חיוב, קבלת דבר במרמה, מתן אמצעים לביצוע פשע ועבירות נלוות נוספות, זאת לאחר שבין היתר הציע למכירה פרטי כרטיסי אשראי של אזרחים ותושבים ישראלים, בפורום באינטרנט.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד דניאלה פינקלשטיין במהלך שנת 2020 ועד למעצרו ביולי השנה, בידי יחידת הסייבר בלהב 433, פעל הנאשם בפורום "Altenen" המשמש כפלטפורמה לסחר בפרטי כרטיסי אשראי גנובים, מכירת שירותי הונאה באמצעות כרטיסי אשראי ומכירת שיטות לביצוע ההונאות כאמור. במסגרת פעילותו בפורום, קיבל הנאשם לידיו פרטי כרטיסי אשראי של אזרחים ותושבים ישראלים, והציע אותם למכירה בפורום לצדדים שלישיים. מכתב האישום עולה כי הנאשם מכר לסוכן משטרתי סמוי, פרטי אשראי גנובים של משתמשים ישראליים, כאשר חלקם כללו את מספרי הזיהוי של בעלי הכרטיסים.

כמו כן, הנאשם מכר לסוכנת סמויה נוספת מדריך המסביר כיצד לבצע רכישות באמצעות כרטיסי אשראי גנובים. התשלומים עבור פרטי כרטיסי האשראי הגנובים אותם קנה ומכר הנאשם, וכן עבור המדריכים והעזרים השונים שהציע הנאשם למכירה, בוצעו באמצעות מטבעות וירטואליים במטרה להסתיר את בעלי הזכויות בהם ואת מקורם. בעת מעצרו, החזיק הנאשם עשרות פרטי כרטיסי אשראי של אזרחים ישראליים ומאות כרטיסי אשראי של תושבים מרחבי העולם.

בנוסף, ביצע הנאשם 132 רכישות וניסיונות רכישה סכום של כ 94,000 ₪, בבתי עסק שונים באמצעות כרטיסי אשראי גנובים של אזרחים ותושבים ישראלים, ללא ידיעתם או הסכמתם. כמו כן, ניהל הנאשם ערוץ YouTube במסגרתו פרסם הדרכה כיצד לרכוש מנוי בחברת קולנוע עולמית תוך שימוש בפרטי אשראי של אדם אחר, אותו הוא פרסם במהלך ההדרכה.

בד בבד עם הגשת כתב-האישום, ביקשה הפרקליטות את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. עו"ד דניאלה פינקלשטיין, הדגישה במסגרת בקשת המעצר את השיטתיות וההיקף הנרחב של הנפגעים והנפגעים הפוטנציאליים כתוצאה מפעילותו. כמו כן, ציינה התובעת את העובדה שהעבירות בוצעו באמצעות האינטרנט, ועל כן אין אפשרות להבטיח את מטרות המעצר בדרך של חלופת מעצר, אף לא בדרך של מעצר בית.

במהלך החקירה, תפסה היחידה החוקרת, בהנחיית מחלקת הסייבר בפרקליטות, גם מטבעות וירטואליים מסוגים שונים, אשר זוהו כשכר עבירה ואותרו בארנקים וירטואליים שבשימושו של הנאשם. בכוונת הפרקליטות לבקש לחלט את המטבעות הווירטואליים בתום ההליכים המשפטיים נגד הנאשם.

כתיבת תגובה