השנה אל תפספסו: אלה הרשתות שיימכרו גבינות מוזלות

משרד הכלכלה מפרסם את רשימת הזוכים במכסות פטורות ממכס ליבוא גבינות 2023 | על אף התייקרויות מוצרי הגבינה בעולם ובלחץ משרד הכלכלה והתעשייה, הציעו היבואנים מחירים נמוכים ממחירי 2022 לטובת הצרכנים: בין 2.9 ל-3.0 ₪ ל-100 גרם במעדניה ובין 3.0 ל-3.3 ₪ ל-100 גרם על המדף | כמות נוספת של מכסות תחולק בין היבואנים הזוכים בהתאם לביקוש

גבינות | צילום: פלאש 90

ועדת המכסות שבמשרד הכלכלה והתעשייה מפרסמת כי בהליך התחרותי ליבוא גבינות פטורות ממכס לשנת 2023, זכו היבואנים הבאים, לאחר שהתקבלו הצעותיהם במכרז לפי המחיר הנמוך לצרכן.

הרשתות: שופרסל, רמי לוי ואושר עד וכן היבואנים יורו מחלבות, אדום גרופ, אקזוטיק פוד, ומ.ש.א קיטרינג ומסחר.

במכסות ליבוא בלוקים של גבינה צהובה, המיועדת לפריסה במעדניה לפי שקילה זכו:

במחיר לצרכן של 2.90 ₪ למאה גרם:

שופרסל: במכסה של 350 טון

רשת רמי לוי: במכסה של 200 טון

יורו מחלבות שישווק ברשתות מחסני השוק, יוחננוף ובשוק העיר: במכסה של 590 טון

אדום-גרופ: במכסה של 400 טון

אקזוטיק-פוד המשווקת בסניפי רשת קרל-ברג: במכסה של 200 טון.

מ.ש.א קיטרינג ומסחר, המשווקת את הגבינה בנקודות קמעונאיות קטנות, בעיקר באזור הדרום וביישובי עוטף עזה, זכתה במכסה של 200 טון במחיר לצרכן של 3 שקלים למאה גרם.

במכסות ליבוא גבינה צהובה ארוזה ופרוסה על המדף זכו:

רשת אושר עד באמצעות חברת מרב מזון: במחיר לצרכן של 3.0 ₪ למאה גרם, במכסה של 400 טון.

שופרסל: במחיר לצרכן של 3.2 ₪ למאה גרם, במכסה של 250 טון

אדום-גרופ: במחיר של 3.2 ₪ למאה גרם, בכמות של 400 טון

אקזוטיק-פוד: במחיר של 3.2 ₪ למאה גרם, בכמות של 180 טון.

חברת יורו מחלבות: במחיר לצרכן של 3.3 ₪ למאה גרם, בכמות של 590 טון.

וועדת המכסות החליטה לא לחלק מכסות למציעים נוספים שהציעו מחירים גבוהים יותר לצרכן ותאפשר לזוכים הקיימים להגדיל את הכמות המבוקשת במחיר בו זכו.

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, אמנון מרחב: "משרד הכלכלה והתעשייה ממשיך להוביל את המאבק להוזלת מחירי המזון והצריכה בישראל. אנו מובילים שורה של צעדים ביניהם חלוקה של מכסות תחרותיות פטורות ממכס המוזילות את מחירי המוצרים לצרכנים באופן ישיר".

דני טל, יו"ר וועדת המכסות עדכן כי למרות עליית מחירי הגבינות באירופה, תוצאות ההליך התחרותי, אותו מוביל משרד הכלכלה, יאפשרו לצרכן המקומי לרכוש החל מהחודש הבא, גבינות קשות במחירים זולים משמעותית הן ביחס לאשתקד (2.70-3.10 במעדניה, 3.30-3.40 פרוסה) והן ביחס למותגים המובילים המקומיים ובפריסה ארצית נרחבת. לדברי טל, בחודש האחרון עלו מחירי הגבינה הצהובה בארץ בעשרות אחוזים ותוצאות ההליך התחרותי יוודאו כי ההטבה שניתנת ליבואנים ולרשתות המזון ליבוא גבינה פטורה ממכס, תתגלגל כהטבה לכיסם של הצרכנים".

כתיבת תגובה