הרכב המתקפל השיתופי ימתין למתנדבי הצלת החיים

"איחוד הצלה" וחברת סיטי טרנספורמר חתמו על עסקה בשווי 22 מיליון ₪ במסגרתה, תספק יצרנית הרכב המתקפל דגם שיותאם לשמש כרכב הצלה חשמלי עירוני זעיר ושיתופי, שימתין למתנדבים בערי ישראל | במסגרת ההסכם יסופקו 50 רכבים בשלב הראשון | במהלך חמש שנים יירכשו כ-1,000 מכוניות

הרכב החדש של איחוד הצלה | צילום: סיטי טרנפורמר

דמיינו לעצמכם מתנדב שנמצא ברחובה של עיר, ולפתע מקבל קריאה להצלת חיים. הוא מאותת על מקום הימצאו, ובתוך דקות הוא נמצא ברכב שיתופי עם כל הציוד להצלת חיים, שאותו הניע באמצעות קוד. כעבור כחצי שעה, יחזור המתנדב, מלא סיפוק, אל מקום החניה של הרכב, 'יקפל' אותו לגודל מינימלי, עד לקריאה הבאה – אז יוכל לשמש מתנדב אחר…

נשמע דמיוני? ממש לא. זו מהותה של עסקת הענק שנחתמה בין 'איחוד הצלה' לסיטי טרנספורמר: יצרנית הרכב החשמלי העירוני המתקפל, חתמה עם ארגון המתנדבים על עסקה בשווי של 22 מיליון ₪ במסגרתה, סיטי-טרנספורמר תספק לאיחוד הצלה דגם שיותאם לשמש כרכב הצלה חשמלי עירוני זעיר בערי ישראל.

הדגם החדש של – CT-1 – הושק לראשונה בתערוכת הרכב העולמית IAA במינכן, והוכתר על ידי המגזין פורבס כאחד מ 10 ההכרזות החשובות ביותר בתערוכה.

במסגרת ההסכם יסופקו 50 רכבים בשלב הראשון, שיבטיחו שיפור משמעותי בבטיחות המתנדבים, ברמת השירות ומהירות ההגעה, ובמהלך חמש שנים יירכשו כ-1,000 מכוניות.

האבטיפוס הראשון הושלם ב 2017, פרי מאמץ של למעלה מ 3 שנות מחקר ופיתוח. ואורכו של הרכב 2.49 מטר, רוחבו (במצב "פתוח" בעת נסיעה עירונית): 1.40. בעת הצורך, למשל לצרכי חניה/תמרון בנתיבים צרים, הרכב "מתכווץ" לרוחב 1 מטר, כרוחב אופנוע, כשרוחב תא הנוסעים קבוע, ואינו מושפע משינוי רוחב הבסיס.

"צי הרכבים השיתופיים להצלת חיים מתוצרת סיטי טרנספורמר מציג תפיסת הפעלה חדשנית ופורצת דרך לשירותי הצלת חיים בערים הגדולות", כך לדברי דובי מייזל, סמנכ"ל מבצעים באיחוד הצלה.

מייזל הוסיף, כי "רכבי איחוד הצלה מתוצרת סיטי טרנספורמר – מזוודים ומאובזרים במיטב ציוד ההצלה הרפואי הנדרש – ימוקמו נעולים במקומות אסטרטגיים במרחבי העיר, בעיקר במתחמי עסקים, בניינים עתירי משרדים או מגורים. באיחוד הצלה ישנם יותר מ 6,000 מתנדבים המוזנקים ליותר מ 2,000 אירועים כל יום באמצעות מוקד מבצעי שמפעיל מערכות מקצועיות. המערכת המבצעית המתקדמת של איחוד-הצלה תכווין בזמן אמת את החובשים והפרמדיקים המוזנקים לקריאה אל רכב ההצלה השיתופי הקרוב והזמין ביותר. איש הרפואה יזוהה ויפתח את הרכב בעזרת אפליקציית המתנדבים המבצעית של איחוד הצלה, כשתוכנת הניווט אל היעד, כמו גם מידע חיוני יוצגו מיידית בממשק הנהג של הרכב".

דר' אסף פורמוזה מנכ"ל החברה וממייסדיה, אמר עם פרסום פרטי העסקה: "אנו שמחים על חתימת העיסקה הראשונה עם איחוד והצלה. אין לנו ספק כי זו רק תחילת הדרך. חברות דוגמת איחוד והצלה, שחייבות להגיע במהירות ממקום למקום יוכלו לעשות זאת עם ה CT-1 הדבר יכול להבטיח הצלת חיים".

תגובה אחת ל: "הרכב המתקפל השיתופי ימתין למתנדבי הצלת החיים"

  1. נשמע כמו מדע בדיוני
    כל הכבוד לאיחוד הצלה
    תמיד ראשונים בהצלת חיים
    ולא רק בארץ

כתיבת תגובה