חדש בישראל: קיה סיד, הדור החדש • צפו

הדגם היה המכונית הראשונה של קיה שיוצרה עבור השוק האירופאי וב-5 השנים הראשונות מהשקתה הייתה המכונית הנמכרת ביותר של קיה באירופה • המפרט הטכני והנתונים המלאים – בפנים

קיה סיד | צילומים: יצרן

'טלקאר' הודיעה כי היא משיקה בישראל את קיה סיד החדשה, בגרסאות האצ'בק 5 דלתות וסטיישן.

'ביזנעס' מתרחב בניו-מדיה: מהיום, כל העדכונים – גם בוואטסאפ!

את הסטיישן, בדורות הקודמים, אהבנו מאוד והיבואנית מבטיחה כי הדור החדשה מגיע עם טכנולוגיות חדשניות להגברת הנוחות והבטיחות, מגוון מערכות סיוע מתקדמות לנהג ו-2 סוגי מנועי: בנזין T-GDi 1.4 עם 140 כ"ס ודיזל U3 1.6 עם 136 כ"ס.

מאז תחילת הייצור של הדור הראשון של הקיה סיד בשנת 2006 יוצרו 1.28 מיליון יחידות מדגם זה.

הדגם היה המכונית הראשונה של קיה שיוצרה עבור השוק האירופאי וב-5 השנים הראשונות מהשקתה הייתה המכונית הנמכרת ביותר של קיה באירופה, משום שהציעה לאירופאים 7 שנות אחריות, מהלך חסר תקדים שזכה להצלחה ותהודה רבה.

הסיד נחשבת לאחת ממחוללות השינוי הדרמטי שעבר המותג ממותג רכב זניח לאחד ממותגי הרכב הנחשקים בתעשיית הרכב. ובישראל, מאז השקת הדגם בשנת 2008, נמכרו 22,000 מכוניות.

כמו קודמיו, הדגם החדש פותח בפרנקפורט על ידי צוותי העיצוב ומחקר ופיתוח של קיה באירופה. הוא מיוצר במפעל הייצור של המותג בסלובקיה, לצד הקיה ספורטאז'.

הסיד החדשה נמוכה יותר, רחבה יותר, ובעלת שלוחה אחורית ארוכה יותר מאשר הדגם שהיא מחליפה. קווים ישרים מחליפים את הקצוות המעוגלים של קודמתה, שבכה קדמית בסגנון "אף הנמר" ופתח כניסת אוויר תחתון שהם כעת רחבים יותר.

דגם ההצ'בק חמש דלתות רחב יותר ב-20 מ"מ, (1,800מ"מ) ונמוך יותר ב-23 מ"מ (1,447 מ"מ) מאשר הדגם היוצא. בסיס הגלגלים שלו נשאר ללא שינוי, 2,650 מ"מ, כאשר השלוחה הקדמית קוצרה ב-20 מ"מ (ל-880 מ"מ), והשלוחה האחורית הוארכה ב-20 מ"מ (ל-780 מ"מ). "המימדים הרחבים והשלוחה האחורית הארוכה יוצרים יציבה אסרטיבית וספורטיבית, המעניקה נוכחות בטוחה יותר על הכביש", טוענים בקיה.

עם מידות כמעט זהות לאלה של ההצ'בק חמש דלתות, הסיד סטיישן מתאפיינת באזור מטען ארוך ושלוחה אחורית ארוכים יותר. השלוחה האחורית הוארכה לעומת הדגם היוצא ב-115 מ"מ, ועומדת כעת על 1,070 מ"מ. האורך הכללי עומד – 4,600 מ"מ (ארוך ב-95 מ"מ מקודמו) והוא "מאפשר לדגם החדש להציע מרחב מטען גדול יותר בצורה משמעותית".

בכל הדגמים, לוח המכשירים מחולק לאזור העליון – עם מערכת מידע ובידור הכוללת צג מגע "צף" – ואזור נמוך יותר, המכיל את הבקרות של מערכת השמע והמיזוג . הקונסולה המרכזית, הממוקדת בנהג, מוטה מעט לכיוון מושב הנהג כדי להקל על השימוש במהלך הנסיעה.

המרכב הרחב יותר מייצר מרווח כתפיים גדול יותר עבור היושבים מאחור (תוספת של 34 מ"מ, ל-1,406 מ"מ), ואילו תנוחת ישיבה נמוכה יותר ב-16 מ"מ מאחור יוצר מרחב רגליים וברכיים משודרג עבור הנוסעים בשורת המושבים השנייה. למרות קו הגג הנמוך יותר, הפלטפורמה ותנוחת הישיבה הנמוכה יותר במושבים הקדמיים מייצרים מרווח ראש (987 מ"מ) גדול יותר מבעבר בשורת המושבים הקדמית. ספסל המושב האחורי הנמוך יותר מבטיח גם הוא רמות דומות של מרווח ראש עבור היושבים מאחור.

הסיד החדשה מתהדרת בתא מטען גדול מקודמתה, עם קיבולת של 395 ליטר – גידול של 15 ליטר. סף ההעמסה גם נמוך משמעותית מבעבר – גובהו הופחת ב-87 מ"מ בהשוואה לסיד היוצאת, דבר המקל על העמסת פריטים כבדים יותר לאזור המטען.

גם הסיד סטיישן החדשה זוכה בקיבולת מטען גדולה משמעותית מאשר בדגם היוצא. נפח אזור המטען גדול ב-97 ליטר (14%) לעומת זה של הדגם היוצא, ועומד על 625 ליטר – גדול יותר מאשר מרבית דגמי הסטיישן בקטגוריה. סף ההעמסה גם הוא נמוך באופן משמעותי – גובה ההעמסה הנמוך מקל עליך להעמיס פריטים כבדים יותר לתוך אזור המטען.

הסיד החדשה תוכננה במיוחד עבור הכבישים האירופאים, תוך מחשבה על הלקוחות האירופאים. מאפייני נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש של הדגם החדש כווננו כדי לשפר את הסיד החדשה לעומת קודמתה במונחים של דינמיות ומעורבות הנהג. במקביל, לכל אורך הפיתוח של הדגם החדש התמקדו המהנדסים במזעור רעש ורעידות, והתוצאה היא שתא הנוסעים של הסיד מעודן יותר מתמיד.

הקפיצים הקדמיים כעת קשיחים יותר ב-40%, וקשיחות הפיתול של המוט המייצב הקדמי הופחתה ב-22%.

עידון והפחתה של הרעש, רעידות ונוקשות (NVH) היו אחד מהדגשים העיקריים במהלך הפיתוח של הסיד. בהשוואה לסיד היוצאת, הדגם החדש מתאפיין בריפוד עבה ומבודד יותר של לוח המכשירים, בידוד חדש בעל יכולת ספיגת רעשים גבוהה יותר סביב קשתות הגלגלים האחוריות, ושכבת בידוד חדשה מתחת לשטיח בתא הנוסעים, כדי להקטין את רעשי המנוע והכביש.

באשר לבטיחות – בנוסף ל-6 כריות האוויר הכלולות במפרט הסטנדרטי של המכונית, טכנולוגיות מתקדמות של סיוע לנהג משפרות עוד יותר את ההגנה על הנוסעים, תוך שימוש במערכות בטיחות אקטיביות כדי להקטין את הסיכון של התנגשות. טכנולוגיות הבטיחות הסטנדרטיות כוללות סיוע לאלומה גבוהה, התראת ערנות הנהג, סיוע לשמירה על נתיב ומערכת לסיוע במניעת התנגשות קדמית.

תצרוכת הדלק, לטענת היצרנית, עומדת על 5.6 ליטרים ל-100 ק"מ במנוע הבנזין ו-4.2 ליטרים ל-100 ק"מ במנוע הדיזל.

ומה באשר למחיר? אל דגם הסיד בעל 5 הדלתות 1.4 טורבו בנזין אוט תשלמו 124,900 ₪. מחירו של דגם סיד סטיישן 1.4 טורבו בנזין אוט עומד על 134,900 ₪ ועל סיד סטיישן 1.6 טורבו דיזל אוט תשלמו 138,900 ₪.

תגובה אחת ל: "חדש בישראל: קיה סיד, הדור החדש • צפו"

  1. נראה פצצה! מחכה לבדוק את הסיד הזאת מקרוב!

כתיבת תגובה