הקרב האבוד על האוצר האבוד: ברקת VS כ"ץ

שר האוצר ישראל כ"ץ עלה לשידור ותקף את חבר מפלגתו מול גלי הביקורת שהוא מותח כלפיו בקביעות: "איזה ניסיון הוא הביא, מההייטק? עשר שנים הוא היה ראש העיר ירושלים, ודרדר אותה. הוא היה ראש העיר הכושל ביותר של ירושלים. הוא חסר הבנה כלכלית" • ברקת על כ"ץ: "אין מי שלא יודע ששר האוצר כשל. הוא צריך להתפטר. התפקיד גדול עליו בכמה מידות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וניר ברקת בהצגת התכנית הכלכלית ערב בחירות 2020 | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

האיש שלא קיבל את משרת שר האוצר יורה ללא הרף במי שכבש את המשרה בסערה, אך לא ממש בהצלחה: עימות חריף נרשם הבוקר בין שר האוצר ישראל כ"ץ לבין מי שהיה לפי הבטחת נתניהו המיועד להתמנות לשר האוצר, ח"כ ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים עד לא מכבר. נציין כי ברקת זהיר בלשונו, ולמרות הביקורת שהוא מטיח על ההתנהלות הכלכלית ועל מחדלי המענה הממשלתי לקורונה, היא מופנית רק כלפי כ"ץ ולא על ראש הממשלה.

חילופי המהלומות בין השניים נמשכים כבר כמה חודשים והגיעו לשיאם לאחר שבראיון לתכנית 'קלמן ליברמן' בכאן רשת ב' תקף את כ"ץ את ברקת לאחר שביקר שוב ושוב את מדיניותו הכלכלית של כ"ץ.

"אדם שכל עיסוקו רק בלתקוף כי אין לו עיסוק אחר. ניר ברקת היה ראש העיר הכושל ביותר בירושלים. הוא הפך את עיר הבירה להיות הענייה ביותר במדינה והננטשת ביותר. בעניין הזה אדם חייב לא להתעסק בכל עיסוק כלכלי".

עוד הוסיף כ"ץ כי "כל סיפור ההיי-טק וההשקעות וההון המשפחתי, אין לו משמעות. הרקורד של אדם נבדק בעשייה הציבורית. הוא בעשר שנים נכשל כישלון חרוץ בזה שהפך את ירושלים לעיר הכי ענייה, איך אתה מעז לבוא לדבר על כלכלה?"

שר האוצר ישראל כ"ץ מציג את תכנית הסיוע | צילומסך מתוך סרטון לע"מ

כ"ץ אמר כי "בליכוד לא אוהבים חתרנות. לדעתי מצבו יחמיר בפעם הבאה. הוא יכול לדבר נגדי – הוא בעצם מדבר נגד ראש הממשלה".

ברקת לא המתין והגיב עוד באותה תכנית כי כ"ץ צריך להתפטר מתפקידו וכי הוא מסכן את שלטון הליכוד. "מי שאחראי על ניהול המשבר הכלכלי זה שר האוצר. כולנו יודעים שזה כישלון אחד גדול. לאוצר צריך מישהו עם ניסיון והבנה כלכלית. זה גדול עליו בכמה מידות. הוא מתנפל על שרים. איך שהוא נכנס למשרד האוצר אמרתי לו שהפקידות לוקחת אותו למקום הלא נכון", אמר.

בפוסט שפרסם ברקת מיד לאחר מכן בעמוד הפייסבוק שלו, כתב: "אין אחד במדינה שלא יודע שהאוצר נכשל בטיפול במשבר הכלכלי. כל יום שעובר וישראל כ"ץ ממשיך בתפקידו כשר אוצר, הוא סכנה לכלכלת ישראל, לפרנסה של כמעט מיליון איש וסכנה לשלטון הליכוד והימין. חייבים שינוי כיוון ודרך אחרת ולכן כ"ץ חייב להתפטר עכשיו".

כתיבת תגובה