הצפי לחגי תשרי: כארבעה מיליון נוסעים יחלפו בנתב"ג

רשות שדות התעופה: במהלך שנת 2022 צפויים לעבור בנתב"ג כ-18 מיליון נוסעים | מתחילת השנה עברו בנתב״ג מעל 10 מיליון נוסעים ב-76,495 טיסות בינלאומיות | בספטמבר יחצו את נתב"ג כשני מיליון נוסעים, ובסה"כ בתקופת החגים יעברו בנתב"ג למעלה מארבעה מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות

מגדל הפיקוח בנתב"ג | צילום: דוברות משרד התחבורה

שמים צפופים: גידול בהיקף של 226% חל בחציית המרחב האווירי הישראלי במהלך ינואר – יולי 2022 מול התקופה המקבילה אשתקד.

מתחילת 2022 עברו במרחב האווירי הישראלי מעל ל-86,393 טיסות מסחריות בינלאומיות. רובן המכריע, כ-66,722 אלף טיסות (מינואר ועד יולי), נחתו בנתב"ג. שאר הטיסות המסחריות הבינלאומיות (19,671) חצו את המרחב האווירי של ישראל.

מנכ"ל רשות שדות התעופה, חגי טופולנסקי, ציין, כי "הרחבת השירות למדינות המפרץ וניהול אזור הבקרה האווירית המרחבית של ישראל מתרחב. טיסות החצייה של ישראל מהוות היום אחוז גבוה מהיקף המרחב האווירי של מדינת ישראל בעזרת שיתוף פעולה אזורי ושיתוף פעולה עם חיל האוויר אנחנו משפרים את השירות גם למטוסים היוצאים מבן גוריון ומשתלבים בתנועת המטוסים בשמי המזרח התיכון".

כיום, חוצות את שמי ישראל מדי יום כ-115 טיסות, מלבד הטיסות המסחריות הנוחתות בנתב"ג הנאמדות בכ45-600 טיסות ביממה.

"פתיחת השמים בהסכמי אברהם והיציאה המהירה מתקופת הקורונה הביאו לעלייה דרמטית גם במספר המטוסים החוצים את ישראל ממזרח למערב וממערב למזרח בדרכם מירדן, למזרח הרחוק והמפרץ הפרסי לאירופה וצפון אמריקה ובחזרה", אמרו ברשות שדות התעופה.

וכמה נוסעים עוברים בשדה התעופה?

לפי הצפי הנוכחי של הרשות, במהלך שנת 2022 צפויים לעבור בנתב"ג כ-18 מיליון נוסעים. מתחילת השנה עברו בנתב״ג מעל 10 מיליון נוסעים ב-76,495 טיסות בינלאומיות, ובחודש אוגוסט הסתכם מספר הנוסעים ב-2.2 מיליון.

גם לקראת חגי תשרי צפויה עליה מהותית במספר הנוסעים. רשות שדות התעופה משלימה את ההערכות לקראת חגי תשרי שיחולו בספטמבר-אוקטובר השנה. מנכ"ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי אמר כי הרשות תמשיך בשיפור השירות בנתב"ג. "בתחילת הקיץ הבטחנו ומאז גם קיימנו, אבל, דרך ארוכה לפנינו כדי להפחית עוד את זמן ההמתנה בתורים בנתב"ג. ביחד עם השיפורים וההטמעה של מערכות הדיגיטציה יוכל כלל הציבור לנהל את היציאה לחו"ל בקלות בהליכים עצמאיים. אנחנו נסייע לכלל הנוסעים להשתמש בטכנולוגיות השונות".

לדבריו,  "היעד המרכזי שלנו הינו שיפור השירות הניתן לנוסעים באמצעות אסטרטגיה המבוססת על השקעות, וחדשנות באופן מידי ובהשקעה של למעלה מחמישים מיליון שקל. בתכנון ארוך הטווח המעבר לשדה דיגיטלי ומתקדם ישפר את השירות בנמל התעופה בן גוריון וחווית הטיסה לנוסעים".

גם בחודש ספטמבר צפויה תנועת הנוסעים בטיסות הבינלאומיות לחצות את שני מיליון הנוסעים, כמו למשל, בימי עומס כבדים שצפויים להיות השבוע ביום חמישי (ה- 8.9) עם כ-87,000 נוסעים צפויים, יום חמישי הבא, ה-15.9 ויום חמישי ה-22.9, עם מספר דומה של נוסעים. כמו כן, בערב ראש השנה (יום ראשון, 25.9) צפויים לעבור בנתב"ג כ-80,000 נוסעים.

בחודש אוקטובר הצפי הוא לשני מיליון נוסעים נוספים, בערב יום כיפור (יום שלישי, 4.10) יעברו בנתב"ג עד שעת הפסקת הפעילות האווירית (14:00) כ-45,000 נוסעים, וביום חמישי שלאחריו, (6.10) לאחר צאת יום הכיפורים, צפויים לעבור בנתב"ג 83,000 נוסעים.

גם בערב סוכות (יום ראשון, 9.10) יעברו בנתב"ג כ 81,000 נוסעים, ובימי חול המועד צפויה תנועת הנוסעים לעמוד על 70,000 עד 80,000 נוסעים ביממה.

חברות התעופה המובילות לחודש ספטמבר הן אל על, ישראייר, טורקיש, ומנועי הצמיחה העיקריים בנתב"ג הן חברות וויז אייר, וראיין אייר ואחריהן ארקיע. היעדים המובילים לחודש ספטמבר השנה: טורקיה, יוון, ארה"ב, איטליה ואנגליה.

ברש"ת קראו לציבור הנוסעים לעשות צ'ק אין מהבית, להשתמש בשרות טרום טיסה ולהגיע לא יותר משלוש שעות לפני מועד טיסתם.

כתיבת תגובה