זינוק במניות אימפקס לאחר החתימה על ההסכם עם פפסיקו

אימפקס מזנקת ב-40% לאחר הפרסום על חתימת הסכם עם פפסיקו | במסגרת ההסכם לשנתיים, תספק אימפקס לתאגיד פפסיקו העולמי, בהיקף של 2.7 מיליון דולר לשנת 2022, מאות אלפי יחידות אלקטרוניות – עבור בקבוקי משקה חכמים | במסגרת ההסכם נתנה פפסיקו תחזית לא מחייבת לשנת 2023, להזמנות נוספות בהיקף של למעלה מפי שניים מההזמנות לשנת 2022

קובי בנטקובסקי, מנכ''ל אימפקס | צילום: יח"צ

אימפקס איי או בע"מ הודיעה היום כי חתמה על הסכם מסחרי לשנתיים עם התאגיד העולמי פפסיקו (PepsiCo) לאספקת מאות אלפי יחידות אלקטרוניות עבור בקבוקי המשקאות החכמים אשר ישווקו על ידי פפסיקו. כמו כן, במסגרת ההסכם תספק החברה לפפסיקו ערכת פיתוח תוכנה (SDK) לישומון של פפסיקו שיוכל לתקשר עם המוצר ולקבל מידע אודות השימוש בו.

על פי ההסכם התחייבה פפסיקו להזמין באופן מיידי מאות אלפי יחידות מוצר, שתסופקנה לה במהלך המחצית השניה של שנת 2022 בהיקף כספי כולל של כ- 2.7 מיליון דולר ארה"ב.

במסגרת ההסכם נתנה פפסיקו  תחזית לא מחייבת לשנת 2023, להזמנות של מאות אלפי יחידות מוצר בהיקף של למעלה מפי שניים מההזמנות לשנת 2022. אין וודאות כי תחזית זו תתממש, כולה או חלקה, שכן הדבר תלוי בגורמים רבים לרבות מידת ההצלחה של פפסיקו בהשקה ובמכירות של המוצר הכוללים את הטכנולוגיה של החברה.

כזכור זוהי הזמנה שניה לאימפקס מתאגיד פפסיקו כאשר בעבר קבלה החברה הזמנה ראשונה על סך של כ- 5,000 יח', שנמצאת בתהליכי ייצור עבור אספקות בהתאם להנחיות פפסיקו.

למיטב ידיעת החברה מדובר בהתקשרות ראשונה מסוגה בעולם, ובחדשנות יחודית, במסגרתה תאגיד משקאות גלובאלי משמעותי כמו PepsiCo ומתכנן להשיק בקבוק חכם המכיל טכנולוגיה מתקדמת וקישוריות מלאה למשתמש ול- PepsiCo, ולשווק אותו בהיקף של מאות אלפי יחידות בשלב ראשון. מגמה זו של שימוש בפתרונות אריזה חכמים, ורב פעמיים, מתחזקת לאור דרישות הצרכנים וחברות מוצרי הצריכה להפחתחת השימוש בפלסטיק, ומעבר למוצרים ברי קיימא.

חברת אימפקס פיתחה פלטפורמה טכנולוגית אשר אוספת ומנטרת שכבת מידע אודות שימוש של לקוחות קצה במוצרי צריכה ארוזים (FMCG/ CPG) בביתם. החברה הוקמה בשנת 2015 ומעסיקה כיום כ- 20 עובדים, עם הכנסות של כחצי מיליון דולר בשנת 2020. הפלטפורמה הטכנולוגית כוללת אריזות חכמות ושירותי תוכנה נלווים במסגרת תחום ה- IoP אינטרנט של האריזות (Internet of Packaging).

לדברי קובי בנטקובסקי, מנכ"ל החברה: "הסכם זה ממחיש את מעמדה של אימפקס כמובילת שוק עולמי בתחום ה- Internet of Packaging IoP – אינטרנט של האריזות. למיטב ידיעת החברה מדובר בהתקשרות ראשונה מסוגה בעולם, במסגרתה תאגיד ענק ומשמעותי כמו פפסיקו מתכונן להשיק בקבוק חכם המשלב טכנולוגיה מתקדמת וקישוריות מלאה למשתמש ול- פפסיקו, ולשווק אותו בהיקף של מאות אלפי יחידות כבר בשלב הראשון”.

לדברי יואב חושן סמנכ"ל בכיר למכירות ופיתוח עיסקי: "פלטפורמת ה-IoP  ("האינטרנט של האריזות") שפיתחנו אוספת נתוני שימוש במוצרים על ידי צרכני הקצה בזמן אמת. בכך פפסיקו מעניקה למשתמש בבקבוק החכם, חוויית שימוש ייחודית המאפשרת לו שליטה מלאה על תדירות והיקף השימוש בבקבוק, מצד אחד, ולתת ל- פפסיקו  מצד שני, מידע בזמן אמת על הרגלי השימוש של לקוחותיה בבקבוק ובמשקאות המשווקים על ידה. מידע זה אינו זמין כיום לפפסיקו או למתחרותיה ויאפשר ל- פפסיקו לשפר את ההתאמה של מוצריה לצרכי הלקוחות ויקנה לה בכך יתרון תחרותי משמעותי״

כתיבת תגובה