הסתיימה השביתה במשפחתוני משרד העבודה והרווחה 

המטפלות יזכו לשני מענקי עצמאים בסכום כולל של 8,500 ₪ (למשפחתון מלא עם 5 ילדים) וכן בפיצוי בסך 3,500 ₪ (למשפחתון מלא, לפי תחשיב של 700 ₪ לילד) • המטפלות קיבלו התחייבות על מועדי התשלומים ולאור זאת איגוד מטפלות המשפחתונים של משרד העבודה והרווחה בכוח לעובדים הודיע אמש על סיום השביתה שנמשכה שלושה ימים • ח"כ אשר: מברך את משרדי האוצר והרווחה, נמשיך ללוות את המאבק

משפחתון | אילוסטרציה. צילום: veryulissa, שאטרסטוק

כ-4,000 מטפלות המחנכות כ-20,000 פעוטות יוכלו לחזור לעבוד, לאחר שמשרד העבודה והרווחה ומשרד האוצר נענו לדרישותיהן ובראשן – קבלת מענקי העצמאים עבור חודשיים ללא עבודה וללא הכנסה. המענקים יהיו בסכום גבוה ממה שהוצע למטפלות בתחילה והרישום (שנפתח לשאר העצמאים עוד לפני הפסח) ייפתח למטפלות המשפחתונים ביום חמישי הקרוב.

בנוסף, מטפלת שתאלץ לשהות בבידוד בחודשים מאי ויוני, תקבל את דמי הסבסוד עד סוף החודש שבו נכנסה לבידוד.

"אנו גאות במאמץ המרוכז ובאחדות שהפגינו מטפלות מכל הארץ – יהודיות ערביות, חילוניות וחרדיות, אשר הבהירו כי הן מסרבות להיות שקופות", אמרה נעה נוצני, ראשת ענף הגיל הרך בכוח לעובדים, יום לאחר שמאות מטפלות הפגינו ברחבי הארץ. "לאור המגבלות הביורוקרטיות שמנעו מאיתנו קבלת מענקים בעבר, עמדנו על הקלת ההליך הביורוקרטי וקבלת כספים מהירה – למשקי הבית שלנו, שחלקם על סף קריסה", מוסיפים באיגוד המטפלות.

כחלק מההסכמות יופעל קישור ייעודי למימוש הזכאות ביום חמישי וקבלת הכספים תהיה תוך 48 שעות מהגשת הבקשה. בנוסף, מאחר ושהות הילדים במשפחתון מבוססת במידה רבה על סבסוד המדינה, הובטח כי הסבסוד יינתן רטרואקטיבית מה-1.5".

ח"כ יעקב אשר אמר הבוקר: "כמי שמלווה חודשים ארוכים את מאבקן הכואב והצודק של אלפי מפעילות המשפחתונים ברחבי הארץ להכרה תעסוקתית שתייצב את מעמדן וזכויותיהן, אני מברך את משרדי האוצר והרווחה שנענו לפניותינו וסיכמו על העברת מענקי סיוע הכרחיים למטפלות בתקופת המשבר הנוכחי. אני וחבריי בסיעת יהדוה"ת נמשיך בע"ה ללוות את המאבק עד לסיומו הטוב והעמידה של משרד האוצר בהתחייבות להעברת המענקים למנהלות המשפחתונים".

נציין כי אל ההבנות הגיעו הצדדים בין היתר בתיווכו של ח"כ גדעון סער שנכנס לעובי הקורה על מנת לפתור את המשבר ולהביא לסיום הסכסוך – על מנת שההורים יוכלו מהר ככל האפשר לשלוח את ילדיהם למסגרות.

כתיבת תגובה