העצמאים חוזרים לרחובות: במוצ"ש הקרוב הפגנה ברעננה

כצעד ראשון במחאת העצמאים, מטה מאבק העצמאים מתניע מחדש את השטח ויוצא במוצאי שבת הקרובה, להפגנת מחאה מחוץ לביתו של ראש הממשלה בנט ברעננה | המוחים מתכננים להגיע בשיירת רכבים למתחם והם דורשים מהממשלה – ובמיוחד משר האוצר וראש הממשלה, להעניק תמיכה כספית מידית ופיצויים לעצמאים שכבר עתה נפגעים מהגבלות הקורונה | וגם: עובדי התעופה מתכננים להפגין כבר מחר

ממראות ההפגנה הבוקר. הפעילים בשדרות | דוברות ההסתדרות

מטה מאבק העצמאים מתניע מחדש את מאבקם של העצמאים ובעלי העסקים הקטנים ויוצא במוצאי שבת הקרובה, 21.8, בהפגנת מחאה מחוץ לביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה.

המוחים מתכננים להגיע בשיירת רכבים למתחם והם דורשים מהממשלה ובמיוחד משר האוצר אביגדור ליברמן וראש הממשלה, להעניק תמיכה כספית מיידית ופיצויים לעצמאים שכבר עתה נפגעים מהגבלות הקורונה, כמו בענפי התיירות, התרבות והבידור.

בהפגנה צפויים להשתתף עצמאים מכלל ענפי המשק, בהם התיירות, התרבות, המסחר והמסעדנות. הפגנה זו היא רק הצעד הראשון במחאת העצמאים, שעולה שלב בימים האחרונים, עם חידוש מחאת התרבות, האמרגנים ועובדי הבמה.

מטה מאבק העצמאים מתכוון לנקוט בצעדי מחאה נוספים מול ממשלת ישראל עד שתעניק לסקטור העצמאים את הפיצויים הכלכליים הנדרשים ותקיים את הבטחותיה מההסכמים הקואליציוניים: לאשר את "התוכנית הלאומית" לרשת ביטחון לעצמאים.

יו"ר פורום העצמאים בהסתדרות, רמי בז'ה אמר עם פרסום דבר ההפגנה: "במוצאי שבת אנחנו יוצאים לדרך במחאת רחוב עד שנקבל את מה שמגיע לנו. עצמאים ובעלי עסקים לא יהיו אזרחים דרג ב' במדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה ולממשלה כולה- תנו עכשיו פיצוי כלכלי לעצמאים שנפגעים מההחלטות שלכם. קח אחריות!".

עוד הוסיף: "אנחנו לא נרפה ולא נשקוט עד שלסקטור העצמאים בישראל תהיה רשת ביטחון סוציאלית שתתן לו עתיד בתוך התוהו ובוהו בו אנו חיים".

מחר: עובדי ענף התעופה יפגינו

עצרת מחאה גדולה של עובדי ענף התעופה תתקיים בנתב"ג מחר, יום חמישי (19.8.21) בשעה 10:00 בבוקר. ישתתפו בה עובדי הענף המאוגדים בהסתדרות: עובדי אל-על, עובדי ארקיע, טייסי ישראייר וחברות שירותי הקרקע לאופר GHI ו-QAS. המחאה, על רקע המצוקה התעסוקתית הקשה שבה שרויים עובדי ענף התעופה הישראלי, מאז פרוץ מגפת הקורונה.

את העצרת מוביל איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, בראשות אבי אדרי. גם עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) יצטרפו למחאה, כאות הבעת סולידריות עם עובדי ענף התעופה – הענף שנפגע בצורה הקשה ביותר מאז פרוץ מגפת הקורונה לפני כשנה וחצי. אלפי עובדי ענף התעופה פוטרו והוצאו לחל"ת, ועשרות אלפי עובדים עדיין לא שבו לעבודותיהם וחוששים לביטחונם התעסוקתי, ערב ראש השנה.

כתיבת תגובה