זהירות! ההודעה "משופרסל" בקבוצות הוואטסאפ – וירוס

לפני שאתם מתפתים: קופונים ע"ס 900 שקלים לניצול בימי הבלאק פריידי ברשת שופרסל הועברו בוואטסאפ • אלא שבדיקה מעמיקה יותר גילתה: מדובר בפישינג

כך נראית ההונאה ברשת | צילום: ביזנעס

קיבלתם קופונים על סך 900 שקלים למימוש ב'בלאק פריידיי' שיחול בסוף החודש? אל תלחצו על הלינק – מדובר בהתחזות והונאת רשת.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

לפי בדיקת 'ביזנעס' עולה כי המדובר הוא בוירוס שמתקיף את המכשיר או את המחשב בלחיצה על הקישור לקבלת ה'קופון' כביכול.

בהודעה נכתב: "שופרסל מחלק את הקופונים החופשיים בשווי 900 שקלים לכבוד 'יום שישי השחור' בחודש נובמבר". להודעה צורף לינק, שמי שהקליק עליו הגיע לדף מילוי סקר, אך זהו בעצם 'פישינג' – גניבת פרטים שמאחוריה עומד בעל עניין המתחזה לרשת שופרסל.

"בשעות האחרונות אנו עדים להפצת הודעה, המזמינה להיכנס ללינק וששופרסל מעניקה קופונים בסך 900 שקל. מדובר בהונאה פרסומית ובהתחזות. לשופרסל אין קשר למודעה הזו והציבור מתבקש שלא להיכנס ללינק המדובר ולא להעבירו הלאה", נמסר משופרסל.

יוזכר כי גם בסוף חודש אוגוסט השנה הועברה הודעה דומה שבה נאמר כי "שופרסל חוגגת את יום הולדתה ה־60 ומספקת קופונים חינם בשווי 900 שקלים". גם אז פרסמה החברה כי מדובר בתרמית רשת על חשבונה.

'ביזנעס' מזכיר כי תמיד כדאי לשים לב לקישור שבסוף ההודעה (ולא רק לקישור המרכזי שנחזה כשל החברה המקורית) ולתוכן שלה (אם אינה מכילה שגיאות תחביר ודקדוק) כדי לוודא אם מדובר בהודעה מקורית מטעם החברה או במתחזים.

כמו"כ, חשוב לדעת, כי אם הרשת היתה מעניקה קופון היא לא היתה מבקשת מכם לשלוח את הסקר לכמה שיותר אנשים – אם בכלל היתה מבקשת למלא סקר, אלא מפרסמת על המבצע שלה בשלל דרכים מגוונות מלבד הוואטסאפ…

כתיבת תגובה