חוזרים למשק פעיל: מתי תשוב הרכבת לפעול?

מבדיקת 'ביזנעס' עולה: התחבורה הציבורית לא תשוב לסדרה לעת עתה – טרם ידוע המועד שבו יוחזרו הרכבות • יו"ר ההסתדרות קרא לראש הממשלה להחזיר את עבודת רכבת ישראל לסדרה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות • "שירותי הרכבת נדרשים לעובדים הגרים בפריפריה ובכלל, לצורך הגעה וחזרה מהירה אל העבודה וממנה. צר לי כי שר התחבורה אינו מבין את הצורך הבסיסי של ציבור הנוסעים, להתפרנס"

פרויקט חשמול המסילות | צילום: דוברות רכבת ישראל

הדיבורים על חזרה חלקית ביותר ללימודים (של כיתות גן-ג) לא יעזרו הרבה למשק. אין ספק שחזרה מדורגת, לא תסייע גם למי שיש לו רק ילדים קטנים. אין אף מקום עבודה שיסכים לעבוד לפי קפריזות משרד החינוך, אלא אם הוא מוכן להסתפק במועט – והעובד מוכן לוותר על החל"ת שלו בתמורה. אך החזרה ללימודים שמיועדת להשיב את המשק לשגרת קורונה חלקית, עם תו סגול לעסקים – מעלה את התהייה, עד מתי התחבורה הציבורית תפעל במתכונת חלקית והרכבת שובתת לחלוטין?

לעת עתה, הגורמים הרלוונטיים מעוניינים שגם במידה ויש נוסעים באוטובוס, הרי שמספרם לא יעלה על יותר מ-20 איש לכל אוטובוס במקביל.

אולם לעת עתה, לפי בדיקת 'ביזנעס' אצל הגורמים הביצועיים, הרשות לתח"צ טרם קיבלה הוראה להשיב את התחבורה הציבורית לסדרה כבימי שגרה. ככל שידוע, אין עדיין מועד מוסכם שבו תשוב התחבורה הציבורית לפעול – כולל הרכבת – ובאיזו מתכונת.

באשר לרכבת ישראל שאף היא מושבתת ואף עוסקת בשיפוצים בימים אלה כמן גם בחשמול המסילות – פנה גם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא לו להשיב את עבודת הרכבת לסדרה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. "שירותי הרכבת נדרשים לעובדים הגרים בפריפריה ובכלל, לצורך הגעה מהירה אל העבודה וממנה", כתב יו"ר ההסתדרות.

עוד כתב יו"ר ההסתדרות בר-דוד, לראש הממשלה, נתניהו: "נדהמתי לגלות כי שר התחבורה אישר בקולו, בהקלטה שפורסמה, כי החליט לעכב מיוזמתו את פתיחת שירותי רכבת ישראל לציבור הנוסעים, בשל עבודת תשתית. צר לי כי שר התחבורה אינו מבין את הצורך הבסיסי של ציבור הנוסעים הנזקק לשירותי הרכבת, על מנת לחזור לעבודה סדירה ולהתפרנס, בפרט בימים אלה. אין כל מקום להעמקה נוספת של הקשיים והמשבר הכלכלי, העוברים על המשק הישראלי בכלל, ועל ציבור העובדים בפרט".

4 תגובות ל: "חוזרים למשק פעיל: מתי תשוב הרכבת לפעול?"

  1. איך בדיוק משלבים את הפעלת הרכבת עם הוראות משרד הבריאןת ועם הגחמות דל גילה א. ?

  2. צר לי מאד ואף יותר שלאחר שהוכחנו כי אנחנו יעילים מאד בעבודה מהבית, עדיין מצפים שנהיה תלויים בתחב"צ ונשוב לטרטור היומי שנקרא רכבת ישראל. מהבית לתחנה, משם מציאת מקום חנייה אם בכלל, ומשם להדחס כסרדינים עד להגעה וחוזר חלילה, שלא לדבר על תקוות גנוסות להגעה בזמן….. ייטב שננצל את שיטות העבודה המתקדמות שזימנה לנו הקורונה ונוכל לעבוד מרחוק וללא תלות בתחבצ/רכבים/פקקים/עומסים שממש ממש לא מתגעגעים אליהם.

  3. המלצה לממשלה תבטלו בכלל את הרכבת , האזרחים מסתדרים בלי, תחזירו אותנו 100 שנה אחורה. לשרים אין בעיה יש להם רכב צמוד ונהג, תתעללו בנתינים הפרימיטבים עד שמיליון מובטלים "יתפוצצו" על 30 שרים. בצורה כזאת שלא הכרתם מעולם.

  4. לבוזגלו
    מספיק עם רגשי הנחיתות. אני מכיר המון גולדברג סמוטריץ ועוד שמות גויים של אשכנזים שרובם טיפשים. דווקא הבוזגלו שאני מכיר הם אנשים מאד חכמים.

כתיבת תגובה