זינק בעלייה: אילון מאסק הוא האיש העשיר השני בעולם

האיש והטסלה, היזם בן ה-49, אילון מאסק זינק ב-34 מקומות במדד בלומברג מתחילת 2020 • הוא מושקע באינספור מיזמים מניבים, אך העלייה המסחררת של מניית טסלה היא שמיצבה אותו במקום הנחשק לאחר שעקף בסיבוב את מארק צוקרברג והדיח מהמקום השני את ביל גייטס • במקום הראשון: עדיין ג'ף בזוס, מייסד אמזון

אילון מאסק | shutterstock

למרות מגפת הקורונה ולמרות הפיטורים הנרחבים שהשפיעו על מעמד העובדים והשכבות החלשות שנת 2020 הייתה מוצלחת מאוד עבור עשירי העולם. על פי מדד בלומברג, הונם של 500 העשירים בעולם זינק מתחילת השנה ב-1.3 טריליון דולר (23%).

בראש פירמידת העשירים ניצב אילון מאסק, האיש והרעיונות, שהוסיף השנה להונו – תחזיקו חזק – 100.3 מיליארד דולר. מדובר בעלייה הגבוהה ביותר במדד המיליארדרים של בלומברג. רוצים לדעת כמה גבוהה? מאסק טיפס מתחילת השנה 34 מקומות. בחודש ינואר דירג בלומברג את מאסק במקום ה-35, ביום שני השבוע, בעקבות העלייה המסחררת של מניית טסלה הפך מאסק לאיש השני בעושרו בעולם, ובכך עקף את ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, ואת מארק צוקרברג. על פי מדד בלומברג, הונו של היזם בן ה-49 זינק ב-8.2 מיליארד דולר ל-127.9 מיליארד דולר.

חברת טסלה המתמקדת ברכבים חשמליים ואוטונומיים, מתקרבת לשווי שוק של 500 מיליארד דולר, כך על פי בלומברג. מאסק מושקע עמוק בחברה אותה בנה בעמל רב. כ-75% מהונו מורכב ממניות טסלה. במקביל יש לו גם אחזקות בחברת חקר החלל ספייס X, אך מדובר בשווי של רבע משווי אחזקותיו של מאסק בחברת טסלה.

בלומברג החלה לפרסם את מדד העשירים לפני 8 שנים, כאשר בראש הרשימה התמקם בבטחה ביל גייטס מייסד מיקרוסופט. בשנת 2017 היה זה מייסד אמזון, ג'ף בזוס, שהדיח אותו לראשונה למקום השני. כעת מאסק עושה זאת שוב אך נמסר כי הירידה למקום השני של גייטס התרחשה בעקבות תרומתו לצדקה של למעלה מ-27 מיליארד דולר לאורך השנים לקרן ביל ומלינדה גייטס שהקימו הזוג ב-2006.

"פשטנות יתר גסה"

היחסים בין שני עשירי העולם, גייטס ומאסק, אמביוולנטיים. הם קיימו בעבר עימותים מילוליים. על פי הדיווח בבלומברג, מאסק לעג בטוויטר לביל גייטס על כך שאין לו מושג במשאיות חשמליות. בנושא מגפת הקורונה, הביע גייטס חשש מעמדתו של מאסק, שבעבר חשד בנתוני התחלואה ואימץ תיאוריות קונספירציה ואף כינה את בדיקות הקורונה 'כוזבות'. נוסיף כי קרן הצדקה שהקים גייטס ביחד עם אשתו, היא אחת התורמות העיקריות שתומכות בחקר החיסונים. בשבוע שעבר פרסם מאסק כי הוא נדבק בקורונה אך ללא סימפטומים מלבד תשישות.

בדיווח באתר ice הובא ראיון של גייטס לבלומברג בו הוא נשאל האם אילון מאסק בן זמנו יכול להיחשב "סטיב ג'ובס הבא", בשל ההתקדמות שחברותיו טסלה ו-SpaceX עשו במכוניות חשמליות ורקטות רב פעמיות. התשובות היו מפתיעות מאוד.

"אם אתה מכיר אנשים באופן אישי, סוג של פשטנות יתר גסה כזו נראית קצת מוזר", אמר גייטס בראיון ל'בלומברג'. "אילון יותר מהנדס מעשי, סטיב היה גאון בעיצוב ובחירת אנשים ושיווק. לא היית נכנס לחדר ומבלבל אותם זה עם זה. ג'ובס היה קוסם כזה שמניע אנשים יתר על המידה…יכולתי לראות אותו מטיל את הכישופים ואז הייתי מסתכל על אנשים ורואה אותם מהופנטים".

בנוגע להתקדמותו של מאסק אמר גייטס, כי "המכונית החשמלית של מאסק היא תרומה עצומה למאמץ לשינוי האקלים, טסלה עשתה זאת באיכות וחברות רכב אחרות, הרואות את הצלחתו, יגיעו גם כן לשוק. אך המיקום של אילון הוא לשמור על רמה גבוהה של הערות מקוממות. הוא לא עוסק הרבה בחיסונים. הוא מייצר מכונית חשמלית נהדרת. והטילים שלו עובדים טוב. לכן, הוא רשאי לומר את הדברים האלה. אני מקווה שהוא לא יבלבל בין אזורים שהוא לא מעורב בהם יותר מדי".

כתיבת תגובה