השרים ידונו הבוקר ברפורמת המעבר בין בנקים

שר האוצר מביא לאישור ועדת השרים לחקיקה את הרחבת ההגנה על הלקוחות בעת המעבר בין בנקים • הצעד יקל על לקוחות לנייד חשבונות בנק, יעצים את כוחם של הלקוחות ויגביר את האיום התחרותי על המערכת הבנקאית

סניף בנק | צילום אילוסטרציה: 'ביזנעס'

צעד נוסף לקידום התחרות בבנקאות: רפורמת הניידות שנועדה לאפשר ללקוח להעביר את חשבון הבנק שלו לבנק אחר באופן מקוון, נוח, בטוח, ללא עלות, בתוך שבעה ימים בלבד תובא הבוקר לאישור ועדת השרים לחקיקה. רפורמה זו צפויה לעלות לאוויר בחודשים הקרובים.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, יביא הבוקר (א') לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק שמשלימה את רפורמת הניידות בין הבנקים באמצעות קביעה של הגנות צרכניות על הלקוח בעת ביצוע הניוד במעבר בין בנקים.

מטרת החוק שמקודם כעת הוא להשלים את ההגנות הצרכניות על הלקוח בעת המעבר, להגביר את תחושת הביטחון שלו ולעודד שימוש בשירות הניוד החדש. בכך החוק יצמצם חסם משמעותי במעבר בין בנקים, יעצים את כוחם של הלקוחות ויתמוך בקידום האיום התחרותי על המערכת הבנקאות.

בפרט, החוק קובע שהבנק הקולט את הלקוח בעת הליך הניוד יהווה "כתובת אחת" עבור הלקוח והוא יהיה אחראי לתקן תקלות בתהליך הניוד ולפצות את הלקוח במקרה של נזק. כך, תגבר נוחות הלקוחות בעת הניוד, שתעודד את הלקוחות להשתמש בתהליך הניוד החדש.

"אנחנו מביאים בשורה שתקל על הלקוחות לנייד חשבונות בנק, תעצים את כוחם של הלקוחות ותגביר את האיום התחרותי על המערכת הבנקאית. נמשיך להוביל מהלכים אשר יצמצמו חסמים משמעותיים במעבר בין בנקים", אמר שר האוצר.

כתיבת תגובה