התעניינות עולמית בהמצאה הביטחונית הישראלית החדשה

הכטב"מ הישראלי שיודע לבצע מתקפות כירורגיות קצרות לצד כיבוש מטרות ארוכות טווח | מדובר בפריצת דרך בתחום החדשנות הביטחונית, ועתה נרשמת התעניינות רבה מצד גורמים צבאיים ברחבי העולם

התעניינות עולמית. מוצרי יוויז'ן אייר בתערוכה שהתקיימה בשבוע שעבר בוושינגטון | צילום: באדיבות המצלם

בימים האחרונים התפרסמו ידיעות מסקרנות בכלי תקשורת בישראל ובעולם, כולל באתר המודיעין ג׳יינס, הנחשב לאתר המוביל בעולם בכל הנוגע לעסקי מודיעין וטרור, על פריצת דרך טכנולוגית של חברת הביטחון יוויז׳ן אייר הישראלית.

החברה, כך לפי הפרסום, המציאה כטב"מ, המתקדם מסוגו בעולם. כזה המסוגל לשגר למערכות שונות, בטווחים שונים ובעוצמות שונים והכל ממשגר אחד. כך שמסוגלות הכטב"מ מכסה קשת רחבה של צרכים ביטחוניים, מהתקפות "כירורגיות" קטנות ומדויקות, דרך מטרות בינוניות ומשוריינות, ועד למטרות ארוכות טווח ומבוצרות.

גורמים צבאיים ברחבי העולם מגלים סקרנות רבה למערכת החדשנית כחול-לבן, דבר המעניק לישראל מעמד אסטרטגי-צבאי של עליונות טכנולוגית המוכיחה את עצמה שוב ושוב.

יוויז׳ן אייר היא חברה ישראלית המנוהלת על ידי אלוף פיקוד מרכז לשעבר האלוף (במיל.) אבי מזרחי שנחשב כמי ששיקם את זרוע היבשה אחרי הכשלים שנחשפו בחיל במהלך מלחמת לבנון השנייה. החברה הוקמה ב-2011 בידי אנשי צבא ומחקר ישראליים ונשלטת כמעט לחלוטין בידי חברת מגנוס השווייצרית. (אגב, חברת מגנוס רכשה בשלב כלשהו את חברת המחקר והפיתוח אמית, והסבה את שמה ל"יוויז'ן מחקר ופיתוח", בפועל אין כל קשר בין "יוויז'ן אייר" ובין חברת יוויז'ן מחקר ופיתוח שבפועל לא קיימה כל פעילות, סכסוך שהתגלע עם מייסד אמית והגיע לבתי המשפט בישראל סתם את הגולל על פעילות החברה, שמלבד שמה הדומה אין לה כל חלק בפעילותה של יוויז'ן אייר).

במועצת המנהלים של החברה חברים יוסי וייס, מי שהיה מנכ"ל התעשייה האווירית הממשלתית; יאיר דובסטר מאבות תעשיית המל"טים הישראלית; ובראש מועצת המנהלים עומד יאיר רמתי, מי שהיה אחראי בתקופת תפקידו כראש מנהלת חומה במשרד הביטחון, על פיתוחם של הטכנולוגיות הישראליות המפורסמות ביותר, ביניהם: כיפת ברזל, שרביט קסמים וחץ 3.

מוצרי יוויז'ן אייר בתערוכה שהתקיימה בשבוע שעבר בוושינגטון | צילום: באדיבות המצלם

כתיבת תגובה