הערב בחצות | מחירי הדלק מזנקים ב-0.8 אג' לליטר

מחירי הדלק רושמים עלייה של שנתיים וחצי, ועל פי הודעת משרד האנרגיה המחירים עולים הערב בחצות ב-0.8 אגורות לכל ליטר דלק | המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי – כולל מע”מ – לא יעלה על 6.39 שקלים לליטר, בשירות מלא, המחיר יקר יותר ב-21 אגורות נוספים לכל ליטר, והוא יעמוד על 6.60 שקלים | בשיא של כל הזמנים, בשנת 2012 יצא העם למחאה, המראות יחזרו?

תחנת דלק | צילום: המשרד להגנת הסביבה

לאחר שבשלהי חודש אוגוסט נרשמה ירידה של 0.5 אגורות לכל ליטר דלק, ומחירו המרבי לליטר בנזין נקבע על 6.31 שקלים, הודיע משרד האנרגיה כי הערב בחצות המגמה מתהפכת, והדלק יעלה ב-0.8 אגורות, ל-6.39 שקלים. וזאת בעקבות העליות החדות במחירי הנפט בעולם.

על פי הודעת משרד האנרגיה מחירי הדלק עולים כאמור ב-0.8 אגורות לכל ליטר, והמחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי – כולל מע”מ – לא יעלה על 6.39 שקלים לליטר, בשירות מלא, המחיר יקר יותר ב-21 אגורות נוספים לכל ליטר, והוא יעמוד על 6.60 שקלים.

באילת יעמוד המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי – כולל מע”מ – לא יעלה על 5.47 שקלים לליטר. בשירות מלא, המחיר יקר יותר ב-18 אגורות נוספים לכל ליטר, והוא נקבע על 5.65 שקלים לכל ליטר דלק.

מחירים אלו מהווים שיא של שנתיים וחצי, ציינו ב-ynet, אך לא בשיא של כל הזמנים. השיא נרשם בתחילת חודש ספטמבר של שנת 2012 אז עמד מחירו של ליטר דלק (בנזין) על 8.26 שקלים, מחירים אלו גרמו לזעם רב ומחאה ציבורית גדולה, שגרמו לממשלה להתערב ולהפחית את המחירים.

בחדשות 12 ציטטו את הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב דש אלכס זבז'ינסקי, שהסביר את הסיבה לעליות המחירים: "הקורונה וסיבות נוספות הביאה להסתמכות יתר על אנרגיות מתחדשות על חשבון השקעה באנרגיה מסורתית", עוד הוא הוסיף: "תחנות רוח באירופה סבלו מתפוקה חלשה עקב חולשת הרוחות; הרוסים קנו פחות גז מהצפוי; הסינים הגבילו תפוקת הפחם. בחורף עצמו הביקוש לאנרגיה עולה בשל הצורך לחמם, והמחירים ימשיכו לעלות".

גם במשק הישראלי יורגשו ההשלכות: "בישראל חלק גדול מהתעשייה משתמש בגז טבעי, אבל המוצרים המיובאים יתייקרו וגם חלק מהמוצרים המקומיים שמסתמכים על חלקי מוצר מיובאים", מסביר זבז'ינסקי, שסיכם: "לכן, גם היבוא מסין יתייקר, לא רק של מוצרים אלא גם של חלקי מוצרים שמשמשים את התעשייה המקומית, ובסך הכל צפויה התייקרות כוללת של המוצרים התעשייתיים בישראל".

כתיבת תגובה