וולקם, סקייוול | קיבלנו את פני הסיני החשמלי • נסיעת מבחן

שטף המותגים החשמליים הנוחתים מסין, מרגיש כמו העלייה מרוסיה בשנות התשעים, בזה אחר זה הם נוחתים בישראל, (ספרנו שמונה מותגים עד עכשיו), דוברים שפה זרה, מנטליות שונה, ומביאים התעניינות וסקרנות | אז הכי טוב זה לגשת, ללחוץ יד ופשוט להכיר | זה בדיוק מה שעשינו במשך יומיים – ניגשנו, קיבלנו מפתח, לחצנו דוושה והכרנו מקרוב את העולה החדש – Skywell

Skywell דגם 5ET | צילומי חוץ: עמית אגרונוב

למותג הרכב החשמלי מסין שבחנו – קוראים Skywell, ולישראל הוא מגיע בשלב זה עם רכב פנאי ראשון בשם ET5. מדובר ברכב פנאי מקטגורית D-SUV (כמו קודיאק, 5008 וכדו'). אורכו של ה-5ET, 470 ס"מ, גובהו 170 ס"מ רוחבו 191 (אגב, בקרוב יגיע ארצה גם דגם שבעה מושבים).

הוא מרשים מאד בעצוב החיצוני ופס הלד מאחור מגביר נוכחות. קחו בחשבון שברגע זה, הוא עוד לא עלה לא הכביש באופן רשמי והסקייוולים שאנו פוגשים על הכביש הם רק רכבי נסיעות מבחן – כך שהוא מסקרן מאד: בכל מקום שעצרתי, אנשים מתעניינים ושואלים.

בחניון בראשון לציון שם ממוקמים משרדי היבואנית 'כדורי', האולם מלא בלקוחות פוטנציאלים ובעלי טסלות שבאים לנסיעת מבחן. מפגש אחד בין לקוח פוטנציאלי שבדיוק נכנס וביקש ממני לראות את הרכב – היה מעניין במיוחד, באמת שלא ראיתי כבר הרבה זמן מישהו שמתלהב כך מרכב…

תא הנוסעים מרשים, נקודה. הוא גדול ומרווח, עטוף בעור (למה שחור, למה?) ורשימת האבזור עשירה בהתאם. כן הכל מחושמל ואוטומטי. מצאו חן בעיני הפאנלים דמויי העץ והרמקולים היוקרתיים, הצגה מרשימה! פחות מרשים הוא ההגה, שלא יוצא מספיק החוצה.

ויש גם: 4 שקעי USB, שקע חשמל ביתי בהספק 2,200 וואט, מושבי עור חשמליים עם חימום ואוורור, תא מרכזי עם יציאת מיזוג, ומערכת חניה אוטומטית. המזגן הוא אחד החזקים שפגשתי אי פעם ברכב, מצד שני הוא לא מפוצל נהג/ נוסע.

מי שאוהב לישון ברכב ישמח לדעת שיש 'מצב שינה' שמשכיב את מושב הנהג ופותח הדום לרגליים.

כל רמות הגימור מאובזרות בנדיבות. ההבדלים ביניהן, מינוריים. דגם 'לקשרי' מוסיף גג שמש פנורמי נפתח ומשטח הטענה אלחוטי. דגם ה'פרמיום' מוסיף אפשרות לעיצוב פנים משודרג בגוון חום ולבן ומצלמת מעוף ציפור.

המסך המרכזי מזכיר טסלה, והוא באמת גדול, 12.8 אינץ' ושולט על כל מערכות הרכב, וזה בנוסף למסך מחוונים בגודל 12.3 אינץ' מול הנהג  – הכל בעברית כמובן.

חסרונות: אין בינתיים אפשרות לצימוד של אפל קאר ואנדרואיד אוטו, מצד שני הוא מאפשר שיקוף מלא של הסמארטפון. מחד, תמיד חלמתי על זה, מצד שני – מסוכן. זה בדיוק כמו לנהוג עם סמארטפון ביד.

אז… הרכב מדבר סינית? לעולה החדש יש בעיות קליטה? מסתבר שקצת…  כרכב שהגיע לתקינה יש מעט באגים וכמה פיצ'רים לא אפויים, כמו למשל מזגן שמחמם במקום לקרר, וכדי לסדר את זה צריך לכבות מנוע… ומראה שיורדת בנסיעה לאחור ולא עולה. בשיחה עם הנציג נאמר לי שעד תחילת השיווק בתחילת השנה הלועזית הכל יטופל, עד לפרט האחרון.

המושב האחורי הוא סוג של לימוזינה. לא זוכר כזה מרווח רגליים מאז נסיעתי האחרונה בטקסי של לונדון. הוסיפו לזה מושבי עור, פתחי מיזוג, רצפה שטוחה ולכו לחפש נהג… מי ירצה לנהוג עם תנאים טובים כאלו מאחור.

תא המטען נפתח חשמלית .הוא ענקי, בנפח של 467 ליטרים וגדל עד ל-1,141 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים.

האם יש חדוות נהיגה ברכב כזה? מסתבר שהוא מהיר יותר מכל מאזדה שאני מכיר ובעצם יותר מרוב הרכבים שנמצאים ברגע זה על הכביש (תאוצה מאפס למאה קמ"ש: 7.9 שניות), אבל התאוצות לינאריות ולא מדביקות את הגב לכיסא, (ובעצם, למה זה טוב?) נקודה שהפריעה לי: רעשי רוח לא מקובלים מעל מהירות של 110 קמ"ש.

נתוני המנוע החשמלי: הספק סוללה – 204 כ"ס מומנט של 32.6 קג"מ, טווח בפועל 400 ק"מ. וזאת, כמובן, בנסיעה רגועה. בנסיעה מהירה יותר סיימנו 65 אחוז מהסוללה אחרי 220 קמ"ש.

בשונה מהנסיעה הקודמת שלי ברכב חשמלי, את הרכב הזה הטענתי רק בהטענה משקע ביתי. טעינה לילית הניבה משהו כמו 40 אחוז סוללה, ובכל מקום שהגעתי חיפשתי הזדמנות להתחבר לשקע. נכון, זה היה קצת מרדף אחרי שקעים, אבל הרווחתי זמן ולא נאלצתי להתעכב בעמדות טעינה. מי שירכוש את הרכב ותהיה לו עמדת טעינה בבית, לא אמור להטעין במהלך היום את הרכב. טווח של 400 ק"מ מספיק בדרך כלל לאדם ממוצע. (נתוני יצרן: זמן טעינה DC: 30 דקות מ-30 עד 80 אחוזים. זמן טעינה AC: 11 שעות)

לכל יצרן גישה שונה. בשונה מרכבים חשמליים אחרים, שבהם בלימה – במיוחד בירידות – מוסיפה חשמל (והחיסרון של זה מתבטא בתחושת הנדנוד שמציקה ללקוחות אניני טעם), ב- Skywell נראה שוויתרו על האופציה. כמעט בשום מצב לא ראיתי שמצב הסוללה משתפר. מאידך, הנסיעה מאד נעימה.

רשימת אביזרי הבטיחות ארוכה ונמצאת בכל רמות הגימור. יש כאן התראה על אי שמירת מרחק, בלימת חירום אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה ועוד.

בטח תשמחו לדעת שיש אחריות מלאה ל-5 שנים או 150,000 ק"מ ואחריות על הסוללה ל-8 שנים או 150,000 ק"מ.

מחירו של ה-5ET מתחיל ב 174,900 ₪ לרמת איבזור COMFORT

רמת איבזור LUXURY  תעלה  184,900 ₪

וה- PREMIUM  מגיעה ל- 189,900 ₪

סיכום: מאובזר, מפואר ועתידני, העתיד כבר כאן, לכו לחפש אותו בראשל"צ.

כתיבת תגובה