צרפת: חשד להונאת ענק על ידי חברות פורקס מישראל

פרסומים בכלי תקשורת מובילים בצרפת, מדווחים אודות חקירה רחבה שעורכות רשויות החוק הצרפתיות סביב פעילותן של חברות פורקס שחלקן רשומות בישראל. היקף ההונאה לכאורה: יותר ממאה מיליון אירו

תמונה: אין דבר כזה כסף קל. אילוסטרציה: אנה קפלן, פלאש 90

ידיעות שהתפרסמו בתקופה האחרונה בצרפת עוסקות בחשדות להונאת משקיעים על ידי חברות פורקס, שחלקן פועלות מישראל. הידיעות שזכו לפרסום רב מספרות על חברות פורקס ישראליות שהונו לכאורה משקיעים צרפתיים בסכומים שהגיעו עד למאות אלפי אירו.

בעוד שבישראל עדיין לא הוסדרה פעילותן של חברות הפורקס, בצרפת אסור להן לפעול ללא רישיון להפעלת הימורים. כן. כן. הצרפתים מתייחסים למחסר במט"ח ובאופציות בשיטת הפורקס כהימור לכל דבר ועניין. למעשה, בשיטה זו המשקיע מנחש לכאורה את סיכויי העלייה או הירידה בשעריהם של מטבעות וסחורות. חברת הפורקס גובה בכל מצב אחוז או אפילו פרומיל מסוים מהיקף ההשקעה.

בחברות פורקס רבות מעניקים למשקיע מינוף גבוה שעשוי להגיע עד פי מאה ופי אלף מגובה השקעתו, כך שהעמלות עלולות למחוק במהירות את כל כספי הקרן שהושקעו על ידו. בפרסומים שהופיעו בעיתונות הצרפתית דווח כי לפחות בחלק מהמקרים, לכאורה, הסכומים שהועברו המשקיעים הצרפתיים, כלל לא שימשו להשקעה אלא הופקדו ישירות בחשבונות בנק שונים ברחבי העולם, תוך הצגת מצג שווא בפני המשקיעים באמצעות פלטפורמת מסחר מקוונת שהפעילו החברות.

לפי הפרסומים, חושדות הרשויות כי היקף ההונאה של החברות הנחשדות לכאורה, עומד על יותר ממאה מיליון אירו. התובע הראשי של צרפת חשף את הפרשה בפני עיתונאים ואף דיווח על שיתוף הפעולה עם רשויות החוק בישראל שמעדיפות שלא להגיב לדברים.

כך או כך, חשוב לזכור. השקעה במוצרים פיננסיים ומכשירי השקעה שונים, יש לעשות רק בליווי של איש מקצוע בעל רישיון כחוק. יתרה מכך, תשואות פנטסטיות של עשרות אחוזים בשנה אינן אלא אחיזת עיניים. אין דבר כזה בשוק ההון. לא זה הישראלי ולא זה הגלובאלי.

2 תגובות ל: "צרפת: חשד להונאת ענק על ידי חברות פורקס מישראל"

  1. למה אתם שמים תמונות של חרדים בידיעות כאלה? זה עושה רושם שהחרדים הם המועלים. אבל בכתבה זה לא כך.

  2. אתם לא יודעים מה זה שוק ההון ודאי שמי שיודע לסחור בשוק הזה יכול לעשות עשרות אחוזים בשנה ואפילו מאות אחוזים ואני מדבר מתוך התיק שלי

כתיבת תגובה