התקשר כנציג רשמי, ביקש את הקוד וביצע עסקאות

כתב אישום נגד תושב חולון כבן 20, שביצע הונאות בכרטיסי אשראי באמצעות האינטרנט | הנאשם הונה אזרחים תמימים וכן בעלי עסקים | בין היתר, ביצע 114 רכישות וניסיונות רכישה בבתי עסק שונים באמצעות היישומון של חברת ישראכרט – שלא באמצעות חשבון שבבעלותו, ביצע פעולת "דיוג" (פישינג) וחדר לחשבונות בנק שונים | שווי ההונאות נאמד בכ- 98,550 ₪ וניסיונות ההונאה בכ-38,300 ₪.

הונאת פישינג | אילוסטרציה: wk1003mike, שאטרסטוק

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום, לבית-משפט השלום בראשון לציון, כתב אישום נגד תושב חולון בן 20, בגין הונאות בכרטיסי אשראי וחדירה לחשבונות בנקים.

 על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שיר בן עמי, בחודשים האחרונים, ביצע הנאשם בעצמו וכן ביחד עם אחרים סדרה של מעשי הונאה כלפי אנשים שונים וכלפי מספר רב של בעלי עסקים. בין היתר ביצע 114 רכישות וניסיונות רכישה בבתי עסק שונים באמצעות היישומון של חברת ישראכרט – שלא באמצעות חשבון שבבעלותו, ביצע פעולת "דיוג" (פישינג) וחדר לחשבונות בנק שונים. שווי ההונאות נאמד בכ- 98,550 ₪ ואילו ניסיונות ההונאה נאמדים בשווי של כ-38,300 ₪.

על מנת להתחבר ליישומון של חברת ישראכרט, נדרש הנאשם להזין קוד אימות שנשלח על ידי חברת האשראי למספרו של בעל הכרטיס, לאור האמור הנאשם פנה לבעלי כרטיסי האשראי, הציג עצמו בכזב כנציג הבנק או חברת האשראי וביקש מהם, באמתלות שונות, להעביר את קוד האימות. לחלופין, פנה הנאשם לחברות התקשורת של בעלי כרטיסי החיוב, הציג עצמו בכזב כבעל כרטיסי האשראי, וביקש להעביר את השיחות וההודעות למספרי סים שהשיג מבעוד מועד.

בנוסף, חדר הנאשם לחשבונות בנק שונים, במטרה להעביר כספים מחשבונות אלה. במסגרת ניסיונות העברת הכספים, נדרש הנאשם להזין קוד אימות הנשלח כהודעת SMS לטלפון הנייד של בעל החשבון. בכדי להשלים את ההליך בהצלחה, פנה הנאשם לחברות התקשורת של בעלי חשבונות הבנק, הציג עצמו בכזב כבעל חשבונות הבנק, וביקש להעביר את השיחות וההודעות למספרי סים שהשיג מבעוד מועד. עוד על פי כתב האישום הנאשם השיג פרטי התחברות לחשבונות בנק "לאומי", באמצעות פעולות "דיוג" (פישינג) שביצע. כך, הנאשם הקים אתר המתחזה לאתר הלגיטימי של בנק "לאומי", ועיצב את האתר כך שידמה לעמוד הכניסה באתר הלגיטימי של בנק לאומי. הנאשם אף עשה שימוש בכרטיסי חיוב בבתי עסק שונים בעסקאות טלפוניות, ללא ידיעתם או הסכמתם של בעלי הכרטיסים.

בד בבד עם הגשת כתב-האישום, ביקשה הפרקליטות את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו והדגישה את השיטתיות וההיקף הנרחב של הנפגעים והנפגעים הפוטנציאליים כתוצאה מפעילותו. כמו כן, ציינה הפרקליטות את החומרה היתרה הגלומה בכך שהעבירות בוצעו באמצעות האינטרנט, ועל כן אין אפשרות להבטיח את מטרות המעצר בדרך של חלופת מעצר.

לנאשם מיוחסות עבירות של חדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת, הונאה בכרטיסי חיוב בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר במטרה להונות, קבלת דבר במרמה, ועבירות נלוות נוספות.

כתיבת תגובה