חברי עיריית בית שמש החרדים חתמו: נוה שמיר – למגזר הכללי

לקראת כינוס הרוכשים בנוה שמיר בבית שמש – 'ביזנעס' חושף את המסמך עליו חתמו חברי המועצה הקודמים בראשות ראש העיר היוצא משה אבוטבול – ואליו הצטרפו עתה לצד ראש העיר וסגניה, גם חברי המועצה מדגל התורה ואגודת ישראל • המסמך המלא

משה אבוטבול ומשה מונטג חתמו במקור על ההחלטה | צילום: פלאש 90, יעקב לדרמן

כפי שדיווח 'ביזנעס' בעבר, עיריית בית שמש מייעדת את שכונת נוה שמיר (רמה ה') לרוכשים חילוניים על כל המשתמע מכך. לשם כך ראש העיר אף פנתה לזוכים, כפי שפורסם לא מכבר ב'ביזנעס' והודיעה חד משמעית כי השכונה תתוכנן לרוכשים חילוניים.

בהזמנה לכנס הזוכים שמתוכנן להתקיים היום היא מציינת שכפי שתוכנן גם בעבר, "עתידה 'נוה שמיר' להיות מותאמת לציבור הכללי ולציבור הדתי לאומי. במקום יתוכננו שטחי ציבור המותאמים לציבור הכללי: חנויות, קאנטרי ותרבות, ארבעה בתי כנסת, גנים ציבוריים, מבני חינוך לכלל הגילאים בציבור הכללי ובציבור הדתי לאומי, תנועות נוער ועוד".

המכתב ממשיך ומתאר את עקרונות התכנון שמתאים את השכונה לחילונים. "שכונת 'נוה שמיר' תיבנה בסטנדרט גבוה המתאים לצביונכם, מבני רבי קומות, הכבישים בשכונה יהיו פתוחים בשבת והחיים במקום יותאמו לציבור הכללי ולציבור הדתי לאומי החפצים לחיות יחד".

המכתב אותו הוציאה העירייה בראשות עליזה בלוך | מקור: עיריית ב"ש

עתה נודע כי ראש העיר לשעבר משה אבוטבול חתם כבר לפני יותר משנה על מסמך המאשר כי רמה ה' תיועד ותתוכנן לרוכשים מהמגזר הכללי והדתי, וכי חברי המועצה הנוכחיים – כולל החרדיים – הוסיפו למסמך זה נספח עם חתימתם. המכתב שפונה לזוכים הן ברמת בית שמש ד' והן ברמת בית שמש ה' הלא היא נוה שמיר המדוברת, פותח בבקשה לזוכים לשקול את צעדיהם העתידיים בהקשר לזכייתם במחיר למשתכן בשכונות דלעיל: "כידוע שפרנסי העיר ואני (ר' משה אבוטבול, ד.ש.) קיבלנו על עצמנו מדיניות עיצוב השכונות החדשות בעיר לפי מגזר ותמהיל כאשר מחד ביקשנו למנוע חיכוכים מיותרים ומאידך לתת מענים ושירותים מותאמים".

במכתב הוא מביא את ברכת גדולי ישראל זצ"ל הרב עובדיה יוסף והרב שטיינמן ויבדל"ח כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א על הקמת שכונות למגזר הכללי מתוך מטרה לדאוג לכלל המגזרים. "ואכן, יחד עם חברי היקרים חברי מועצת העיר של ש"ס, דגל התורה, אגודת ישראל ושלומי אמונים כמו גם חברינו מהליכוד, הבית היהודי ושאר המפלגות הכלליות ליעד את רמה ד' למגזר החרדי ואת נוה שמיר למגזר הכללי ובכללם בני העיר הוותיקה הצעירים והיקרים הרוצים להקים בית בעיר".

המכתב אותו הוציאה העירייה בראשות משה אבוטבול בינו' 2018 | מקור: עיריית ב"ש

בהמשך כותב אבוטבול, כי בכל שכונה ניתן הדגש התכנוני לסוג האוכלוסייה הצפויה להגיע לגור בא. לפיכך "בנוה שמיר אנו מתכננים מרכזי פנאי כמו קאנטרי קלאב, קומות גבוהות, מספר מוסדות דת מצומצם ומאפיינים נוספים הנפוצים בשכונות כלליות ברחבי הארץ". לעומת זה רמה ד' תהיה עם אפיונים חרדיים ודתיים באופן מוחלט עם מוסדות חינוך, תלמודי תורה, מרפסות סוכה ועוד כמו גם שמות הרחובות.

את המכתב חותמים נציגי העיר בקריאה של חיבה וידידות להתאים בבקשה את מקום המגורים לתכנון שבוצע בשכונות, רמה ד' מגזר חרדי. נוה שמיר רמה ה' מגזר כללי: "איש לא יוכל להלין כלפינו אם לא ימצא בשכונה העתידית מאפיינים אחרים מהמאפיינים הנדרשים לו. חשוב לו שכל אוכלוסייה תזכה לתנאים ההולמים אותה לפי המצופה מאורח חייה. לכן, מכתבינו זה בא להבהיר ולתת כיוון קריאה ברור לאפיון ואכלוס השכונה.

על המכתב חתומים אבוטבול כראש העיר, משה מונטג, שהיה אז יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, שלום אדרי, משה שיטרית, מנשה אליאס, חיים בן מרגי וסטלה וולטר.
כאמור לעיל בתחילת הכתבה, הערב מתפרסם מכתב נוסף אותו שלחה ראש העיר ד"ר עליזה בלוך אל זוכי 'מחיר למשתכן'. במכתב הם חוזרים על עיקרי הדברים דלעיל וקוראים לזוכים לכלכל את צעדיהם בהתאם.
על המכתב השני חתומים חוץ מראש העיר הגב' בלוך, גם שמעון גולדברג, שלום אדרי, רינה הולנדר, משה שיטרית, ולצדם – במפתיע, או שלא, שמואל גרינברג המשנה לראש העיר מטעם דגל התורה וישעיהו ארנרייך, סגן ראש העיר ונציג אגודת ישראל.

11 תגובות ל: "חברי עיריית בית שמש החרדים חתמו: נוה שמיר – למגזר הכללי"

  1. אסור שאף חרדי יוותר על זכותו במכרז. מי שיוותר יצטער על כך בהמשך מיכיוון שכזאת הזדמנות כלכלית כבר לא תהיה.
    נווה שמיר תהיה בסופו של יום (או כבר בתחילתו) חרדית !!
    הרוב קובע !! יש שם הרבה יותר זוכים חרדים באחוזים מאשר בשכונות מעורבות ו/או ש"התחרדו"

  2. גם חריש תוכננה למגזר החרדי
    אז מותר שיהיה הפוך

  3. השכונה תהיה חרדית והקונטרי יהפוך להיכל טישים של חצר חסידית כלשהי והגב' בלוך תבוא להציץ שם מהעזרת נשים…..

  4. נווה שמיר תהיה למגזר הכללי!!!
    וכל החרדים והחסידים שבאו לכנס וניסו להפחיד ולהראות רוב חרדי, רק מראה כמה הם מיעוט.
    את הדירות לשוק החופשי הקבלנית לא ימכרו לחרדים.
    והחרדים שזכו במחיר למשכתן יעברו כנראה לרמה ד' לפי דבריה של עליזה בלוך, שם תעשו כל היום טישים וחמוצים עד הבוקר!

  5. אתמול היינו בכנס ואין ספק שהיה רוב חרדי.ואל תשכחו שהרוב החרדים באו לבד ללא הבת זוג שלהם.שאף אחד לא יוותר.הם מנסים בכל צורה אפשרית להדיר את החרדים משם אבל חבל על המאמצים והאשליות שלהם-זה לא יעזור להם.יהיו חרדים בשכונה הזאת וכנראה הם יהיו הרוב.

  6. עליזה ותומכיה יכולים לקפוץ בשמיניות! בית שמש תהיה חרדית לגמרי כולל ראשות העיריה, קרתה תאונה מצערת והחרדים למדו, ולא יתנו לזה לקרות שוב!

  7. חברה קצת. צניעות לא תזיק בית שמש קיבלה את הציבור החרדי בזרועות פתוחות ועם הרבה כבוד במשך השנים קבעו את מקומם בעיר גם קבוצות קיצוניות ואלימות בסגנון כתות שהביאו ומביאים לחילול השם ושנאה דבר שגרם אצל חלק מהחילונים בעיר למלחמות בדתיים שכן הללו אינם יודעים להבדיל ומבחינתם שחור לבן זה חרדי. לגופו של עניין כוחות השוק הם אלו שקובעים מצוקת הדיור הינה מכת מדינה ומי שיבוא יבוא סוף סוף אנחנו לא הקמנו את העיר הזאת.

  8. מי אלה שזכו????))) למה אני גר 20 שנה בבית שמש ו לא שמעתי מילה על זה? היה נסיון למשהו גומה עם רמת בית שמש כשניכנסו לשם אמשים ממגזר כללי לאומי דתי וכו', ותראו מה קורה עכשיו? הם שלטו על הכל ולא עומדים בחוקים בשכונות שכבר שלהם, מפעילים אזעקות לקראת שבת שלא לפי החוקים גם… עברנו כבר את השלב הזה, חרדים נלחמים בדרכים שלהם ואנחנו פשוט בורחים מהספינה שתובעת כמו חולדות. נסיון טוב לחלק את המגזרים .

  9. כמי שהיה בכנס 85 אחוז בשני הכינוסים היו חרדים עם חליפות ארוכות
    השאר עירבוב של דת"ל ,חילונים, חרדים עובדים ומודרניים
    העובדות כבר נקבעו בשטח אין מה לעשות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! וחבל

  10. היום כבר ברור לכולם שרמה ה' תהיה חרדית!
    אגב הם כבר הספיקו להחליף את שמה ל"נווה התורה"… שיהיו בריאים.

  11. בניגוד לתגובות כאן השכונה כלל לא חרדית וגם לא תהיה כזו. אני נמצא בקבוצות וואטסאפ עם רוכשים והם מגיעים מגל המגזרים, חילונים, דתיים לאומיים וגם חרדים. ישנה קבוצת רוכשים גדולה מאמריקה ואושרה התכנית של משרד הבטחון שמשווקת בלעדית אך ורק לחיילים ושוטרים בערוצים בלעדיים שלהם. כל מי שרוצה לרכוש מוזמן.

כתיבת תגובה