השקעה בדירות מול נכסים מניבים

תשואה גבוהה בהשקעה בענף הנדל"ן shutterstock

כשבוחנים השקעות בנדל"ן אפשר לחלק את ההשקעות בין השקעה בתחום המגורים הפרטי להשקעות בתחום המסחר והמניבים.

השקעה בנכסים בישראלכאשר קונים נכס פרטי להשקעה הכוונה לרוב היא רכישה של דירה. מדובר בהשקעה סולידית עם תשואה יחסית נמוכה שמסתכמת בין 3-2 אחוז תשואה לשנה. לאור מחירי הקרקע והמגורים הגבוהים יחסית בישראל מול השכירות והתשואה המתקבלת מהשכרה של נכס מסוג זה. 

כאשר אנו מדברים על השקעות בנדל"ן מניב מסחרי, בין שזו השקעה ברכישה של חנות או ברכישה של נכס מניב כמו משרדים, רמת התשואה עולה ועומדת בממוצע על 8-5 אחוז בשנה. חשוב להבין כי התשואה משקפת תמיד את הסיכון מול הסיכוי. אומנם דירה היא נכס סולידי ושמרני יותר מול השקעה בנכס מניב כמו חנות או משרד, אבל גם התשואה בדירה בישראל היא נמוכה יותר מול האלטרנטיבה של השקעה בנכס מניב. 

עלויות המימון לצורך רכישת נכסים יש לשים לב גם לעלויות המימון המשתנות בין שתי האלטרנטיביות האמורות ולקחת גם אותו בחשבון בבואכם לקבל את ההחלטה לגבי סוג ההשקעה שברצונכם לבצע . המימון בעסקה מסוג השקעה בדירה נעשה באמצעות משכנתא שבה הריביות נמוכות יותר מול השקעה בנכס מניב שבה הריביות לרוב גבוהות יותר ומתבצעות באמצעות הלוואה מסחרית מעט יקרה יותר (שוב לאור ה'תמחור' הגבוה יותר שלפיו השוק מתמחר את הנכסים המניבים מול שוק הדירות בישראל).

השקעה בנכס פרטי מול נכס מסחרילסיכום בהשקעה בנכס פרטי מול השקעה בנכס מסחרי, ישנן יתרונות וחסרונות לכל אחת מההשקעות והיא מתאימה לעיתים לסוגים שונים של אנשים אוהבי סיכון ל מול אלו שאינם מעוניינים לקחת סיכון ולעיתים לשלבים שונים בחייו של משקיע. 

לעיתים בשלבים הראשונים בחייו, אדם משקיע בנכסים סולידיים יותר כמו דירה ועם הסרת הפחדים והחששות וכאשר יש ביטחון בהשקעות אפשר להיכנס לתחום ההשקעות שיש בו מצד אחד רמת סיכון ומצד שני תשואה גבוהה יותר ולכן הוא עובר להשקעות בנכסים מניבים. 

בשנים האחרונות לאור מחירי הנכסים המאמירים בעולם מחד גיסא ומחיר הכסף הנמוך מאידך גיסא, גם התשואה על השקעות בנכסים מניבים ירדה ומסתכמת היום בסביבות 5-4 אחוז על נכסים מניבים. בישראל התשואה ברוב זה היא עדיין גבוהה יותר מהשקעה בדירה.

אני תמיד מציע לאנשים, לגוון את ההשקעות שלהם ולא לשים את כל הביצים בסל אחד, זה נכון ובריא יותר לניהול נכון של השקעות לאורך זמן.

הכותב הינו מנכ"ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית וחברת שניר

כתיבת תגובה