הענק יתגמד: 'דויטשה בנק' ימכור את נכסיו הגלובליים ויפטר עובדים

תאגיד הבנקאות והפיננסים הענק 'דויטשה בנק' עומד לקראת מהפך: הבנק ימכור את כל נכסיו ועסקיו הגלובליים וישוב לבנקאות השקעות •
כחלק מהצעד יפוטרו אלפים רבים של עובדים ברחבי העולם

סניף הדויטשה בנק | צילום: ג'ורדי C, שאטרסטוק

תאגיד הבנקאות והפיננסים הענק 'דויטשה בנק' מתכנן מסלול מחדש וחוזר לבסיס הבית. הקשיים הכלכליים בהם נתקל לאחרונה הדויטשה גורם לו לקבל החלטה בסדר גודל לא מוכר, והוא עומד להיפטר מכל נכסיו ועסקיו הגלובליים ולהשיב את פעילותו בחזרה לבנקאות השקעות.

התוכנית החדשה של דויטשה בנק יעלה לבנק הגרמני כ-7.5 מיליארד אירו, ובמסגרת השינוי הוא יביא לפיטוריהם של לא פחות מ-18 אלף עובדים. הצעד מגיע לאחר שהבנק הגרמני לא הצליח להגיע להסכמה עם הבנק היריב קומרזבנק מפרנקפורט בנוגע למיזוג אפשרי.

הצפי בדויטשה בנק חוזה הפסד נקי של 2.8 מיליארד אירו (3.1 מיליארד דולר) ברבעון השני של השנה, כתוצאה מהמסלול החדש אותו הוא מתכנן כרגע. דוברי הבנק מסרו כי הוא מתכנן לחתוך בפעילות, בעיקר בעסקי הריביות.

הבנק הגרמני יקים מנהלת חדשה לפירוק הנכסים הלא רצויים, והיא זאת שתנהל את התוכנית החדשה של הבנק. הערכת התוכנית עומדת כרגע על כ-74 מיליארד אירו בנכסי הון סיכון.

יו"ר הבנק כריסטיאן סיווינג הבטיח לאחרונה לבעלי המניות כי צפויים "קיצוצים קשוחים" בדויטשה בנק. כעת נראה כי אין מנוס, וכי הקיצוצים והפיטורים עומדים לכבוש את הבנק הגרמני.

כתיבת תגובה