הרווחים וההפסדים: כך נבחר מוטי בן משה ל'משפיע' ה-18

ריבוע כחול, קניון גינדי, וכמעט רכישה של אפריקה ישראל – השנה של מוטי בן משה

מוטי בן משה | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

מוטי בן משה, (43, סביון) הוא בעל השליטה בקבוצת ריבוע כחול ומבעלי איי.די.בי. לשעבר. בשנה האחרונה עלה שמו של בן משה לכותרות במגוון עניינים. בין היתר, ניהל בן משה משא ומתן מתקדם לרכישת 'אפריקה ישראל' של לב לבייב, מו"מ שלא צלח לבסוף.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

לחצו כאן למעבר לדירוג 'המשפיעים' המלא של 'ביזנעס'.

בנוסף, הוא מחזיק ב- 50% בקניון האופנה של גינדי, ולאחרונה פורסם דו"ח הרבעון השלישי ל-2018 של חברת 'דור אלון', לפיו החברה צמחה בשיעור של מעל 24% ברבעון האחרון.

למרות הנתונים החיוביים, לבן משה היו מספר השקעות כושלות השנים האחרונות, נציין את ההשקעה באיי.די.בי. אליה נכנס יחד עם אדוארדו אלשטיין לאחר תקופת נוחי דנקנר.

 

בסיכומו של דבר, בן משה הפסיד סכום של כחצי מיליארד ש"ח בעקבות ההשקעה הכושלת בחברה. בנוסף לכך, חברת השקעות של בן משה באנגליה פשוט נמחקה, אך בן משה מסביר זאת בצעדים רגולטוריים שכפה עליו הרגולטור האנגלי.

גם אם ככל הנראה מוטי בן משה לא ירכוש את 'אפריקה ישראל' של לבייב, הוא חיזק את מעמדו כאחד מאנשי העסקים של 2018, עם ניהול נכון ושליטה נכונה בקבוצת 'ריבוע כחול', שכבר מספר פעמים הייתה על סף פשיטת רגל. בן משה מצליח לרשום רווחים נאים מאוד ודו"חותיהם הרבעוניים של החברות שבשליטתו מראים תמונה שמחה, גם אם לעיתים היא יכולה להיות טובה יותר.

כתיבת תגובה