הסיבוב של יונל כהן – כ-12% תשואה שנתית על השקעתו באיילון

לוי רחמני, בעל השליטה בחברת הביטוח 'איילון' ירכוש בחזרה את המניות שמכר ליונל כהן תמורת כ-107 מיליון שקל, מה שמשקף לאיילון שווי שוק של כ-486 מיליון שקל בעוד היא נסחרת בשווי שוק של כ-415 מיליון

צפוי לפרוש מתפקידו. יוגב. צילום: יונתן סינדל | פלאש 90

חברת הביטוח 'איילון' ויונל כהן כבר לא. ייתכן שגם אריק יוגב שכהן הביא לאיילון כמנכ"ל, יסיים את תפקידו. פחות משנה חלפה מאז שיונל כהן, לשעבר המנכ"ל של ענקית הביטוח 'מגדל', רכש כ-22% ממניות איילון באמצעות חברת 'אופק דן' שבשליטתו. ולאחר שהודיע על פרישתו מתפקידו כיושב ראש הדירקטוריון לפני זמן קצר, מתברר כי לוי יצחק רחמני, בעל השליטה בחברה, מתכוון להפעיל את סעיף האופציה בהסכם בין השניים.

במסגרת האופציה שנחתמה לפני מספר חודשים, יכול רחמני לרכוש את מניותיו של כהן במחיר שסוכם בין השניים מראש. המחיר הוא כ-107 מיליון שקל. נזכיר כי כהן שילם תמורת המניות כ-96 מיליון שקל. מה שאומר שכהן עשה פה סיבוב יפה של 12% בתוך פחות משנה.

אגב, הסכום הזה משקף לאיילון שווי של כ-486 מיליון שקל. נציין כי החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-415 מיליון שקל נכון לעכשיו.

נזכיר לוי-יצחק רחמני הוא צאצא לסנגורן של ישראל, הרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב. וכי ככל הנראה דרכיהן של השניים נפרדות על רקע חילוקי דעות. עוד נזכיר כי יוגב, המנכ"ל הנוכחי שעשוי גם הוא לפרוש מתפקידו כאמור, מחזיק אף הוא במניותיה של אופק דן שבאמצעותה רכש כהן את מניותיו באיילון.

כתיבת תגובה