העבודות והעיסוקים המשתלמים לנשים במגזר הדתי

נשים דתיות יכולות לפתוח עסק ולהתפרנס באופן עצמאי מאיפור לאירועים, הנחיה בערבי מקווה והפרשת חלה, הרצאות בסדנאות וכמובן חינוך והוראה פרטית. אז איך עושים את זה ומה היתרונות של כל מקצוע? הנה מה שכדאי לך לדעת

תעסוקה לאישה הדתית והחרדית - איפור לאירועים | תמונה: pixabay.com

חיפוש אחר קריירה עשוי להיות משימה מורכבת עבור גברים ונשים בכל הגילאים. בתוך כך, נשים במגזר הדתי שרוצות לשמור על עצמאות וגמישות יודעות שהאופציה הטובה ביותר עבורן היא פשוט לפתוח עסק. אבל באיזה תחומים כדאי לעשות את זה? הנה כמה הצעות משתלמות במיוחד:

  1. מאפרת לאירועים

איפור לאירועים הוא מקצוע שהביקוש עבורו צומח בקצב גבוה. נשים בכל רחבי הארץ זקוקים לשירותי איפור באירועים פרטיים ועסקיים, במגוון אירועים חברתיים ולפעמים גם כחלק מהכנה לקראת ראיונות עבודה או ימי גיבוש.

היתרונות של עבודה כמאפרת באים לידי ביטוי בגמישות רבה ובאפשרות לשמור על יצירתיות. אם יש למאפרת כישרון אישי, היא יכולה למצוא את סגנון האיפור שמזוהה איתה ולהפוך אותו למקצוע מניב ורווחי בתוך זמן קצר.

  1. מנחה בהפרשת חלה או ערב מקווה

עוד תחום שבו ניתן לראות ביקוש קשור לאירועים מסורתיים של הפרשת חלב וערבי מקווה. באירועים מן הסוג הזה, הדגש הוא על המנחה ומי שמכירה את ההלכה ויכולה לתווך אותה עבור הקהל הרחב.

נשים במעמד עוסק פטור או עוסק מורשה יכולות להציע את עצמן כמנחות לאירועים שמתקיימים באופן כמעט יום יומי. הביקוש לאירועי הפרשת חלה וערבי מקווה מסייע לנשים למצוא לעצמן קריירה מתגמלת, שמלווה בהמון סיפוק ותחושת שליחות.

  1. מרצה בסדנאות

היתרון של הרצאות כעיסוק ועבודה מתבטא באפשרות להביא את תחומי העניין האישיים אל הבמה. נשים צעירות ומבוגרות כאחד יכולות להשתמש בכריזמה שלהן על מנת לספר את סיפור החיים האישי, לעודד העצמה או להעביר מסרים שקשורים למסורת, להלכה, לחגי ישראל, לתרבות המקומית וכן הלאה.

במילים אחרות, אין גבול לרפרטואר הנושאים שעליו נשים יכולות להרצות. אותן נשים גם יכולות לבחור אם להרצות באירועים מעורבים או באירועים בהפרדה ולאחר מכן להציע את עצמן לעיריות, מוסדות חינוך וגופים פרטיים.

  1. הוראה פרטית

יש הרבה נשים שעוזבות את העבודה במערכת החינוך לטובת עיסוק עצמאי בהוראה פרטית. על אף קוים מקבילים בין העבודות, הוראה פרטית מתאפיינת מטבע הדברים במערכת יחסים אישית יותר של המורה מול התלמידים ולכן היא מתאימה למי שרוצה לתת מעצמה לטובת דור העתיד.

הוראה פרטית יכולה להתקיים במתמטיקה, באנגלית או בנושאים מבוקשים אחרים לעזרה אצל תלמידי בית ספר ותיכון. בהמשך, נשים שפותחות עסק יכולות אף להעסיק עוד מורים ומורות וכך להרחיב את היצע השירותים שלהן. גם כאן היתרון הוא פוטנציאל רווחים גבוה ובעיקר מוטיבציה גבוהה לעזור לילדים להתמודד עם קשיים ואתגרים.

כתיבת תגובה