השפה האוקראינית תהפוך לאחת ממומלצות משרד החינוך

הישג: הסכם סחר חופשי ונציגות כלכלית אוקראינית בירושלים • השקעות היי-טק ישראליות יצטרפו להשקעות משותפות באוקראינה • הסכם הסחר החופשי יקודם בישראל מיד לאחר הבחירות, לדברי נתניהו

נתניהו וולודימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

יעד המסחר הבא: אוקראינה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לעשות נפשות למען העם היושב בציון ובעיקר – אם לשפוט לפי דברי יריביו – למען איש אחד, ששמו בנימין נתניהו. 

כחלק מבליץ ביקורים בחו"ל בחודש הקרוב לפני הבחירות באמצע אלול, הגיע ראש הממשלה לאוקראינה וחתם שם על הסכם סחר חופשי ופתיחת נציגות כלכלית אוקראינית בירושלים.

נזכיר כי בסוף השבוע שעבר פרסמנו כאן על הסכם סחר חופשי העומד להיחתם עם דרום קוריאה, הכולל הטבות מס, פטור ממכסים והאפשרות לייצא ולייבא בחופשיות עם הענקית מהמזרח. אלא שישראל נכנעה וההסכם לא יכלול את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ורמת הגולן.

ההסכם עם אוקראינה לעומת זאת נראה כפושר יותר וראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מסרו הצהרות לתקשורת והשתתפו בטקס חתימה על הסכמים בילטרליים, בארמון הנשיאות של אוקראינה בקייב. 

ההסכמים הבילטרליים שנחתמו כוללים תחומים רבים בהם:

תוכנית שיתוף פעולה בין ממשלת ישראל לבין קבינט השרים של אוקראינה בתחומי החינוך, התרבות, הספורט והנוער לשנים 2019-2022.

מזכר הבנות בין משרד החקלאות ופיתוח הכפר של מדינת ישראל לבין המשרד למדיניות חקלאית ולמזון של אוקראינה בדבר שיתוף פעולה בתחום החקלאות.

מזכר הבנות בין רשות הפטנטים במשרד המשפטים הישראלי לבין המשרד לפיתוח כלכלי ומסחרי של אוקראינה.

הסכם יישום בין משרד החינוך של מדינת ישראל ומשרד החינוך והמדע של אוקראינה בנושא עידוד לימודי השפה העברית במוסדות החינוך באוקראינה ולימודי השפה האוקראינית במוסדות החינוך במדינת ישראל.

 

 

לאחר החתימה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מודה לך על החלטתך לקדם בפרלמנט את אשרור הסכם הפנסיות, אשר חתמנו עליו עבור אנשים אלה. ביקשת שנשלח לך את המידע המעודכן למטרה זו וזאת אעשה".

נתניהו הדגיש בדבריו שישראל כאומת היי טק שמחה לשתף פעולה עם אוקראינה: ישראל היא אומה חדשנית וחיונית, ובאוקראינה יש כישרונות ויכולות ענקיים. אנו יודעים את זה כיוון שחברות ישראליות נמצאות כאן. אנו עובדים עם כחמישים אלף אוקראינים מוכשרים בתחומי המתמטיקה, הנדסת מחשבים, וכל תחום הנוגע בטכנולוגיה מודרנית. אנו רואים את הכישרון. שנינו רואים את ההזדמנות. אנו רוצים לאחוז בעתיד", אמר נתניהו.

"בביקור זה קיבלנו שתי החלטות אשר יכולות להאיץ את ניצול ההזדמנויות הללו", אמר נתניהו בהקשר להסכמים הכלכליים שנחתמו, "הראשונה היא לקדם באופן מיידי את הסכם הסחר החופשי, אשר יאושרר מיד לאחר הבחירות לכנסת שלנו, להרחיב אותו כך שיכלול השקעות, כלומר, שירותים והשקעות, במילים אחרות, היי-טק.

"השנייה היא לפתח, ולפתוח בקייב ובירושלים משרדי פיתוח היי-טק. אנו רוצים לראות לא רק חילופי טכנולוגיה ומעורבות אוקראינים בתעשיות ההיי-טק אלא גם השקעות היי-טק ישראליות מצטרפות להשקעות משותפות כאן באוקראינה, לא רק שאנו מסכימים על כך, אנו מעודדים זאת". נתניהו הוסיף כי "שני המדדים הללו, של הסכם הסחר החופשי ופתיחתם של המשרדים הללו בבירותינו, יקדמו זאת במהירות". 

בסיכום דבריו הביע נתניהו ביטחון שהביקור אכן יקדם את שני העמים: "יש לנו ביטחון גדול, כמוכם, שעמים קטנים ובינוניים יכולים להפוך לעמים גדולים בניצול הרעיונות של האזרחים המוכשרים. יש אנשים מוכשרים להפליא בשתי המדינות. יש מסר אחד שאני רוצה להעביר בביקור הזה ומהשיחות המצוינות שלנו היום, והוא: נוכל לאחוז בעתיד בנפרד, אך עדיף לעשות זאת יחד. זאת תהיה התוצאה של הפגישה הזאת. תודה רבה לך אדוני הנשיא על כך שהזמנת אותי ואת עמיתיי לקייב ולאוקראינה".

לא נמסר האם נתניהו ועמיתו וולודימיר זלנסקי דיברו על החרדים הרבים המוחזרים ארצה בשערי המדינה ועל הבעית שנוצרות מדי שנה בנסיעה המרכזית לאומן שתתרחש לקראת ראש השנה בעוד כחודש וחצי.

כתיבת תגובה