חברת הטחינה מתלוננת: המתחרות לא נצמדות לתקן

מול הקטנת אריזות הטחינה חברת הטחינה הנמכרת בישראל פנתה למשרד הכלכלה: אכפו את התקן המומלץ לגודל אריזות טחינה על היצרנים • לטענת החברה, מספר יצרני טחינה "עושים דין לעצמם" ומשווקים טחינה באריזות 450 גרם בניגוד להמלצת התקן, ולעיתים גם מבלי להוזיל את המחיר ביחס לטחינה בגודל 500 גרם

טחינה אחוה בצלחת | צילום: יעל האן

יש לו מנה רוצה מאתיים: החברה שנחשבת ליצרנית הגדולה בישראל של טחינה גולמית אינה מסתפקת בנתח השוק הגדול שלה, ופנתה במכתב תלונה למשרד הכלכלה והתעשייה אודות הפרת תקן לשיווק אריזות טחינה בגדלי אריזות שאינן מומלצות עפ"י התקן.

במכתב התלונה, שהוגש באמצעות עו"ד אייל לוטטי ממשרד לין שינפלד לוטטי, המייצג את חב' 'אחוה' מפורט כי מספר חברות, יצרניות ויבואניות של טחינה, מתעלמות לחלוטין מהתקן ועושות דין לעצמן, תוך פגיעה בתחרות ההוגנת. החברה אפוא מבקשת לפעול ולנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשות משרד הכלכלה בנוגע להפרת התקן ע"י החברות, שכן הלכה למעשה ניכר כי בהיעדר אכיפה "איש הישר בעיניו יעשה". 

עפ"י התקן הישראלי לטחינה שומשומין (ת"י 642), ישווקו אריזות טחינה במשקל נקי של 100 גרם, 250 גרם, 350 גרם, 500 גרם ובכפולות של 1000 גרם. משקלים של 450 גרם, 700 ו-900 גרם אינם חוקיים על פי התקן. על אף זאת, משווקות יצרניות טחינה רבות טחינה במשקלים אלה ואחרים למרות התקן.

האם משרד הכלכלה יאכוף את התקן על החברות המתחרות? עד לפני 5 שנים היה קשה להניח כך. אלא שלאור פעולות המועצה לצרכנות ולסחר הוגן, אפשר להסיק כי ייתכן שבקשה כזו עשוייה להתקבל, כדי להקל על הצרכנים.

תגובה אחת ל: "חברת הטחינה מתלוננת: המתחרות לא נצמדות לתקן"

  1. קונה רק טחינה גולמית אחווה.
    רמי לוי בסניף נשר מחביא את אחווה
    מדף בתחתון .על המדף העליון טחינה גולמית על שם
    רמי לוי בצבעים דומים לאחווה
    לדעתי טחינה אחווה הכי בריאה
    וטעימה

כתיבת תגובה