ומי בתחתית מקבלי השכר במגזר הציבורי? עובדי המועצות הדתיות

האם שווה לעבוד במועצות הדתיות? מתברר שלא כל כך • בשבוע העיון של עובדי המועצות הדתיות חשף מנכ"ל משרד הדתות את תנאי ההעסקה ואמר כי "שכר עובדי המועצות הדתיות חייב להשתפר" • כשר?

הגר"י יוסף נואם בפני עובדי המועצות הדתיות בשבוע העיון

עד כמה משתלם לעבוד בשירות המדינה? לעובדי המועצות הדתיות – לא כל כך.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

השבוע מתקיים במלון 'רמדה' בנתניה, שבוע עיון של עובדי וחברי המועצות הדתיות ברחבי הארץ, כאשר במהלכו עולים נושאים שונים הנמצאים על הפרק. שבוע העיון נערך במעמדם של הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הרב הראשי לשעבר הרב ישראל מאיר לאו, נציג משרד הדתות, ונציגים נוספים מטעם הרבנות הראשית לישראל.

במהלך שבוע העיון עלו טענות על אופי ותנאי ההעסקה של עובדי המועצות הדתיות, שבאו לאחר נאומיהם של הרב הראשי לשעבר הרב ישראל מאיר לאו, ושל הרב הראשי והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א.

הבוקר (ג') נאם הרב ישראל מאיר לאו, כאשר הוא מדבר על נושא המנהיגות ומציין את אנשי המועצות הדתיות כחוד החנית והכוח של מנהיגות שקטה. הרב לאו ציין בדבריו את שר הדתות לשעבר דוד אזולאי ז"ל, שנפטר לאחרונה, כמו גם על השורשים היהודיים שיכולים תמיד להתגלות.

בדבריו הזכיר הרב לאו את נשיאה הראשון של ישראל הפרופסור חיים ווייצמן, ש"למרות שהיה רוב הזמן במכון ויצמן, ולכאורה היהדות לא הייתה בראש מעיניו, הרי שלפני פטירתו ממש על ערש דווי, ביקש מהעוזר שלו להביא לו מחזור של ימים נוראים משום שבמכון ויצמן לא היה סידור. הביאו לו מרחובות וקרא את המילים הפותחות של התפילה: 'הִנְנִי הֶעָנִי מִמַּעַשׂ נִרְעַשׁ… באתִי לַעֲמֹד וּלְהִתְחַנֵּן לְפָנֶיךָ עַל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל'…. וכך יצאה נשמתו ועד היום אפשר לראות בחדרו את הסידור פתוח".

לאחר מכן נשא דברים הראשון לציון רבי יצחק יוסף שציין בדבריו את חובתם של ראשי המועצות הדתיות לסייע לרבני הערים לתגבר את שירותי הדת, כמו כן הוסיף הראשל"צ כי חשוב מאוד "לתגבר את העניין של לימוד ההלכה למעשה על ידי קיום קבוע של שיעורים בהלכה אקטואלית שמתייחסים לכל החידושים, דוגמת שיטות שונות מודרניות, הנוגעות להפעלת חשמל או גידול חקלאות".

בנאומו של מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס, הודגש עניין שכרם המקופח של עובדי המועצות הדתיות, אשר נמצא בתחתית השכר במגזר הציבורי. פלוס הדגיש כי שכר עובדי המועצות הדתיות חייב להשתפר ואמר כי "בימים האחרונים המשרד דואג להסדיר את שכר הנבחרים כדי שיהיה צמוד לשכר הרשויות המקומיות, גם שכר עובדי המועצות הדתיות חייב להשתפר מכיוון שהוא נמצא בתחתית השכר במגזר הציבור".

גם שר הדתות יצחק וקנין דיבר בנאומו היום על תנאי ההעסקה של עובדי המועצות הדתיות, השר וקנין הוסיף והתייחס גם לתנאי העבודה של משגיחי הכשרות ואמר "לא נסכים בשום פנים ואופן למתווה האוצר שאומר כי משגיחי הכשרות יקבלו את שכרם מחברות כוח אדם או תאגידים, לא נסכים שמשגיחי הכשרות יהפכו לעובדי קבלן ולא לעבדי קבלן".

כתיבת תגובה